Skocz do zawartości

[Rower] Lekki rower do miasta - jest taki?


pogar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

 

Mam takie pytanie: obecnie jeżdżę masowym produktem z Decathlonu ( Btwin 5 daily / ORIGINAL 5 Night and Day ) , na bagażniku umieszczam kosz, a do niego plecak, zakupy itp.. Właściwie to rower jest ok, ale chciałbym cos lepszego..

 

Tzn. głównie coś lżejszego, coś szybszego / wymagającego mniejszego wysiłku / pozwalającego zajechać dalej itp..

 

Roweru używam do jazdy po mieście , z dziećmi do parku... Do lasu rzadziej.. Czyli jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych  i chodnikach (jakoś nie czuję się bezpiecznie na ulicy, zwłaszcza z dziećmi) ..

 

Czy wobec powyższego są na rynku rowery (powiedzmy że używany,  do 3 tysięcy PLN), które by spełniały moje wymagania?

Może , zamiast zakupy, "ztuningować" obecny rower?

 

Z góry dziękuję za potencjalne porady i serdecznie pozdrawiam

Napisano

Chyba najlżejszym rozwiązaniem byłby rower szosowo-turystyczny do którego dałoby się wcisnąć gumy 1,5" . Wtedy można by mówić o realnej masie roweru z bagażnikiem i błotnikami około 12 kg.

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi, to są już jakieś pomysły. :-)

 

Jeśli to nie problem, to czy mógłbym prosić o jakieś konkretne przykładowe modele? Budżet podany wcześniej, może być używany, może być nowy.. :-)

Mam 183 cm wzrostu i trochę więcej wagi: 95 kg. :) Jestem rowerowym laikiem :-( Wsiadam, jadę, a jak coś nie działa to do serwisu...

 

Pozdrawiam

Napisano

Np. http://www.cycleurope.co.jp/bianchi/bikes/urban/primavera-m.html, tylko nie wiem ile cło wyjdzie...

edit. chociaż pomyłka, będzie za mały.

Fajnym rowerkiem jest też kross seto http://www.kross.pl/pl/2013/urban/seto, bagażnik i błotniki można założyć.

 

Z tańszych rowerków, może crossowy Lazaro integral w wersji z pełnymi błotnikami i bagażnikiem, kosztuje chyba 1300 zł. Będzie trochę cięższy, ale też lżejszy od typowego mieszczucha.

 

edit.

Pewną alternatywą, jest też, zakup używanego roweru lub samej ramy cro-mo starego turystyka ze sztywnym widelcem (chodzą czasem na allegro bardzo fajne bianchi na rurkach collumbus, a mniej markowe rowery na ramach z 4130 można kupić za naprawdę niewielkie pieniądze i użyć ich jako bazę) i wyposażenie jej w nowożytny napęd, ale z tym już trochę zabawy jest.

Napisano

Podczas wyboru swojego roweru kierowałem się w dużej mierze geometrią ramy. Tutaj masz moje spostrzeżenia odnośnie dwóch modeli: Scott vs. Spec

Dlatego polecam zainteresować się Crosstrail Sport Disc. Mieści się w budżecie, a przynajmniej dla mnie, jest mega wygodny. Musisz pamiętać, że znaczna część ceny to rama, bo jak widzisz, osprzęt nie jest najlepszy. De facto, zawsze możesz go wymienić. Przejedź się na kilku rowerach różnych marek i zadecyduj, który ci bardziej odpowiada. Zwracam na wygodę szczególną uwagę, bo jeśli wcześniej jeździłeś na typowym rowerze miejskim, to w nowym rowerze zbyt sportowa pozycja może być bardzo uciążliwa. Dodatkowo możesz też dokupić inny mostek, który jeszcze bardziej wyprostuje pozycję pleców.

Z tego co wiem, to w Warszawie firma aribike zajmuje się sprzedażą rowerów marki Specialized.

 

Napisano

Hm, przeglądnąlem oryginalny rower. Nie wiem z czego jesteś niezadowolony....

Twój rower waży niecałe 17 kg. Czy zejście o klka 3-4 kg w dół spowoduje że przejedziesz o 10km więcej z podobnym zmęczniem ?  (chyba że chodzi o wnoszenie do domu)

 

Jestem laikiem w tych sprawach ale ....

 

Jeśli jest Ci na nim wygodnie (sylwetka, postawa). To zastanów się tylko nad wymianą opon (opory toczenia zalezne od nawierzchni po której kursujesz).

 

Może po prostu jakieś elementy się żużyły i tylko ich wymiana "usprawni" rower.

 

P.S>  Laik ze mnie , ale zapewne takich tutaj więcej ...

Napisano

Super, dzięki za odpowiedzi, na takie właśnie liczyłem .

tak, waga dotyczy się znoszenia do piwnicy / wnoszenia, wrzucenia na bagażnik samochodu (mam wysokie auto, zaś mam awersję do haków holowniczych ..) itp.

 

Tuning wchodzi w grę, jeśli wydatek w kolejny rower nie miałby ekonomicznego uzasadnienia..

Aczkolwiek podana wcześniej propozycja roweru 12 kg w bagażnikiem, brzmi kusząco...

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Aczkolwiek podana wcześniej propozycja roweru 12 kg w bagażnikiem, brzmi kusząco...

Jest to realna waga, aczkolwiek jak widzisz rowery seryjne w tym przedziale cenowym są nieco cięższe, ale w wypadku tego krossa i użycia lekkiego bagażnika, będzie to nieco ponad 13,5 kg - 14 kg. (bo podają zapewne masę rozmiaru najmniejszego) czyli też nieźle.

