Skocz do zawartości

[Tarczowe] Wpływ długości linki


tiki21

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam do was pytanie czy długość linki ma wpływ na czas\moc hamowania? Mam standardowe długości czyli 100cm na przód i 170cm na tył i zastanwaim się czy da trzeba iść do jakiegoś serwisu by mi przycieli i zarobili, czy długość nie ma wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli chodzi o linkę stalową długość nie gra żadnej roli ...

 

Płyn hydrauliczny jest ściśliwy, jedne mniej inne bardziej ... dodatkowo przewody. Im układ dłuższy tym gorzej, zwłaszcza jak sie ma niskiej klasy przewody i nie oryginalny płyn hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak masz v-brake czy tarczówkę mechaniczną to nie masz dylematu czy linkę skracać czy nie bo jej długość jest zdeterminowana przez odległość klamki od hebla+dodatek niezbędny do ruchu kierownicą czy skoku zawieszenia. W przypadku hydraulika teoretycznie możesz dać nieograniczonej długości przewód i nie powinno to stanowić różnicy ale... stanowi. Przewód hamulcowy jest teoretycznie niewrażliwy na wzrost ciśnienia tak samo jak i płyn hamulcowy jest teoretycznie mało ściśliwy ale jednak. Ja w swoim rowerze staram się, aby wszystkie linki, pancerze i przewody były możliwie jak najkrótsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak masz v-brake czy tarczówkę mechaniczną to nie masz dylematu czy linkę skracać czy nie bo jej długość jest zdeterminowana przez odległość klamki od hebla+dodatek niezbędny do ruchu kierownicą czy skoku zawieszenia. W przypadku hydraulika teoretycznie możesz dać nieograniczonej długości przewód i nie powinno to stanowić różnicy ale... stanowi. Przewód hamulcowy jest teoretycznie niewrażliwy na wzrost ciśnienia tak samo jak i płyn hamulcowy jest teoretycznie mało ściśliwy ale jednak. Ja w swoim rowerze staram się, aby wszystkie linki, pancerze i przewody były możliwie jak najkrótsze.

 

Zanim coś napiszesz to sprawdź 2 razy  :icon_cool:

1. Linki są w pancerzach, więc też mogą mieć "nieograniczoną długość".

2. Mylisz "teoretycznie" z "praktycznie".

Teoretycznie płyn ham. ma określoną ściśliwość, linka i przewody - rozciągliwość. 

Ale te wartości są tak minimalne, że w praktyce się je pomija. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Linki są w pancerzach, więc też mogą mieć "nieograniczoną długość"

 

Oczywiście, że mogą. Weź więc linkę o długości 170cm w pełnym pancerzu i podłącz z jej pomocą przedni hamulec np Avid BB7. Następnie zrób to samo z XTR-em. A jak to już zrobisz to napisz o swoich wrażeniach. Chętnie posłucham.

 

 

Zanim coś napiszesz to sprawdź 2 razy :icon_cool:

 

Oświeć mnie, co mam 2 razy sprawdzić? :icon_confused:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie płyn ham. ma określoną ściśliwość, linka i przewody - rozciągliwość. Ale te wartości są tak minimalne, że w praktyce się je pomija.

I o to właśnie mi chodzi. W obu przypadkach jest strata siły na rozciągnięcie lub kompresję medium, ale żeby to zauważyć to trzeba by mieć faktycznie spore długości pancerzy.

Dużo bardziej będzie się liczyć sztywność klamki, sztywność ramy, jakość zacisków itp. Nie mówię, że w jakimś niemarkowym sprzęcie są tak dziadowskie pancerze i płyn, że będzie czuć tą różnicę na długości. W markowych nie powinno mieć to miejsca, zatem skracanie pancerzy to kwestia estetyczna i praktyczna (żeby się nie plątało i nie zaczepiało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...