trucko Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam serdecznie wszystkich , Mam mały problem z moim nowo zakupionym marzocchi 66 rc2x 2006r . Podczas uginania następuje tak jakby uskok na pierwszych kilkunastu mm skoku a następnie pracuje płynnie . Amortyzator nie startuje płynnie tylko zaczyna się od uskoku . Co to może być ? jak temu zapobiec ? Mam nadzieje że wmiare dobrze przedstawiłem mój problem , w razie niejasności prosze pytac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 (edytowane) Za mało oleju w tłumiku. Zrobić serwis, wymienić olej i zalać odpowiednią ilość. Te amory mają to do siebie że przy pracy potrafią się lekko pocić i z czasem może być za mało oleju. Czasami też tak jest jak amor długo nie pracuje to też zanim tłumik sie "napompuje" to bywa tai efekt. Edytowane 1 Sierpnia 2013 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Za mało oleju w tłumiku. Zrobić serwis, wymienić olej i zalać odpowiednią ilość. Te amory mają to do siebie że przy pracy potrafią się lekko pocić i z czasem może być za mało oleju. Czasami też tak jest jak amor długo nie pracuje to też zanim tłumik sie "napompuje" to bywa tai efekt. Dziś zrobiłem serwis , wymieniłem olej na castrola 5w syntetyk , i wyczyściłem i nasmarowałem uszczelki . Początkowo pa zalaniu przez chwwile ciekły ale już po problemie. ale dalej został problem z tym przeskokiem , oleju jest odpowiednia ilość bo nie moge dobić amorka do końca , prosze o inne porady ( dodam że są tam zamienniki uszczelek olejowych ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Może sprężyna za krótka. Czy jak amortyzator odbija bardzo powoli to wraca do samego końca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Sprężyny są takie same i nie widać aby były przycinane , Gdy amortyzator odbija bardzo powoli to wraca lecz jak wyciągne na siłe do góry to zostaje jakieś 3mm , tak samo jest gdy amorek bardzo szybko powraca. Maże jest to wina nie oryginalnych uszczelek ? ( są takie niebieskie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Nie no co mają uszczelki do pracy amora. Skoro zrobiłeś serwis to zostaje jakaś usterka tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Może przez to że te uszczelki nie są oryginalne ? z ciekawości postaram się sprawdzić który to tłumik ten przeskok powoduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Nie no co mają uszczelki do pracy amora. Te wewnątrz amortyzatora mają bardzo dużo, chyba że mówimy o kurzowych/olejowych to musiały by być naprawdę źle wykonane żeby to była ich wina, Obstawiam któryś z tłumików. A olej zmieniałeś tylko w lagach czy w tłumikach też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Pisząc o niebieskich uszczelkach masz na myśli coś takiego? To uszczelki Enduro. Opinie o nich są bardzo skrajne. Jedni zachwalają dokładność wykonania i stopień przylegania do goleni, a inni narzekają na brak płynności widelca, upośledzenie pracy czy wręcz winią je za uszkodzenia anody na goleniach. Choć w to ostatnie jakoś nie wierzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Mowa oczywiście o uszczelkach olejowych , tych wewnętrznych ( one są takie niebieskie ) byłem właśnie w sklepie z częściami do motocykli i zakupiłem podobnego koloru lecz z takim wystającym kołnierzykiem coś takiego jak na foto . Co do zalewania amorka to ma on otwartą kąpiel i olej wlewa się bezpośrednio do goleni a tłumiki były wyczyszczone z starego oleju .Wymienie te uszczelki na te co kupiłem ( 5zł sztuka ) i ciekawe jak się będzie uginać Te wewnątrz amortyzatora mają bardzo dużo, chyba że mówimy o kurzowych/olejowych to musiały by być naprawdę źle wykonane żeby to była ich wina, Obstawiam któryś z tłumików. A olej zmieniałeś tylko w lagach czy w tłumikach też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 No o aj bedę dalej się upierał ze te uszczelki pokazane na zdjęciu nie mają nic do pracy amora . To uszczelki olejowe odpowiedzialne za szczelność amora czyli za to żeby się nie smarkał i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Uszczelki wymienione , nic nie cieknie i pracuje płynniej , zalałem teraz ponad 200ml oleju i uskok jest mniej wyczuwalny ale nadal jest , poczekam aż się uszczelki dopasują .Teraz dostrzegłem że jak wypuszcze całe powietrze z komor to uskok minimalny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 (edytowane) No właśnie... A nie za mało tego oleju? Ja mam co prawda 66 ATA/09 ale do mojego idzie 305ml i tak jak sobie przypominam rozpiskę to do mało którego 66 szło poniżej 300ml. Efekt który opisujesz wskazuje jak by tłumik łapał powietrze zamiast oleju. EDIT: No jednak wychodzi że oliwy jest ok. http://marzocchi.com.pl/tpo/tpo_2006.php Edytowane 3 Sierpnia 2013 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam ponownie , dziś przez przypadek wstąpiłem do serwisu rowerowego i zapytałem serwisanta co może być nie tak . Usłyszałem odpowiedż że mam zły kąt i dlatego przycina i wtedy mnie się przypomniało że ta rama seryjnie ma montowany amor 100mm. Wcześniej wiedziałem ze geometria się zmieni jak wsadze 66 170mm skoku ale nie myślałem że wpływa to na prace amorka ( przedniego ). Wiem że ten serwisant nie zna się na amorkach ale może ma racje , dlatego pytam czy dlatego może przycinać że są złe kąty ? Nie moge wstawić fotek bo pisze że plik jest zbyt duży , da się jakoś inaczej ? pierwsze dwa to mój rower a trzecie to jak wyglądał oryginalnie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00e4f942be694cd4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d125339067366581.html http://www.giant-bicycles.com/_generated/_generated_pl/bikes/models/images/2000/2011/Yukon_FX_2_black_blue_72dpiWIDE.jpg Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez trucko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 yyy jakieś dziwne te wytłumaczenie Widywałem ten amortyzator w różnych ramach i pod podobnym kątem, a nawet ostrzejszym i nigdy nie słyszałem żeby się komuś przycinał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 To nawet nie serwisant tylko bajkopisarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucko Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Ja się nie orientuje jeśli chodzi o te kąty , ale zrobiłem mały test i postawiłem tylne koło na krawężniku ( wyżej niż przednie ) i amortyzator tak jakby lepiej pracował . Jeśli ktoś się jeszcze orientuje to prosze o wypowiedż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.