Quonirath Napisano 31 Lipca 2013 Napisano 31 Lipca 2013 Witam Mam zamiar wymienić cały napęd ( przerzutki, korba, kaseta, manetki, łańcuch) generalnie rozważam dwie opcje deore xt lub sram x9. Bardziej skłaniam się do x9 ale tam ciężko o korbę 3x10 w sensownej cenie . Czy korba deore xt będzie współpracować z pozostałymi elementami zestawu którymi będzie osprzęt sram x9?
Quonirath Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Napisano 1 Sierpnia 2013 No dobra to wiemy że Sram x9 a pomożecie wybrać odpowiednie modele z tej grupy ?? przerzutka tył tak do 400 złotych przerzutka przód do 200zł manetki komplet 450 złotych kaseta i łańcuch totak 350 złotych oczywiście skupiamy się na sram x9
Quonirath Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Napisano 10 Sierpnia 2013 No to może tak przerzutkę tył kupić x9 czy x9 type 2? napęd będzie 3x10 więc jaki wózek średni czy długi. Może też pomożeci mi dobrać przednią przerzutkę oraz manetki które wybrać do tego zestawu. Korba będzie SLX bo bardziej mi jej wygląd podchodzi niż xt:) a kaseta będzie xt ponieważ bębenek w kole jest aluminiowy więc trzeba coś na pająku no chyba że polecicie mi kasetę całą aluminiową ale to już pewnie koszta wysokie:) Dzięki i pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 10 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 10 Sierpnia 2013 Jaki taki rozrzutny jesteś kup sobie kasetę tytanową A czemu X9 a nie X0 ??
Quonirath Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Napisano 10 Sierpnia 2013 a temu ze na X0 nie mam tyle funduszy i z tego też powodu pisałem ze kaseta Alu chyba za droga:). Ogólnie pojawiła się teraz opcja zakupu całego napędu XT bez hamulców z dobrym rabatem:) i jest dylemat
Mod Team Puklus Napisano 10 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 10 Sierpnia 2013 Mam x9 rocznik 2010 i złego słowa nie da sie powiedzieć, szybka twarda i precyzyjna ale czy 10s też takie są ... to nie wiem
provid Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Ja się właśnie przesiadłem z XT na X9 i nigdy już nie wrócę do sh1tmano !!! Żeby co 200km regulować przerzutkę, toż to jakaś paranoja !!! Na X9 przejechałem jakieś 500km jak do tej pory nic nie robiłem przy niej Może miałem pecha i jakiś wadliwy egzemplarz ale nie zmienia to faktu, że bardzo zraziłem się do XT !
Quonirath Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Napisano 10 Sierpnia 2013 @provid a co założyłeś z X9 na tył zwykłą czy type 2? I ogólnie co masz jeszcze z X9:-)
beskid Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Radził bym złożyć napęd 9sp. Do tego wsadzasz wszystko z X9 za wyjątkiem korby i kasety. Kolejna sprawa to nie sugeruj się co kto tu pisze bo sam musisz dojść co Ci pasuje. Ja tu się dokopałem do zachwalania jeszcze kilka lat do tyłu XT Dyna-sys a obecnie ta sama osoba korzysta z tyłu X9.
edi7777 Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Jak napęd 3x9 to polecam taki jak sam posiadam u siebie. Jak 3x10 to tylną na pewno brałbym x9 type 2, manetki x0 chyba że nie ma kasy to x9, przednią jakąkolwiek - sam mam XT i jest wporzo, kaseta xt, korbę brałbym od aerozine lub XT, łańcuch wippermann.
OrzelPiotr Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Ja się właśnie przesiadłem z XT na X9 i nigdy już nie wrócę do sh1tmano !!! Żeby co 200km regulować przerzutkę, toż to jakaś paranoja !!! Na X9 przejechałem jakieś 500km jak do tej pory nic nie robiłem przy niej Może miałem pecha i jakiś wadliwy egzemplarz ale nie zmienia to faktu, że bardzo zraziłem się do XT ! Od początku sezonu mam na XT rd-m780 zrobione 3000 km i zero regulacji na rd-m785 (shadow +) 1500 km również bezproblemowo, jednak miałem problemy z SLX 10s. Wydaje mi się, że powodem mógł być nieprawidłowy olej do łańcucha, bo jak złapał za dużo syfu to biegi działały jak chciały. Ogólnie sam się zastanawiam nad SRAM i prawdopodobnie będzie to mój następny napęd, choćby dla samego sprawdzenia konkurencji. sam mam XT i jest wporzo, kaseta xt, korbę brałbym od aerozine lub XT, łańcuch wippermann. Ten Wippermann (conneX 10sG) w mojej opinii chodzi dużo głośniej niż hg94 czy cs-m980, wytrzymałości jeszcze nie przetestowałem...
