aCold Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Witam. Od niedawna mam rower KTM Ultra Fun. Zauważyłem i wyczułem w nim po ostatniej jeździe lekkie kołysanie w tylnym kole. Czytałem kilka poradników co do centrowania. Nie mam specjalistycznych narzędzi, więc pozostała mi metoda, do której potrzebne są jedynie klucz i kreda. Gdzie kredą zaznacza się na feldze miejsce, w którym należy dokręcić/odkręcić szprychę. Wszystko było by fajnie gdyby nie to, że z jednej strony musiałem naprężyć szprychy dość mocno, a z drugiej pozostawić "banany". Nie wiem, czy tak ma być, ale przypuszczam, że nie. Gdy próbowałem z obu stron podobne naprężenie zrobić, to koło mogłoby ocierać o ramę. Macie jakieś pomysły na naprawę tego?
Centek Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Tak "wycentrowane" koło będzie podatne na rozcentrowanie. Zasada jest taka, że w pierwszym podejściu zabierasz się tylko za szprychy, które trzeba naciągnąć. Luzowanie to ostateczność. To masz rower nowy kupiony w tym sezonie?
1415chris Napisano 3 Sierpnia 2013 Napisano 3 Sierpnia 2013 Tak ogolnie, to poczytaj troche o budowaniu i centrowaniu kol. Tak po krotce: Kolnierz piasty od strony napedowej jest bardziej przesuniety do srodka, niz kolnierz po drugiej stronie. Z tego tez powodu, aby utrzymac obrecz centralnie, po srodku piasty, szprychy od strony napedu (kasety) beda mialy wyzszy naciag, niz te przeciwlegle.
aCold Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Napisano 3 Sierpnia 2013 Rower kupiłem około 2 tygodnie temu jako używany z poprzedniego sezonu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.