pogar Napisano 4 Sierpnia 2013 Napisano 4 Sierpnia 2013 Witam serdecznie, Mam takie pytanie: obecnie jeżdżę masowym produktem z Decathlonu ( Btwin 5 daily / ORIGINAL 5 Night and Day ) , na bagażniku umieszczam kosz, a do niego plecak, zakupy itp.. Właściwie to rower jest ok, ale chciałbym cos lepszego.. Tzn. głównie coś lżejszego, coś szybszego / wymagającego mniejszego wysiłku / pozwalającego zajechać dalej itp.. Roweru używam do jazdy po mieście , z dziećmi do parku... Do lasu rzadziej.. Czyli jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych i chodnikach (jakoś nie czuję się bezpiecznie na ulicy, zwłaszcza z dziećmi) .. Czy wobec powyższego są na rynku rowery (powiedzmy że używany, do 3 tysięcy PLN), które by spełniały moje wymagania? Może , zamiast zakupy, "ztuningować" obecny rower? Z góry dziękuję za potencjalne porady i serdecznie pozdrawiam
Rob99 Napisano 4 Sierpnia 2013 Napisano 4 Sierpnia 2013 To wybierz coś z rowerów crossowych, dokupując błotniki i bagażnik.
cienkun Napisano 4 Sierpnia 2013 Napisano 4 Sierpnia 2013 Chyba najlżejszym rozwiązaniem byłby rower szosowo-turystyczny do którego dałoby się wcisnąć gumy 1,5" . Wtedy można by mówić o realnej masie roweru z bagażnikiem i błotnikami około 12 kg.
pogar Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Napisano 4 Sierpnia 2013 Dziękuję za odpowiedzi, to są już jakieś pomysły. :-) Jeśli to nie problem, to czy mógłbym prosić o jakieś konkretne przykładowe modele? Budżet podany wcześniej, może być używany, może być nowy.. :-) Mam 183 cm wzrostu i trochę więcej wagi: 95 kg. Jestem rowerowym laikiem :-( Wsiadam, jadę, a jak coś nie działa to do serwisu... Pozdrawiam
cienkun Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Np. http://www.cycleurope.co.jp/bianchi/bikes/urban/primavera-m.html, tylko nie wiem ile cło wyjdzie... edit. chociaż pomyłka, będzie za mały. Fajnym rowerkiem jest też kross seto http://www.kross.pl/pl/2013/urban/seto, bagażnik i błotniki można założyć. Z tańszych rowerków, może crossowy Lazaro integral w wersji z pełnymi błotnikami i bagażnikiem, kosztuje chyba 1300 zł. Będzie trochę cięższy, ale też lżejszy od typowego mieszczucha. edit. Pewną alternatywą, jest też, zakup używanego roweru lub samej ramy cro-mo starego turystyka ze sztywnym widelcem (chodzą czasem na allegro bardzo fajne bianchi na rurkach collumbus, a mniej markowe rowery na ramach z 4130 można kupić za naprawdę niewielkie pieniądze i użyć ich jako bazę) i wyposażenie jej w nowożytny napęd, ale z tym już trochę zabawy jest.
Rob99 Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Podczas wyboru swojego roweru kierowałem się w dużej mierze geometrią ramy. Tutaj masz moje spostrzeżenia odnośnie dwóch modeli: Scott vs. Spec Dlatego polecam zainteresować się Crosstrail Sport Disc. Mieści się w budżecie, a przynajmniej dla mnie, jest mega wygodny. Musisz pamiętać, że znaczna część ceny to rama, bo jak widzisz, osprzęt nie jest najlepszy. De facto, zawsze możesz go wymienić. Przejedź się na kilku rowerach różnych marek i zadecyduj, który ci bardziej odpowiada. Zwracam na wygodę szczególną uwagę, bo jeśli wcześniej jeździłeś na typowym rowerze miejskim, to w nowym rowerze zbyt sportowa pozycja może być bardzo uciążliwa. Dodatkowo możesz też dokupić inny mostek, który jeszcze bardziej wyprostuje pozycję pleców. Z tego co wiem, to w Warszawie firma aribike zajmuje się sprzedażą rowerów marki Specialized.