Synergy Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Radził bym złożyć napęd 9sp. Oszalałeś chyba? 9sp to przeżytek. Jak składa się nowy napęd to trzeba iść w 10sp. Sentymentalnym można być, ale nie za cenę portfela. 9sp jest stopniowo wycofywane. Shimano zdegradowało 9sp do alivio, teraz zostają tylko resztki magazynowe. Sram mimo, że produkuje jeszcze 9sp części to one też są już marginalne, tak właściwie mają je w ofercie "aby były". Teraz złoży kolega 9sp, a za 2 lub 3 lata będzie musiał wszystko wymieniać pod 10sp. Jeździłem na x7 10sp przez rok i polecam. x9 musi być świetnie
provid Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 @provid a co założyłeś z X9 na tył zwykłą czy type 2? I ogólnie co masz jeszcze z X9:-) Mam zwykłego X9 a jeżeli się nie mylę, to Type2 jest pod 10s. Nie chce mi się teraz szukać, więc poprawcie mnie jeżeli się mylę Manetki i przerzutka X9 kupione w komplecie za 200PLN - używki, więc zostawię sobie na zimę ale na przyszły sezon będę kupował cały nowy komplet. Korba Alivio kaseta Deore i łańcuch HG73. Może i marudzę ale jak dla mnie przejście na X9 (X7 pewnie też), to jak przesiąść się z Punto na powiedzmy Mondeo Ot, takie dziwne porównanie względem Shimano i ostatnich moich problemów z M772 Z tego co się dowiadywałem, to nie tylko ja narzekam na rozregulowywanie się przerzutek XT
beskid Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 @Synergy skoro ja oszalałem to co powiesz o powrotach z 10-ki na 9-e?? Skoro twierdzisz, ze za 2,3 lata będzie problem z kupieniem porządnych części pod 9-kę to nie mamy naprawdę o czym rozmawiać. Pomijając fakt, że w tym czasie cały napęd może osiągnąć śmierć techniczną i będzie trzeba wymieniać od nowa.
Quonirath Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Napisano 10 Sierpnia 2013 No dobrze to na tył idzie x9 type2 a jaki wózek chyba długi co nie?
Synergy Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 @Synergy skoro ja oszalałem to co powiesz o powrotach z 10-ki na 9-e?? Skoro twierdzisz, ze za 2,3 lata będzie problem z kupieniem porządnych części pod 9-kę to nie mamy naprawdę o czym rozmawiać. Pomijając fakt, że w tym czasie cały napęd może osiągnąć śmierć techniczną i będzie trzeba wymieniać od nowa. Od Shimano i Srama już nie znajdziesz. Może Raceface itp firmy. Sram powoli spycha 11sp niżej. 9sp schodzi od 2014 do Altusa. Masz teraz 3 grupy 9sp Alivio Altus Acera. dziewiatki dzielą los ósemek. V-Brake los Canti.
afly Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Oszalałeś chyba? 9sp to przeżytek. Jak składa się nowy napęd to trzeba iść w 10sp. Jak dobrze, że wywaliłem z roweru pełne X-7 2x10 na rzecz napędu również na X-7 (pomijajac kasete i łańcuch) na 3x8. Nikt mi nie wmówi, że po przejechaniu 4k km na obydwu napędach, ten 10sp będzie w błocie albo podczas intensywnego deszczu pracował tak precyzyjnie jak 8sp. U mnie priorytetem jest stosunek ceny do trwałości, bo waga w tym wypadku podobna. Również uważam jak @beskid, że powinienneś pomyśleć nad napędem 9-biegowym i za dwa/trzy lata kupić kolejną dziewiątkę chociażby altusa i kilka dobrych łańcuchów, aby cieszyć się tańszą i mniej problematyczną jazdą. Napęd 10-biegowy ma swoje zalety, temu nie zaprzeczę, ale jeżeli sie nie scigam i wynik nie jest dla mnie ważny, na pewno w najbliższych latach nie zagości w żadnym z moich rowerów. Będzie to albo 8sp (o ile kasety będą w sensownych cenach a wippermann dalej będzie robił serię 80x), albo 9sp z kasetą 12-36 (coś pięknego ). P.S. proponuję sprawdzić jaki fabryczny luz przy mocowaniu do haka w ramie ma tylna przerzutka X-7 z średnim wózkiem pod 10sp - nie jedna osoba będzie zaskoczona, podobnie jak jakość wykonania przedniej zmieniarki. Co wiecej uważam że z każdą następną generację sprzęt kupujemy coraz mniej trwalszą. Używam przerzutek przednich FD-M571 i FD-M570 wraz z FD-M581 i FD-M580, te dwie ostatnie kończą żywot ze względu na luzy, te pierwsze jeszcze o czymś takim nie słyszały. Oczywiście w sh*tmano wcale nie lepiej, tam wraz z SLX i poniżej w przypadku 10sp szeroko bym omijał, oraz X-5 u Srama.
