bortas Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Cześć, posiadam Kross Hexagon V2 2010. W standardzie ma na wyposażeniu Zooma BRAVO-375 50mm. Jeżdżąc po polnych drogach (typu zaschnięta ziemia, rozjeżdżona po deszczu przez ciągniki), czy leśnych często boję się, że zaliczę glebę... Stąd pomysł wymiany amortyzatora na taki który te nierówności pokonywałby lepiej. Wiem, że wkładając amor o zbyt dużym skoku zmienię geometrię ramy. Pytanie: czy ma ktoś doświadczenie w zmianie amortyzatora na taki o większym skoku o 30mm? Czyli z np 50 na 80? Z innego forum (wątku, sam już nie wiem, tyle tego przekopałem ) dowiedziałem się, że producent projektował ramę pod amor 65 mm. Czy 80 mm to nie będzie za dużo? Pozdrawiam, Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 3 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Zacznij od zmierzenia wysokości widelca od osi koła do korony, bo może się okazać, że różnica wysokości będzie wynosiła bardzo niewiele. Wysokość nie jest uzależniona wyłącznie od skoku. Natomiast pozostaje kwestia opłacalności wymiany czegoś co nie działa na coś co nie działa, może lepiej kupić sztywny widelec, albo dołożyć do czegoś pokroju XCR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Zacznij od zmierzenia wysokości widelca od osi koła do korony, bo może się okazać, że różnica wysokości będzie wynosiła bardzo niewiele. Wysokość nie jest uzależniona wyłącznie od skoku. Natomiast pozostaje kwestia opłacalności wymiany czegoś co nie działa na coś co nie działa, może lepiej kupić sztywny widelec, albo dołożyć do czegoś pokroju XCR? Zrobię to jak tylko będę mieć rower w zasięgu ręki. Na amortyzator mógłbym przeznaczyć do 400 zł. Więc jeśli XCR pasowałby lub coś klasowo podobnego to czemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiewioor Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 W hexagonie v2 amortyzator ma wysokość 440-450. Xcr z tego co pamiętam ma 480. Więc róznica 3-4 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 W hexagonie v2 amortyzator ma wysokość 440-450. Xcr z tego co pamiętam ma 480. Więc róznica 3-4 cm Czyli jazda takim rowerem z podniesionym przodem o 3-4 cm przypominałaby jazdę chopperem i groziłaby uszkodzeniem ramy? Edit: wiewioor, na jaki amortyzator chcesz wymienić tego Zooma? Pewnie dłużej siedzisz w temacie, jakie są możliwości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiewioor Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Ja wkrótce zakładam xcra, ale czekam na świeża dostawę czarnych:) Robiłem kiedyś symulacje tylko jakość trochę słaba. Odkręciłem mostek podniosłem 5 cm i zrobiłem zdjęcie. Taka mniej więcej będzie różnica Tu masz podobny temat http://www.forumrowerowe.org/topic/57382-amortyzator-do-220-zl-do-hexagona-v2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Ja wkrótce zakładam xcra, ale czekam na świeża dostawę czarnych:) Robiłem kiedyś symulacje tylko jakość trochę słaba. Odkręciłem mostek podniosłem 5 cm i zrobiłem zdjęcie. Taka mniej więcej będzie różnica Tu masz podobny temat http://www.forumrowerowe.org/topic/57382-amortyzator-do-220-zl-do-hexagona-v2/ Dzięki za zdjęcia i linka! Nie boisz się, że kąt o który podniesie się rama spowoduje uszkodzenie główki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 XCR To bardzo dobry wybór. Podziel się zdjęciami, a xcra łatwo można przerobić na mniejszy skok jakby były problemy. XCR To bardzo dobry wybór. Podziel się zdjęciami, a xcra łatwo można przerobić na mniejszy skok jakby były problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiewioor Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Bortas, ze