dominik0987 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Witam, Mam raidona 2012 Air, nowy właśnie włożyłem go do roweru i zrobiłem nim może dosłownie 1 km i niepokoi mnie że na lagach wystąpiły takie "opaski" olejowe i nie wiem czy to jakaś wada czy może on się dociera i to normalna sytuacja? proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Spokojnie, jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 To dobrze bo już się bałem a czy to z czasem zniknie czy tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Z czasem zaniknie- te krążki oleju to efekt smarowania goleni górnych przez pierścienie olejowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Ew. To syf zebrany przez uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 To przynajmniej mnie uspokoiliście trochę a jeszcze jedno pytanie odnośnie Raidona, lagi wchodzą mi tak ok. 50-70% podczas jazdy, nie mam pompki żeby dobić go i sprawdzić jak będzie jak ciśnienie będzie większe, ciśnienie jest takie jak oryginalnie w Raidonie, nic nie majstrowałem, czy możliwe żeby przy mojej wadze (67) było go za mało? chodzi mi o to czy mogę go uszkodzić z powodu zbyt wysokiej masy własnej i zbyt małego ciśnienia w komorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atizylak Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Zmierz jaki masz sag. Wtedy się mniej więcej dowiesz czy jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Nic nie powinno się stać, ale zdecydowanie musisz dopompować i ustawić sag. Będzie ci dobijał na każdej większej dziurze. Nie ma czegoś takiego jak oryginalne ciśnienie w amortyzatorze... Kup pompkę koniecznie i jak najszybciej ustaw. Albo jedź do kogoś kto ma pompkę do amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 OK, tak zrobię a jeszcze jedno pytanie ten mój model ma blokadę na goleni i tak zastanawiało mnie czy tej blokady można używać podczas jazdy? Czy może należy się zatrzymać i zblokować amora poprzez pokrętło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Raidon ma blokade hydrauliczną i możesz jej używać podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 aż taki nieogarnięty to nie jestem to już obczaiłem, mam jeszcze jeden problem, rower jest cały nowy tylko że składany przez serwis bo sam sobie części dobierałem i wydaję mi się że mam luzy albo na sterach albo na amorze, da się to sprawdzić jakoś? wybieram się do tego serwisu żeby to poprawili ale nie chce zostać zrobiony w balona, jakieś rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Zrobiłem ok. 100 km tylko szosa i mały szuter a z lagów zamiast znikać to pierścienie zacząły się powiększać i rozciągać podaje link, tak wygląda amor po 100km szosy! co wy na to? amor jest nowy https://plus.google.com/photos/108951839993537568088/albums/5908962948537424689?authkey=CMX059rr0LHjlQE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Jak dla mnie to ewidentnie syf. Uszczelki też wypadałoby czyścić z pyłu po każdej jeździe inaczej po zmieszaniu ze smarem powstaje taka mieszanka. Nie wiem w jaki sposób doszedłeś do tego że są luzy więc może być tak: 1. Na sterach, żeby sprawdzić to połóż palec między główkę a koronę amorka, naciśnij hamulec i poruszaj przód-tył 2. Na tulejach amorka, choć wątpię aby były jakieś inne niż te robocze po takim przebiegu jaki podałeś 3. Jeśli masz hamulec tarczowy to na klockach. Zaciśnij hamulec i ruszaj przód-tył, jeśli koło się będzie kręciło to znaczy że masz lekki luz na klockach i to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Po każdej jeździe należy wycierać górne golenie z brudu i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Jeżeli chodzi o luzy to byłem dziś w dwóch serwisach i wszyscy mówią że jest OK, zmartwił mnie raczej fakt że na goleniach zbiera się coraz więcej oleju i rozciąga się on a nie jak wcześniej tworzy pierścienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Jeżeli chodzi o luzy to byłem dziś w dwóch serwisach i wszyscy mówią że jest OK, zmartwił mnie raczej fakt że na goleniach zbiera się coraz więcej oleju i rozciąga się on a nie jak wcześniej tworzy pierścienie. To co widać na zdjęciach to raczej normalne zjawisko. Jeśli miałeś zbyt mocno fabrycznie nasączone gąbki i smar pod uszczelkami to trochę zawsze się wydostanie. Zrobisz jeszcze z 200 km i zniknie. Natomiast syf i kurz będzie zawsze, jeśli nie z powodu smaru/oleju to z powodu elektrostatyki. Po prostu czyść je po każdej jeździe i raz na jakiś czas brunoxem albo k2 sil, albo po prostu wodą z mydłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 woda z mydłem? tego jeszcze nie słyszałem a jak najlepiej wyczyścić zabrudzenia koło uszczelek? może patyczkami do uszów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.