impa Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Witam.Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem gianta tcr composite 1i od tyle samo dni borykam się z problemem..Chodzi mi o jarzmo sztycy które niewystarczająco mocno trzyma siodełko,dziś na odcinku 67km dwa razy musiałem na nowo "ustawiać"siodełko podczas jazdy a i tak dojechałem do domu z cofniętym siodełkiem o ok 1cm od ustawionej pozycji.Nie wiem w czym problem,może w tym że te mocowanie jest na 1 śrubę +moja waga ??Byłbym wdzięczny jak ktoś by mógł pomóc/doradzić jak rozwiązać ten problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 czy ta sztyca jest cała aluminiowa czy ma elementy z karbonu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 czy ta sztyca jest cała aluminiowa czy ma elementy z karbonu? sztyca jest z karbonu a jarzmo z aluminium,ale głowy uciąć sobie nie dam co do jarzma Ps.właśnie wróciłem z treningu,przed wyjazdem jeszcze raz ustawiłem siodełko i tym razem zdecydowanie mocniej dokręciłem śrubę..i to samo.. Tu są zdjęcia sztycy https://www.dropbox.com/sh/qt0kyguf1o4r03k/nX13sTiFiB na zdjęciu nr 5/6 widać o ile dziś mi odjechało siodełko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 mocowanie nie jest na 1 śrubę tylko na 2. najpierw skecasz tą czarną palcami i ustawiasz tak zeby linia na precie siodła była równo po czym skrecasz śrubke imbusową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 mocowanie nie jest na 1 śrubę tylko na 2. najpierw skecasz tą czarną palcami i ustawiasz tak zeby linia na precie siodła była równo po czym skrecasz śrubke imbusową Wiem o tym,poza tym nie zauważyłem żeby śruba którą ustawiam siodełko w poziomie wpływała jakoś szczególnie na siłę z jaką jarzmo trzyma siodełko..dodam też że siodełko już mam ustawione według siebie,zarówno w poziomie jak i wysokość.Jak bym skręcił jeszcze mocniej śrubę która reguluje poziom siodełka,to po skręceniu imbusowej miałbym za nisko 'dziób siodła' ps.czy pasta do karbonu zwiększająca tarcie mogła by tu coś pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 skręć jeszcze mocniej tą czarną śrubę tak żeby siodło było dziobem do góry i wtedy mocno skręć tę imbusową tak żeby siodło sie wyprostowało do "twojego ustawienia" pasta do karbonu pomogłaby jeśli miałbyś pręty lub jarzmo z karbonu aluminium możesz jedynie odtłuścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Rozkrec wszystko, przyjrzyj sie gniazdom na prety w tym jarzmie, czy nie sa jakies "dziwne". Przetrzyj wszystko i odtlusc. Normalnie te jarzma trzymaja bardzo dobrze. Nie slyszalem o podobnym problemie do tej pory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Jedynym powodem, jaki przychodzi mi do glowy, przesuwania sie siodla w jarzmie, w takim typie mocowania, to slabe skrecenie srub. To akurat jest mniej szczesliwe. Ma tylna srube zakrecana "palcami", przy nieco wiekszym naciagnieciu przeciwleglej sruby, juz nie da sie nic poprawic. Czyli ustawienie siodla, to metoda prob i bledow. Tak jak pisal adas65, musisz bardziej dokrecic tylna srube, tak aby nos siodla byl nieco w gorze i poziomowac go dokrecajac przeciwlegla sruba, z odpowiednia sila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Dziś przed wyjazdem wszystko jeszcze raz dokładnie przejrzałem,jedynie czego się dopatrzyłem to coś takiego https://www.dropbox.com/sh/af2dp2giim0rjl9/LAMM_bPTe2 jest to dolna cześć jarzma,czy tak to ma wyglądać?Czy jeszcze przed skręceniem wszystkiego powinno idealnie leżeć w tych szynach?Po dokręceniu górnej części pręty oczywiście wskakują na swoje miejsce.Odtłuściłem jeszcze dokładnie wszystko,na tyle skutecznie że pozbyłem się nawet podziałki na prętach Poprawa na pewno jest,siodełko cofnęło się max 2mm. W najlepszym wypadku będę musiał poprawiać siodełko co 2 jazdy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Mam dziwne wrazenie, ze cos robisz nie tak, tylko tak zdalnie to trudno bedzie do tego dojsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Temat do zamknięcia.Udało mi się zapobiec odjeżdżaniu siodełka,mam nadzieje że na amen ps. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Ktoś może mieć ten samo problem więc może napisz dla potomnych co zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Ktoś może mieć ten samo problem więc może napisz dla potomnych co zrobiłeś. kupiłem papier ścierny,powycinałem małe kawałki i podłożyłem pod pręty Siodełko teraz ani nie drgnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Patent z jarzemek ''starego typu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 kupiłem papier ścierny,powycinałem małe kawałki i podłożyłem pod pręty Siodełko teraz ani nie drgnie A po prawie dwóch miesiącach jak wygląda sytuacja? Moja sztyca doprowadza mnie do szału, najchętniej bym ją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 A po prawie dwóch miesiącach jak wygląda sytuacja? Jest dobrze Problem już nie występuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 @@impa No i fajno, powiedz, jakiego papieru użyłeś (gradacja) i czy dałeś stronę cierną na stronę jarzma czy na pręty siodła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
impa Napisano 26 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Użyłem takiego papieru wodnego-https://www.dropbox.com/sh/vljz5j7zqso0mdq/l5WaqCwo-7 Ułożyłem po ok 5 małych(na jeden pręt) kawałków na przemian,szorstkie raz góra raz dół Czyli jeden kawałek się styka z prętem a następny nie..możesz mniej dać papieru jak i spróbować np żeby wszystkie kawałki stykały się z prętami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Czyli papier wodny P500. Popróbujem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.