skokiem 50-100 niema nic lepszego i budżetowego niż xcr, więc nie mam innego wyjścia. Kolega Rafcix jeździł z xcr'em w hexagonie v3, a potem zmienił na epicona 140 mm, więc jego trzeba by było pytać o główkę ramy. http://www.forumrowerowe.org/topic/106080-rower-kross-hexagon-v3-2010-custom/ Bardziej obawiam się zmiany prowadzenia i gorszego podjeżdżania. Synergy, z tego co się orientuję, zmiana skoku w xcr nie zmienia wysokości amortyzatora. Amortyzator zoom jest jak sztywny widelec, ugina się tylko gdy się go dociśnie. A xcr, po wskoczeniu na rower ugnie się jakiś 1 cm, więc zostaje tylko 2-3 cm różnicy i myślę, że nie odczuję jakoś znacząco pogorszenia geometrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Bortas, ze skokiem 50-100 niema nic lepszego i budżetowego niż xcr, więc nie mam innego wyjścia. Kolega Rafcix jeździł z xcr'em w hexagonie v3, a potem zmienił na epicona 140 mm, więc jego trzeba by było pytać o główkę ramy. http://www.forumrowerowe.org/topic/106080-rower-kross-hexagon-v3-2010-custom/ Bardziej obawiam się zmiany prowadzenia i gorszego podjeżdżania. Synergy, z tego co się orientuję, zmiana skoku w xcr nie zmienia wysokości amortyzatora. Amortyzator zoom jest jak sztywny widelec, ugina się tylko gdy się go dociśnie. A xcr, po wskoczeniu na rower ugnie się jakiś 1 cm, więc zostaje tylko 2-3 cm różnicy i myślę, że nie odczuję jakoś znacząco pogorszenia geometrii. Pozwolę sobie zacytować wiadomość prywatną od rafcix1221 Cześć możesz spokojnie wymienić zooma na xcra i nie stanie się nic z główką a prowadzenie roweru nie zmieni się o dużo, a jeśli to odczujesz to może to być nawet na + bo będziesz miał lepszą geometrię do jazdy w górach, ewentualnie jeśli nie będzie ci 100mm odpowiadało to zawsze xcra można obniżyć na 80mm i wtedy będzie dla ciebie lepiej Pozdro Więc... będę próbować z XCR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 4 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Próbuj, próbuj, pamiętaj też, że XCR będzie miał jakiś SAG, więc ugięcie wstępne zminimalizuje te 3-4 cm (bo zakładam, że teraz SAG wynosi ok 0%), jeżeli można go obniżyć to tym bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Jeżeli nowy XCR ma golenie 28mm, to wolałbym już powietrznego Spinnera SW7, który jest tylko trochę droższy i jest dużo lżejszy... http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3432682809.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiewioor Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 No właśnie pisałem o tym sagu, zoom nie ugina się ani troszkę,a xcr zniweluje tą różnice. Też zakładam xcra, podzielę się wrażeniami. Xcr ma golenie 30 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 a ja zaryzykowalem i zmienilem nex 4000 63mm na rst t7 120mm i jest duzo lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 W jakiej ramie i co znaczy dużo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sqr Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Zastanówcie się nad spinnerem SW7 bo ma wysokość 455mm więc prawie identyczną jak te zoomy, skok 80mm i jest powietrzny. moim zdaniem może się to okazać lepszym wyborem. Jak się dobrze trafi to można znaleźć za trochę powyżej 300zł. