Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wymiana Zoom'a o skoku 50 mm na 80 mm


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

posiadam Kross Hexagon V2 2010. W standardzie ma na wyposażeniu Zooma BRAVO-375 50mm. Jeżdżąc po polnych drogach (typu zaschnięta ziemia, rozjeżdżona po deszczu przez ciągniki), czy leśnych często boję się, że zaliczę glebę...

Stąd pomysł wymiany amortyzatora na taki który te nierówności pokonywałby lepiej.

Wiem, że wkładając amor o zbyt dużym skoku zmienię geometrię ramy. 

 

Pytanie: czy ma ktoś doświadczenie w zmianie amortyzatora na taki o większym skoku o 30mm? Czyli z np 50 na 80? Z innego forum (wątku, sam już nie wiem, tyle tego przekopałem :)) dowiedziałem się, że producent projektował ramę pod amor 65 mm.

Czy 80 mm to nie będzie za dużo?

 

Pozdrawiam,

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zacznij od zmierzenia wysokości widelca od osi koła do korony, bo może się okazać, że różnica wysokości będzie wynosiła bardzo niewiele. Wysokość nie jest uzależniona wyłącznie od skoku.

Natomiast pozostaje kwestia opłacalności wymiany czegoś co nie działa na coś co nie działa, może lepiej kupić sztywny widelec, albo dołożyć do czegoś pokroju XCR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zmierzenia wysokości widelca od osi koła do korony, bo może się okazać, że różnica wysokości będzie wynosiła bardzo niewiele. Wysokość nie jest uzależniona wyłącznie od skoku.

Natomiast pozostaje kwestia opłacalności wymiany czegoś co nie działa na coś co nie działa, może lepiej kupić sztywny widelec, albo dołożyć do czegoś pokroju XCR?

 

Zrobię to jak tylko będę mieć rower w zasięgu ręki.

Na amortyzator mógłbym przeznaczyć do 400 zł. Więc jeśli XCR pasowałby lub coś klasowo podobnego to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hexagonie v2 amortyzator ma wysokość 440-450. Xcr z tego co pamiętam ma 480. Więc róznica 3-4 cm

 

Czyli jazda takim rowerem z podniesionym przodem o 3-4 cm przypominałaby jazdę chopperem i groziłaby uszkodzeniem ramy?

 

Edit: wiewioor, na jaki amortyzator chcesz wymienić tego Zooma? Pewnie dłużej siedzisz w temacie, jakie są możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wkrótce zakładam xcra, ale czekam na świeża dostawę czarnych:)

 

Robiłem kiedyś symulacje tylko jakość trochę słaba. Odkręciłem mostek podniosłem 5 cm i zrobiłem zdjęcie.

Taka mniej więcej będzie różnica

 

07baa324e759e012m.jpg

 

afbfc0497d2af514m.jpg

 

Tu masz podobny temat http://www.forumrowerowe.org/topic/57382-amortyzator-do-220-zl-do-hexagona-v2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wkrótce zakładam xcra, ale czekam na świeża dostawę czarnych:)

 

Robiłem kiedyś symulacje tylko jakość trochę słaba. Odkręciłem mostek podniosłem 5 cm i zrobiłem zdjęcie.

Taka mniej więcej będzie różnica

 

07baa324e759e012m.jpg

 

afbfc0497d2af514m.jpg

 

Tu masz podobny temat http://www.forumrowerowe.org/topic/57382-amortyzator-do-220-zl-do-hexagona-v2/

 

Dzięki za zdjęcia i linka! :)

Nie boisz się, że kąt o który podniesie się rama spowoduje uszkodzenie główki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR To bardzo dobry wybór. Podziel się zdjęciami, a xcra łatwo można przerobić na mniejszy skok jakby były problemy.



XCR To bardzo dobry wybór. Podziel się zdjęciami, a xcra łatwo można przerobić na mniejszy skok jakby były problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bortas, ze skokiem 50-100 niema nic lepszego i budżetowego niż xcr, więc nie mam innego wyjścia. Kolega Rafcix jeździł z xcr'em w hexagonie v3, a potem zmienił na epicona 140 mm, więc jego trzeba by było pytać o główkę ramy. http://www.forumrowerowe.org/topic/106080-rower-kross-hexagon-v3-2010-custom/ Bardziej obawiam się zmiany prowadzenia i gorszego podjeżdżania.

 

Synergy, z tego co się orientuję, zmiana skoku w xcr nie zmienia wysokości amortyzatora.

 

Amortyzator zoom jest jak sztywny widelec, ugina się tylko gdy się go dociśnie. A xcr,  po wskoczeniu na rower ugnie się jakiś 1 cm, więc zostaje tylko 2-3 cm różnicy i myślę, że nie odczuję jakoś znacząco pogorszenia geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bortas, ze skokiem 50-100 niema nic lepszego i budżetowego niż xcr, więc nie mam innego wyjścia. Kolega Rafcix jeździł z xcr'em w hexagonie v3, a potem zmienił na epicona 140 mm, więc jego trzeba by było pytać o główkę ramy. http://www.forumrowerowe.org/topic/106080-rower-kross-hexagon-v3-2010-custom/ Bardziej obawiam się zmiany prowadzenia i gorszego podjeżdżania.

