Skocz do zawartości

[przerzutka tył planetarna] Wymiana 3x6 na 1x3


wnoto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad możliwością wymiany napędu w rowerze rodziców 3x6 na 1x3 poprzez wstawienie piasty z przerzutkami nexus3.

 

Czy taka wymiana jest kłopotliwa ?

 

Obecny rower kilkuletnia konstrukcja ala marketowa.

Co nalezy uwzględnić w kosztach (np. szprychy) . Zakup samej piasty biegowej z osprzętem to ok 180 zł ?

 

Jak do tego podejść ?  Ile taka wymiana kosztowałaby w serwisie ?

Napisano
  W dniu 5.08.2013 o 10:55, Piter233 napisał:

Jeszcze jedno pytanie: dlaczego chcesz zmienić?

Tym rowerem jeździ emerytka.

Podejrzewam, że nie korzysta z biegów - tylko jeżdzi na jednym ustawieniu.  To rrozwiązanie ma jej pomóc w efektywniejszym korzystaniu z roweru.

 

P.S. Generalnie jest bardzo mało informacji o takich przerzutkach. Z czego to może wynikać ?

Napisano

Jeśli tak, to dobry pomysł. Te przerzutki niezbyt nadają się na ostrzejszą jazdę, mają ograniczoną liczbę biegów i są dość ciężkie - występują zwykle w miejskich i trekkingowych, co powoduje małą ilość informacji. Jest to typ przerzutki wsadź & zapomnij, przypadki że ktoś chce taką serwisować lub wymienić na lepszą są niezbyt częste.

Napisano

W przypadku zakupu całego koła muszę coś zrobić z łańcuchem bo obecny będzie za długi ?

Korbe z przodu chce zostawić (koszty) i usunąć przednie przerzutki.

 

 

Napisano

Oj tak to chyba nie podejdzie - do tego typu piast na pewno szerszy łańcuch jest wymagany , a czy korba obsłuży taki to nie wiem. W dodatku jak zlikwidujesz przednie przerzutki to dobrze byłoby zamontować ochraniacz łańcucha.

Plus do tego jak wyjdzie linia łańcucha...

Napisano

Niby prosta wymiana a koszty rosną.

Mógłby ktoś zrobić orientacyjną budżetową wycenę.

Nowy taki rower to koszt ok 670 zł.

 

Używane - nie wiem gdzie i jak szukać (w allegro nie ma opcji wyboru przerzutek wewętrznych)

Napisano
  W dniu 5.08.2013 o 12:02, BikoBiko napisał:

Oj tak to chyba nie podejdzie - do tego typu piast na pewno szerszy łańcuch jest wymagany

To już kwestia jaka zębatka będzie założona.

 

Koszty mi wyszły około 430 jeżeli składane z nowych części (przy zachowaniu korby i łańcucha) w serwisie.

Kupując podane całe koło wychodzi dużo taniej (choć nie koniecznie solidniej ;) ).

 

Jakie możesz mieć problemy przy takiej zmianie:

-czy rama ma wystarczająco długie haki, żeby się dało regulować napięcie łańcucha? Jeżeli nie, to po kosztach trzeba zostawić przerzutkę, żeby robiła za napinacz.

-linia łańcucha może nie być idealna, więc będzie trzeba zmienić suport i/lub korbę

-wspomniana wcześniej szerokość tylnych widełek, trzeba dobrać piastę z odpowiednio długą osią

-wspomniana wcześniej kompatybilność zębatek i łańcuchów

 

Wypadałoby na początek zastanowić się, czy w ogóle wymiana ma sens. Jeżeli obecny sprzęt działa poprawnie, to nie widzę sensu inwestowania w nowy napęd. Pytałeś w ogóle czy potrzebuje takiej zmiany, czy wykorzystuje biegi? Może wcale nie trzeba zachęcać do korzystania z różnych przełożeń, bo i tak jeździ po płaskim. Może zamiast zmiany napędu lepiej dokupić bagażnik i koszyk/kufer żeby było gdzie wsadzić zakupy?

Uszczęśliwianie użytkownika roweru na siłę nie ma sensu.

Napisano

Tamten rower ma już swoje lata i przerzutka też.

Na pytanie czy używa przerzutek była odpowiedź TAK. Ale z pewnym wahaniem wskazującym że nie za bardzo jest to prawda.

Ma duża radość z jazdy (takie mam wrażenie) i chciałbym jej to ułatwić.

 

Patrząc na koszty wymiany wymiany i ewentualnego niepowodzenia to dochodze do wniosku że może lepiej będzie tylko ewentualnie wyregulować obecny napęd (dodatkowo). A jak coś większego padnie to wtedy zastanowić się nad wymianą roweru od razu na taki z przerzutką wewnętrzna.

 

\

Napisano

@@wnoto, może po prostu pozbyć się przedniej przerzutki, tył wyregulować na środkowej ewentualnie wymienić ją na coś ciut większego. Nie wiem jaka jest z tyłu przerzutka ale jeżeli niema luzów to wystarczy ją dobrze wyregulować żeby nić nie skakało i do tego dołożyć gripshifta :)

Przerzutka w piaście jest fajna ale poza ceną problemem będzie odpowiedni naciąg łańcucha. 

Napisano

Też myslałem aby pozbyć się osprzetu przedniej przerzutki. Korbe z blatami zostawić ale łańcuch pzstawić na środkowej.

Z tyłu jest 6 biegów.

 

Być może tylko jedna manetka - chyba revoshift lub coś podobnego.- pozostanie do obsługi tyłu.

 

Może w weekend uda mi się pojeżdzić wspólnie i lukne co tak naprawdę by się przydało w działaniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.