cienkun Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Musisz pamiętać, że znaczna część ceny to rama, bo jak widzisz, osprzęt nie jest najlepszy. Ja bym powiedział, że znaczna część ceny, to naklejka na ramie...
wnoto Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Hm, przeglądnąlem oryginalny rower. Nie wiem z czego jesteś niezadowolony.... Twój rower waży niecałe 17 kg. Czy zejście o klka 3-4 kg w dół spowoduje że przejedziesz o 10km więcej z podobnym zmęczniem ? (chyba że chodzi o wnoszenie do domu) Jestem laikiem w tych sprawach ale .... Jeśli jest Ci na nim wygodnie (sylwetka, postawa). To zastanów się tylko nad wymianą opon (opory toczenia zalezne od nawierzchni po której kursujesz). Może po prostu jakieś elementy się żużyły i tylko ich wymiana "usprawni" rower. P.S> Laik ze mnie , ale zapewne takich tutaj więcej ...
pogar Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Napisano 5 Sierpnia 2013 Super, dzięki za odpowiedzi, na takie właśnie liczyłem . tak, waga dotyczy się znoszenia do piwnicy / wnoszenia, wrzucenia na bagażnik samochodu (mam wysokie auto, zaś mam awersję do haków holowniczych ..) itp. Tuning wchodzi w grę, jeśli wydatek w kolejny rower nie miałby ekonomicznego uzasadnienia.. Aczkolwiek podana wcześniej propozycja roweru 12 kg w bagażnikiem, brzmi kusząco... Pozdrawiam
cienkun Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Aczkolwiek podana wcześniej propozycja roweru 12 kg w bagażnikiem, brzmi kusząco... Jest to realna waga, aczkolwiek jak widzisz rowery seryjne w tym przedziale cenowym są nieco cięższe, ale w wypadku tego krossa i użycia lekkiego bagażnika, będzie to nieco ponad 13,5 kg - 14 kg. (bo podają zapewne masę rozmiaru najmniejszego) czyli też nieźle. A co do różnicy w wadze 17,5 a 14 czy nawet 15 kg, to jest ona odczuwalna podczas jazdy również, tylko że podczas spokojnej jazdy po mieście nie robi to specjalnie różnicy.
pogar Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Napisano 5 Sierpnia 2013 fajna, propozycja, dziękuję. Będę go musiał na żywca obejrzeć i się przejechać, choćby po sklepie :-) Pytanie laika: czy do takich scenariuszy, jakie opisałem w pierwszym poście, ważny jest fakt posiadania amortyzatorów? Pozdrawiam
cienkun Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 czy do takich scenariuszy, jakie opisałem w pierwszym poście, ważny jest fakt posiadania amortyzatorów? Amortyzowany widelec poprawia komfort na bruku, ale bez niego można się spokojnie obejść.
marcin_ostrów Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 I tu np pojawia się Stevens X6 lite http://allegro.pl/okazja-stevens-x6c-lite-pelne-deore-3x9-2013-i3449472899.html Doposażając go w błotniki i bagażnik masz lekką i szybką maszyne M
cienkun Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Rozmiar 23" ZA DUŻY Używany a cena tylko 250 zł niższa niż za nowego krossa; Napęd nieco wyższy, ale nie wiele i hamulce V zamiast hydraulicznych tarczówek... To się kompletnie nie opłaca!!
marcin_ostrów Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 No fakt , kompletne Deore w porównaniu z mieszanką Acery , Alivio , Altusa to rzeczywiście jest tylko nieco lepiej Już nie wspominając o tym że Kross ma 3x8, za jakiś czas będzie można zapomnieć o lepszych cześciach tego typu. I tak, hydrauliczne tarcze są bardzo ważną rzeczą w rowerze używanym w Warszawie, na ścieżkach rowerowych , do jazdy z dziećmi . Co do rozmiaru , wcale nie powiedziane że 23 w crossie będzie za duże. Może być, ale nie musi , zawsze to warto przymierzyć. M
kaeres Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Ale Kross ma DMC 100kg. Kolega waży 95kg. Ten Stevens jest z 2013 roku więc rozklekotany być nie może. Sądzę, że byłby 2x lepszym wyborem niż nowy Kross.