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 kands maestro. zdjecia w galerii. ogolnie wygodniej, pewniej jezdzi sie mi teraz. choc musze dodac, ze rower do rekreacji mi sluzy, jako zrodlo transportu, na zakupy, troche asfaltu, szutry, lesne drozki itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Co do XCR. Mówiłem na tym forum z milion razy ale powtórzę jeszcze raz. Jak się waży około 75-83kg. XCR pracuje identycznie jak EPICON A poza tymchłopaki mają rację. Wszyscy gadamy o geometrii itp, a zapomnieliśmy o sagu . Co do SW7, Jeżeli WCcz. Pan autor ma 400zł limitu może kupić on Spinnera SW7. http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-sw7-80mm-1743g-xc-mtb-bialy-i3432682809.html dmuchaniec to jednak dmuchaniec, pompować mozna na wulkanizacji. Poza tym za dmuchańcem przemawia fakt, że dmuchańca oprócz do WAGI mozna dostosować do trasy, w miasto twardszy, wyjazd poza miasto lekko spuszczamy powietrze. Poza tym jest lekki. Za takie 500-600 gram różnicy między nim a XCR ludzie wydają po 600-700zł na ulepszenie widelca.Jeżeli Autor jeszcze nie kupił widelca polecam SW7, ze względu na możliwości jakie daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 @SW7. Nie sądze, żeby lepiej pracował niż XCR jak autor jest w przedziale wagowym 75-83kg. Skoro nie pracowałby lepiej, to tymbardziej nie ma argumentów za ciężkim XCR'em. Na pewno da się go lepiej dostosować do wagi ridera, zresztą tak samo jak Epicona. Ja bym zdecydowanie wolał dołożyć 100 i oszczędzić prawie kilogram wagi na SW7. Poza tym, wracająd do Epicona, będzie sztywniejszy i bardziej stabilny i sporo lżejszy. No i kwestia pracy - co znaczy "pracuje lepiej" porównując powietrzniaki do sprężynowca? Z tym pompowaniem na wulkanizacji to też trochę bzdura, bo ani nie uzyskasz odpowiedniej precyzji a i możesz uszkodzić amor pompując tak gwałtownie przestrzeń o tak niskiej objętości. Najsłabsze ogniwo puści. Po to są pompki do amorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Epicona zawsze na wulkanizacji pompuje. Wystarczy spytać się o inne pistolety które pozwalają na ustawienie odpowiedniego ciśnienia. I jakbyś nie zauważył edytowałem posta, z powodu iż przeczytałem jeszcze raz jaki jest budżet. SW7 wygrywa wagą i regulacją twardości (Nie ze względu na wagę której oczywiście nie zmienia się o 15kg co miesiąc, ale pod względem trasy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Epicona zawsze na wulkanizacji pompuje. Wystarczy spytać się o inne pistolety które pozwalają na ustawienie odpowiedniego ciśnienia. I jakbyś nie zauważył edytowałem posta, z powodu iż przeczytałem jeszcze raz jaki jest budżet. SW7 wygrywa wagą i regulacją twardości (Nie ze względu na wagę której oczywiście nie zmienia się o 15kg co miesiąc, ale pod względem trasy) Ważę różnie.. z przedziału 75-78 Nie kupiłem jeszcze amora, czekam na wypłatę Dodatkowo ciągle śledzę ten wątek i rozważam wszystkie podane możliwości. Mogę podnieść amortyzatorowy budżet do 500 zł. Dzięki wszystkim za porady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Jakie masz hamulce? Tarcze czy V-brake? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 V-brake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 No to sprawa jest prosta. Epicona będzie ci już bardzo trudno dostać z mocowaniem na te hamulce. XCR to kloc ważący 2,3 kg. SW7 ma golenie 28,6 mm, ale powietrzna komora i bardzo niska waga po prostu deklasuje konkurencję. W dodatku ma mocowanie na V-brake i przystępną cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bortas Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 No to sprawa jest prosta. Epicona będzie ci już bardzo trudno dostać z mocowaniem na te hamulce. XCR to kloc ważący 2,3 kg. SW7 ma golenie 28,6 mm, ale powietrzna komora i bardzo niska waga po prostu deklasuje konkurencję. W dodatku ma mocowanie na V-brake i przystępną cenę. Ok, dzięki za poradę. Poczytam jeszcze recenzje tego Spinnera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.