 

Synergy, z tego co się orientuję, zmiana skoku w xcr nie zmienia wysokości amortyzatora.

 

Amortyzator zoom jest jak sztywny widelec, ugina się tylko gdy się go dociśnie. A xcr,  po wskoczeniu na rower ugnie się jakiś 1 cm, więc zostaje tylko 2-3 cm różnicy i myślę, że nie odczuję jakoś znacząco pogorszenia geometrii.

 

Pozwolę sobie zacytować wiadomość prywatną od  rafcix1221

 

Cześć

możesz spokojnie wymienić zooma na xcra i nie stanie się nic z główką a prowadzenie roweru nie zmieni się o dużo, a jeśli to odczujesz to może to być nawet na + bo będziesz miał lepszą geometrię do jazdy w górach, ewentualnie jeśli nie będzie ci 100mm odpowiadało to zawsze xcra można obniżyć na 80mm i wtedy będzie dla ciebie lepiej

Pozdro  ;)

 

Więc... będę próbować z XCR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanówcie się nad spinnerem SW7 bo ma wysokość 455mm więc prawie identyczną jak te zoomy, skok 80mm i jest powietrzny. moim zdaniem może się to okazać lepszym wyborem.

Jak się dobrze trafi to można znaleźć za trochę powyżej 300zł.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do XCR. Mówiłem na tym forum z milion razy ale powtórzę jeszcze raz. Jak się waży około 75-83kg. XCR pracuje identycznie jak EPICON A poza tymchłopaki mają rację. Wszyscy gadamy o geometrii itp, a zapomnieliśmy o sagu :D. Co do SW7, Jeżeli WCcz. Pan autor ma 400zł limitu może kupić on Spinnera SW7. http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3432682809.html dmuchaniec to jednak dmuchaniec, pompować mozna na wulkanizacji. Poza tym za dmuchańcem przemawia fakt, że dmuchańca oprócz do WAGI mozna dostosować do trasy, w miasto twardszy, wyjazd poza miasto lekko spuszczamy powietrze. Poza tym jest lekki. Za takie 500-600 gram różnicy między nim a XCR ludzie wydają po 600-700zł na ulepszenie widelca.

Jeżeli Autor jeszcze nie kupił widelca polecam SW7, ze względu na możliwości jakie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SW7. Nie sądze, żeby lepiej pracował niż XCR jak autor jest w przedziale wagowym 75-83kg.

 

Skoro nie pracowałby lepiej, to tymbardziej nie ma argumentów za ciężkim XCR'em. Na pewno da się go lepiej dostosować do wagi ridera, zresztą tak samo jak Epicona. Ja bym zdecydowanie wolał dołożyć 100 i oszczędzić prawie kilogram wagi na SW7. Poza tym, wracająd do Epicona, będzie sztywniejszy i bardziej stabilny i sporo lżejszy. No i kwestia pracy - co znaczy "pracuje lepiej" porównując powietrzniaki do sprężynowca?

 

Z tym pompowaniem na wulkanizacji to też trochę bzdura, bo ani nie uzyskasz odpowiedniej precyzji a i możesz uszkodzić amor pompując tak gwałtownie przestrzeń o tak niskiej objętości. Najsłabsze ogniwo puści. Po to są pompki do amorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epicona zawsze na wulkanizacji pompuje. Wystarczy spytać się o inne pistolety które pozwalają na ustawienie odpowiedniego ciśnienia. I jakbyś nie zauważył edytowałem posta, z powodu iż przeczytałem jeszcze raz jaki jest budżet. SW7 wygrywa wagą i regulacją twardości (Nie ze względu na wagę której oczywiście nie zmienia się o 15kg co miesiąc, ale pod względem trasy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epicona zawsze na wulkanizacji pompuje. Wystarczy spytać się o inne pistolety które pozwalają na ustawienie odpowiedniego ciśnienia. I jakbyś nie zauważył edytowałem posta, z powodu iż przeczytałem jeszcze raz jaki jest budżet. SW7 wygrywa wagą i regulacją twardości (Nie ze względu na wagę której oczywiście nie zmienia się o 15kg co miesiąc, ale pod względem trasy)

 

Ważę różnie.. z przedziału 75-78 ;)

Nie kupiłem jeszcze amora, czekam na wypłatę :) Dodatkowo ciągle śledzę ten wątek i rozważam wszystkie podane możliwości.

Mogę podnieść amortyzatorowy budżet do 500 zł.

 

Dzięki wszystkim za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa jest prosta. Epicona będzie ci już bardzo trudno dostać z mocowaniem na te hamulce. XCR to kloc ważący 2,3 kg. SW7 ma golenie 28,6 mm, ale powietrzna komora i bardzo niska waga po prostu deklasuje konkurencję. W dodatku ma mocowanie na V-brake i przystępną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa jest prosta. Epicona będzie ci już bardzo trudno dostać z mocowaniem na te hamulce. XCR to kloc ważący 2,3 kg. SW7 ma golenie 28,6 mm, ale powietrzna komora i bardzo niska waga po prostu deklasuje konkurencję. W dodatku ma mocowanie na V-brake i przystępną cenę.

 

Ok, dzięki za poradę. Poczytam jeszcze recenzje tego Spinnera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...