cienkun Napisano 5 Sierpnia 2013 Napisano 5 Sierpnia 2013 Wszystkie krossy mają piasane DMC 100kg, czy to robi jakąkolwiek różnicę czy się to DMC przekroczy o 5kg, czy nie? Tak, deore to tylko trochę lepiej niż miesznka acery i alivio. Ten steevens może i jest porządny, ale cena jest za wysoka. Optowłbym za nowym Krossem. wcale nie powiedziane że 23 w crossie będzie za duże. Na wzrost 183?? No pewnie że za duże. Przekrok, będzie na styk, ale rama będzie za dłuuga.
pogar Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Napisano 5 Sierpnia 2013 Dla mnie , laika, gdybym miał wybierać rowery, to jak blondynka samochód : czemu ten? bo czerwony. ... :-) Kross jest nowy i pewnie bardziej dostępny w sklepach. Muszę spróbować. No i żonę przekonać, bo każe mi wpierw sprzedać obecny, a potem kupić nowy :-)
pogar Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Napisano 6 Sierpnia 2013 (Nie mogę wyedytować poprzedniego posta, więc piszę w nowym..) Obecny rower wystawiony, w weekend spróbuję obejrzeć Krossa w sklepie. Aczkolwiek to będzie walka, by z nim z sklepu nie wyjść :-) Offtopic'owo: dziś się lekko podłamałem - jadąc do/z pracy obecnym rowerem (w miarę równo), sporo rowerzystów mnie wyprzedzało :-) Starsi panowie, panie, na różnych rowerach. Nie wydaje mi się by pedałowali szybciej.. :-) Na prostej przełożenie miałem na 3-5/3-6. Liczę na to, iż na "nowym" rowerze będę mógł jechać wydajniej... pozdrawiam
BikoBiko Napisano 6 Sierpnia 2013 Napisano 6 Sierpnia 2013 Ja tam bym tego na krossa nie zamieniał. Kross zwłaszcza tańsze modele, ale i wysokie robi coraz gorsze jakościowo, a notorycznie pękające ramy i nieuznawanie gwarancji jest na porządku dziennym. A co do prędkości to trzeba więcej jeździć i zwiększyć sobie kondycję. Mogę się założyć, ze jak potrenujesz to na tym rowerze wyprzedziłbyś 90 % tych co Cię dziś wyprzedzali.
pogar Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Napisano 8 Sierpnia 2013 hm, ciekawe.. Myślałem że Kross (ewentualnie coś podobnego innej firmy, skoro Kross ma problemy z jakością) będzie lepszym rozwiązaniem, niż masowy produkt z Decathlona za 1200 zł....
cienkun Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Bo będzie. Fakt, że trochę ram Krossa pękło, ale Giantów pękło chyba więcej. (A pękały raczej nie podczas jazdy po mieście...)
pogar Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Napisano 8 Sierpnia 2013 Może kolega BikoBiko rozwinie swoją myśl..
BikoBiko Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 A co tu rozwijać? Kross zszedł na psy. Ja nie widzę na forum tematów o pękających ramach gianta, przynajmniej nawet nie 20% tego co o krosie . I nie pękają jak tu piszą tylko w terenie, ale i na prostej drodze - np. u mojego Kolegi, a w zasadzie 2. Jak już płacić za naklejkę na ramie plus 30% to chociaż z sensem. W innym przypadku wolę nie przepłacać i kupić lepiej wyposażony rower taniej.
pogar Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 A co tu rozwijać? Kross zszedł na psy. Ja nie widzę na forum tematów o pękających ramach gianta, przynajmniej nawet nie 20% tego co o krosie . I nie pękają jak tu piszą tylko w terenie, ale i na prostej drodze - np. u mojego Kolegi, a w zasadzie 2. Jak już płacić za naklejkę na ramie plus 30% to chociaż z sensem. W innym przypadku wolę nie przepłacać i kupić lepiej wyposażony rower taniej. OK. To czy mogę Cię prosić o alternatywne linki , względem Krossa z pierwszej strony wątku? Dlaczego sądzisz, że nie mam sensu zmieniać obecnego roweru? Znów -jako laik pytam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.