Skocz do zawartości

[problem jarzmo sztycy-giant tcr]


impa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem gianta tcr composite 1i od tyle samo dni borykam się z problemem..Chodzi  mi o jarzmo sztycy które niewystarczająco mocno trzyma siodełko,dziś na odcinku 67km dwa razy musiałem na nowo "ustawiać"siodełko podczas jazdy a i tak dojechałem do domu z cofniętym siodełkiem o ok 1cm od ustawionej pozycji.Nie wiem w czym problem,może w tym że te mocowanie jest na 1 śrubę +moja waga :w00t:​ ??Byłbym wdzięczny jak ktoś by mógł pomóc/doradzić  jak rozwiązać ten problem :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta sztyca jest cała aluminiowa czy ma elementy z karbonu?

sztyca jest z karbonu a jarzmo z aluminium,ale głowy uciąć sobie nie dam co do jarzma  :woot:  

Ps.właśnie wróciłem z treningu,przed wyjazdem jeszcze raz ustawiłem siodełko i tym razem zdecydowanie mocniej dokręciłem śrubę..i to samo.. :teehee:

Tu są zdjęcia sztycy  https://www.dropbox.com/sh/qt0kyguf1o4r03k/nX13sTiFiB na zdjęciu nr 5/6 widać o ile dziś mi odjechało siodełko :verymad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocowanie nie jest na 1 śrubę tylko na 2. 

najpierw skecasz tą czarną palcami i ustawiasz tak zeby linia na precie siodła była równo po czym skrecasz śrubke imbusową

Wiem o tym,poza tym nie zauważyłem żeby śruba którą ustawiam siodełko w poziomie wpływała jakoś szczególnie na siłę z jaką jarzmo trzyma siodełko..dodam też że siodełko już mam ustawione według siebie,zarówno w poziomie jak i wysokość.Jak bym skręcił jeszcze mocniej śrubę która reguluje poziom siodełka,to po skręceniu imbusowej miałbym za nisko 'dziób siodła' ;)

ps.czy pasta do karbonu zwiększająca tarcie mogła by tu coś pomóc? :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skręć jeszcze mocniej tą czarną śrubę tak żeby siodło było dziobem do góry i wtedy mocno skręć tę imbusową tak żeby siodło sie wyprostowało do "twojego ustawienia"

 

pasta do karbonu pomogłaby jeśli miałbyś pręty lub jarzmo z karbonu

aluminium możesz jedynie odtłuścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym powodem, jaki przychodzi mi do glowy, przesuwania sie siodla w jarzmie, w takim typie mocowania, to slabe skrecenie srub. 

To akurat jest mniej szczesliwe. Ma tylna srube zakrecana "palcami", przy nieco wiekszym naciagnieciu przeciwleglej sruby, juz nie da sie nic poprawic. Czyli ustawienie siodla, to metoda prob i bledow.

 

Tak jak pisal adas65, musisz bardziej dokrecic tylna srube, tak aby nos siodla byl nieco w gorze i poziomowac go dokrecajac przeciwlegla sruba, z odpowiednia sila.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przed wyjazdem wszystko jeszcze raz dokładnie przejrzałem,jedynie czego się dopatrzyłem to coś takiego https://www.dropbox.com/sh/af2dp2giim0rjl9/LAMM_bPTe2 jest to dolna cześć jarzma,czy tak to ma wyglądać?Czy jeszcze przed skręceniem wszystkiego powinno idealnie leżeć w tych szynach?Po dokręceniu górnej części pręty oczywiście wskakują na swoje miejsce.Odtłuściłem jeszcze dokładnie wszystko,na tyle skutecznie że pozbyłem się nawet podziałki na prętach  :teehee:  :woot:  Poprawa na pewno jest,siodełko cofnęło się max 2mm. W najlepszym wypadku będę musiał poprawiać siodełko co 2 jazdy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Użyłem takiego papieru wodnego-https://www.dropbox.com/sh/vljz5j7zqso0mdq/l5WaqCwo-7 Ułożyłem po ok 5 małych(na jeden pręt) kawałków na przemian,szorstkie raz góra raz dół  :yes: Czyli jeden kawałek się styka z prętem a następny nie..możesz mniej dać papieru jak i spróbować np żeby wszystkie kawałki stykały się z prętami  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...