tobo Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 @Synergy skoro ja oszalałem to co powiesz o powrotach z 10-ki na 9-e?? Skoro twierdzisz, ze za 2,3 lata będzie problem z kupieniem porządnych części pod 9-kę to nie mamy naprawdę o czym rozmawiać. Pomijając fakt, że w tym czasie cały napęd może osiągnąć śmierć techniczną i będzie trzeba wymieniać od nowa. Bo to niestety MOŻE być problem. Zapasy magazynowe się kończą lub się skończą za jakiś czas. Nie każdemu posiadaczowi wystarczy jakakolwiek dziewiątka, oczywiście można zadowolić się choćby Altusem - ale co jeśli ktoś ma potrzeby - z takiego czy innego powodu - większe? Przyglądam się w pracy jakości niższych grup 9sp i niestety mimo najszczerszych chęci - nie wygląda to dobrze.... Przez kilka lat pojawiały się nowe wersje poszczególnych grup, były ze sobą kompatybilne, ale po wejściu systemu 10sp już tak nie jest.
Synergy Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 W obecnych i nowych grupach 9sp tylko Manetki Alivio są dobre, ok są świetne.
OrzelPiotr Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Nie próbowałem alivio ale jeśli pracuje podobnie do Deore 9sp, które to pracują tak samo jak Deore 10sp , co w mojej opinii oznacza - niestety wciąż słabo - porównując do SLX a o I-spec XT nawet nie wspominając. Mogę się zgodzić, że w pracy przerzutek cudów się między grupami nie zauważa ale w ergonomii pracy manetek już tak nie jest.
GhOsTwrc Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 W sezonie 2012 zrobione 15 000 km na xt manetki Xtr dynasys i wieczne problemy. ciagla regulacja i brak precyzji. W tym roku 7000 km na x0 i brak regulacji nawet po zmianie kasety i lancucha. Oczywiscie cofnelem sie w rozwoju z 10 na 9. Zmieniarki manetki sram kasety korby shimano a lancuch c9. Najlepszy i najmniej awaryjny naped. Sprawdzone w dwoch rowerach
Mod Team adamos Napisano 10 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 10 Sierpnia 2013 @Quonirathgdyś nadal rozważał sh*tmano, to tutaj masz dobre promocje: http://www.merlincycles.com/bike-shop/mtb-parts/transmission-gears/groupsets-mtb/
beskid Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 Nie każdemu posiadaczowi wystarczy jakakolwiek dziewiątka, oczywiście można zadowolić się choćby Altusem - ale co jeśli ktoś ma potrzeby - z takiego czy innego powodu - większe? W sumie to racja. Nie tak dawno kupiłem długo "nie chcianą" HG70. Czekała na mnie prawie rok bo była nie papu w stosunku do bajeranckiej XT na pająku. To samo z korbą LX'a 582 więc z takim podejściem to faktycznie 9-ka to dla co poniektórych "przeżytek". Nikt mi nie wmówi, że po przejechaniu 4k km na obydwu napędach, ten 10sp będzie w błocie albo podczas intensywnego deszczu pracował tak precyzyjnie jak 8sp. Moja tylna zmieniarka XT z taką samą kasetą w 8-ce mieliła trawsko i nie tylko bez szemrania a ta sama w 9-ce gubi przejście na koronkę 11T po dostaniu się w jej okolicę minimalnej ilości suchej trawy. Taki to nam postęp zgotowały obydwie wiodące firmy od osprzętu. Zmieniarki manetki sram kasety korby shimano a lancuch c9. Najlepszy i najmniej awaryjny naped. Sprawdzone w dwoch rowerach Dokładnie zaproponowałem taki sam zestaw ale co ja tam się znam. Sami poprzez sianie takiej paniki z brakiem części nakręcamy produkcję coraz większego chłamu. Jeszcze się z tego ciesząc. Ja ich pi...e i albo zrobię zapas jak w przypadku 8 sp albo będę korzystał i nawet z Altusa a na 10 nie przejdę.
afly Napisano 10 Sierpnia 2013 Napisano 10 Sierpnia 2013 @Synergynawet gdyby w obecnych grupach były tylko napedy 10-biegowe, to nie znaczy że na rynku nie ma dostepu do produktów z minionego roku. Sram w 2012 miał X-9 9rzędowe i te produkty są i jeszcze trochę bedą dostępne. Chcesz 10-biegów nie ma problemu. Do tej pory można bez problemów kupić kasetę XT 9-rzędową a nawet kasety XTR-9 która w 2010 została zastąpiona przez 10sp.Jakoś dalej na rynku są 8-rzędowe kasety Shimano LX, pomimo tego że w 2003 roku LX już miał 9-biegów.Chcesz napędzaj ten marketing dalej, ale nie wmawiaj mi, że skoro teraz alivio jest 9-rzędowe, to nie kupię XTR'a.......
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.