cyroniok Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam wszystkich dziś zabrałem się za wymianę oleju w Reba dual air 2012 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us szukałem na stronie producenta wartości oleju ml jaką nalać, jednak nie znalazłem modelu 2012 tylko 2011 i według instrukcji 123ml otóż jakie było moje zdziwienie gdy wylałem stary olej i było go równo 50ml niby nie miałem zadych wycieków wiec spróbowałem nalać tyle ile pisze w tabeli czyli 123ml próba okazała sie nie do zrealizowania maxymalna pojemność amora to jakieś 110ml pod sam gwizdek do tego trzeba jeszcze włożyć tłumik wygląd od dołu czy tu też jest Jakaś komora na olej ? moze jest tu jakiś fachowiec i napisze ile tego oleju trzeba wlać i czy jest wiecej jak jedna komora z olejem do wymiany nie mogę edytowwać wiec dopisuję znalazłem taką tabelkę http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/fJQtD0X9AyofYOWuBO2Ufx49Nz4FxxDD-lt2JDTWgrc/mtime:1372788149/sites/default/files/techdocs/gen.0000000003511_front_fork_oil_chart_2012_0.pdf pisze w niej 106ml wlałem te 106ml pod sam gwint instalacja tłumika wylała około 10ml po złozeniu sztywny amor sag nie działa wiec coś jest nie tak help Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez cyroniok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Jeżeli było 50ml to wlej właśnie tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyroniok Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 tak zrobiłem piszą ze gdzies jeszcze trzeba wlac 5ml tylko nie wiem gdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 5 ml należy wlać do dolnych goleni . Do tłumika ( goleń po stronie prawej ) - 110 ml oleju. Zbyt mała ilość oleju może powodować pogorszenie pracy tłumienia . Zabierasz się za serwis amorka bez dokumentacji i wiedzy na ten temat? Wideo na YT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyroniok Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 5 ml należy wlać do dolnych goleni . Do tłumika ( goleń po stronie prawej ) - 110 ml oleju. Zbyt mała ilość oleju może powodować pogorszenie pracy tłumienia . Zabierasz się za serwis amorka bez dokumentacji i wiedzy na ten temat? Wideo na YT no własnie żeby była gdziekolwiek jakaś dokumentacja lub film modelu 2012 to bym ją przeczytał lub oglądną , na filmie jest zupełnie inna konstrukcja inny (dół) inny model, 110 ml oleju mieści cała rurka a gdzie tłumik czerwone pokrętło regulujące szybkość odbicia nie wiadomo jak odkręcić nie ma żadnej śruby nic do servisu nie chce oddawać bo w moim mieście to co robią fuszerkę to głowa boli a nie jest to fizyka kwantowa by tego nie ogarnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Pokrętło jest mocowane na wcisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Royalonzo21 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 Ten link powinien wszystko wyjaśnić http://www.bikeforum.opole.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=3114 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas0405 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Mam ten sam problem ile oleju nalałeś do goleni Motion Control? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mongol96 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Ja wlałem 106ml i wszystko cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 20 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Ja ze swojej RL-ki 2011 wylałem lekko ponad 100ml, wlałem "przepisowe" 123ml i wszystko się mieści elegancko, blokada pracuje idealnie. nie bardzo czaje czemu wchodzi wam mniej. cyroniok - ta twoja reba wygląda od spodu jak Sid z innymi naklejkami, ale widzę że od 2012 zmienili budowę. Właściwie to już nie wiem czym nowe reby różnią się od sidów, do tej pory to byly chociaż większe komory powietrzne. Przy okazji tak dokładnie zaglądałem tabelkę ze na dół zamiast wlać po 5ml 15wt, wlałem po 15ml teraz muszę jeszcze dół napełnić, chociaż pewnie więcej oleju na dole nic by nie zaszkodziło, kiedyś się lało po 15ml i przynajmniej amorki były dobrze dosmarowane. Edytowane 20 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 wylałem lekko ponad 100ml, wlałem "przepisowe" 123ml i wszystko się mieści elegancko, blokada pracuje idealnie. nie bardzo czaje czemu wchodzi wam mniej. Widełki działania widelca nie sa sztywne to jest wartość od do ... co nie zmienia faktu ze 120ml to ja do Revela mam wlewać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kundello Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Oleju ma być tyle, żeby blokada MC lub inna, zanurzyła się w nim przynajmniej na 1cm lub 2cm. Nie więcej. Łatwo to sprawdzić nalewając do komory olej i przykładając tłumik lub go wkładając. Ma zacząć blokować zanim go wkręcimy. To najpewniejszy sposób. Wcześniej należy jeszcze usunąć powietrze, bo faktyczny poziom oleju może okazać się niższy. W tym celu uginamy powoli amorka już z wlanym olejem. Edytowane 20 Listopada 2013 przez kundello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 20 Listopada 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Wpadły mi akurat 2 Reby RL, wczoraj robiłem serwis jednej i właśnie robię drugą, porównałem różnice, śmieszne te nowe reby, dokładnie to samo co SID, niby model z nazwy ten sam ale jedna jest z rocznika 2011 druga 2012. Starszy model ma dolne golenie bez wgłębień jak w sidach, nie trzeba sięgać głęboko do śruby tłumika i mieć długiego klucza do odkręcenia komina sprężyny powietrznej. Oczywistą różnicą jest pojemność komór powietrznych/olejowych. Waga 2011 to 1645g a 2012 ro 1490g. Więc sprawdziłem dokładnie dostępne instrukcje serwisowe i już żeby była pewność: -Do starej RL/RLT z "pełnymi" goleniami lejemy: 123ml 5wt, dla wersji RLT Ti: 133ml -Do nowszej RL/RLT z goleniami pustymi na dole: 106ml 5wt, dla wersji RL3: 111ml Innej opcji racej niema, jeśli wlewasz olej bez zdjęcia dolnych goleni to pewnie ci się nie mieści bo tuleja tłumika obicia nie jest wysunięta do końca. Zrób serwis od początku do końca to Ci wyjdzie. PS Czy wasze amorki przy mocnym ugięciu, jak zaczynają się prostować dają takie puknięcie? Prawie tego nie słychać ale czuć w dłoniach. Raczej żadnego błędu przy składaniu nie popełniłem. Wszystko działa, zastanawia mnie tylko dolny korek sprężyny powietrznej na tej falistej podkładce, bo dało się go wcisnąć ciut głębiej niż trzyma go pierścień. Nie wiem sam. PS.PS Problem z pukaniem rozwiązany, moje podejrzenia okazały się słuszne. Zawiniła podkładka falista, za słabo dociskała korek, trzeba ją mocniej powyginać (oczywiście bez przesady) i pukanie ustaje. Także może się komuś przyda na przyszłość. Edytowane 21 Listopada 2013 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kristofer37 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 (edytowane) Reba RL 2012 dual air - czy do komory z tłumikiem musi być wlane dokładnie 106 ml (nie mniej np. 100 ml) oraz jeszcze lejemy olej 15W - gdzie i ile, piszą różnie - jak powinno być ? Edytowane 18 Sierpnia 2016 przez Kristofer37 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Z Reba z pustymi goleniami wlewalem do tlumika i 100 i 110ml, w tym przedziale, nigdy wiecej, nigdy mniej, nie zauwazylem aby bylo lepiej, gorzej pod zadnym wzgledem. Do smarowania 2x15ml i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.