A co do różnicy w wadze 17,5 a 14 czy nawet 15 kg, to jest ona odczuwalna podczas jazdy również, tylko że podczas spokojnej jazdy po mieście nie robi to specjalnie różnicy.

Napisano

fajna, propozycja, dziękuję. Będę go musiał na żywca obejrzeć i się przejechać, choćby po sklepie :-)

Pytanie laika: czy do takich scenariuszy, jakie opisałem w pierwszym poście, ważny jest fakt posiadania amortyzatorów?

 

Pozdrawiam

Napisano

 

czy do takich scenariuszy, jakie opisałem w pierwszym poście, ważny jest fakt posiadania amortyzatorów?

Amortyzowany widelec poprawia komfort na bruku, ale bez niego można się spokojnie obejść.

Napisano

Rozmiar 23" ZA DUŻY

Używany a cena tylko 250 zł niższa niż za nowego krossa; Napęd nieco wyższy, ale nie wiele i hamulce V zamiast hydraulicznych tarczówek...

To się kompletnie nie opłaca!!

Napisano

No fakt , kompletne Deore w porównaniu z mieszanką Acery , Alivio , Altusa to rzeczywiście jest tylko nieco lepiej :D Już nie wspominając o tym że Kross ma 3x8, za jakiś czas będzie można zapomnieć o lepszych cześciach tego typu.

I tak, hydrauliczne tarcze są bardzo ważną rzeczą w rowerze używanym w Warszawie, na ścieżkach rowerowych :D , do jazdy z dziećmi .

Co do rozmiaru , wcale nie powiedziane że 23 w crossie będzie za duże. Może być, ale nie musi , zawsze to warto przymierzyć.

 

M

Napisano

Ale Kross ma DMC 100kg.

Kolega waży 95kg.

Ten Stevens jest z 2013 roku więc rozklekotany być nie może.

Sądzę, że byłby 2x lepszym wyborem niż nowy Kross.

Napisano

Wszystkie krossy mają piasane DMC 100kg, czy to robi jakąkolwiek różnicę czy się to DMC przekroczy o 5kg, czy nie?

Tak, deore to tylko trochę lepiej niż miesznka acery i alivio.

Ten steevens może i jest porządny, ale cena jest za wysoka. Optowłbym za nowym Krossem.

 

wcale nie powiedziane że 23 w crossie będzie za duże.

Na wzrost 183?? No pewnie że za duże. Przekrok, będzie na styk, ale rama będzie za dłuuga.

Napisano

Dla mnie , laika, gdybym miał wybierać rowery, to jak blondynka samochód : czemu ten?  bo czerwony. ... :-)

 

Kross jest nowy i pewnie bardziej dostępny w sklepach. Muszę spróbować.

 

No i żonę przekonać, bo każe mi wpierw sprzedać obecny, a potem kupić nowy :-)

Napisano

(Nie mogę wyedytować poprzedniego posta, więc piszę w nowym..)

 

Obecny rower wystawiony, w weekend spróbuję obejrzeć Krossa w sklepie. Aczkolwiek to będzie walka, by z nim z sklepu nie wyjść :-)

 

Offtopic'owo: dziś się lekko podłamałem - jadąc do/z  pracy obecnym rowerem (w miarę równo), sporo rowerzystów mnie wyprzedzało :-) Starsi panowie, panie, na różnych rowerach. Nie wydaje mi się by pedałowali szybciej.. :-) Na prostej przełożenie miałem na 3-5/3-6.  Liczę na to, iż na "nowym" rowerze będę mógł jechać wydajniej...

 

pozdrawiam

 

Napisano

Ja tam bym tego na krossa nie zamieniał.

Kross zwłaszcza tańsze modele, ale i wysokie robi coraz gorsze jakościowo, a notorycznie pękające ramy i nieuznawanie gwarancji jest na porządku dziennym.

A co do prędkości to trzeba więcej jeździć i zwiększyć sobie kondycję. Mogę się założyć, ze jak potrenujesz to na tym rowerze wyprzedziłbyś 90 % tych co Cię dziś wyprzedzali.

Napisano

hm, ciekawe.. Myślałem że Kross (ewentualnie coś podobnego innej firmy, skoro Kross ma problemy z jakością) będzie lepszym rozwiązaniem, niż masowy produkt z Decathlona za 1200 zł....

 

Napisano

A co tu rozwijać?

Kross zszedł na psy. Ja nie widzę na forum tematów o pękających ramach gianta, przynajmniej nawet nie 20% tego co o krosie . I nie pękają jak tu piszą tylko w terenie, ale i na prostej drodze - np. u mojego Kolegi, a w zasadzie 2.

Jak już płacić za naklejkę na ramie plus 30% to chociaż z sensem.

W innym przypadku wolę nie przepłacać i kupić lepiej wyposażony rower taniej.

Napisano

A co tu rozwijać? Kross zszedł na psy. Ja nie widzę na forum tematów o pękających ramach gianta, przynajmniej nawet nie 20% tego co o krosie . I nie pękają jak tu piszą tylko w terenie, ale i na prostej drodze - np. u mojego Kolegi, a w zasadzie 2. Jak już płacić za naklejkę na ramie plus 30% to chociaż z sensem. W innym przypadku wolę nie przepłacać i kupić lepiej wyposażony rower taniej.

 

OK. To czy mogę Cię prosić o alternatywne linki , względem Krossa z pierwszej strony wątku?

Dlaczego sądzisz, że nie mam sensu zmieniać obecnego roweru? Znów -jako laik pytam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...