Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Niedługo zaczynamy z małżonką urlop i jego część spędzimy u teściowej w Rzeszowie. Postanowiliśmy zabrać ze sobą rowery z zamiarem jakiegoś wypadu w Bieszczady. W związku z powyższym muszę zakupić bagażnik na dwa rowery. Nie wiem tylko jaki typ i konkretny nie za drogi model wybrać. Dodam, że auto to Astra H w wersji kombiwar. Nie mam haka więc bagażniki montowane na nim odpadają. Pozostaje coś co mogę przymocować do fabrycznych pseudo-relingów lub klapy bagażnika. Liczę na Wasze sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Astra F kombi , u szwagra Astra G kombi ... i obaj doszliśmy do podobnych wniosków końcowych. Jak są relingi to trzeba je wykorzystać ... i jeździmy z zestawem baza dachowa + podstawowy model Thule czyli Free Ride 532. Ja osobiście uważam ze rozwiązanie z rowerami na dachu ma najmniej wad ... i sumarycznie wychodzi najtaniej. Moje argumenty przeciw bagażnikowi na klapie / haku ... - Utrudniony dostęp do bagażnika, co na urlopie podczas np awarii koła może skutecznie zdenerwować - Aby być zgodnym z przepisami konieczność wyposażenia bagażnika w dodatkowe oświetlenie i miejsce na tablicę rejestracyjną ... a za tym idzie kasa . - Nie mniejsze opory powietrza niż rowery na dachu. - Dodatkowe dociążenie tylko tylnej osi, co przy wyjazdach wakacyjnych i bagażniku załadowanym duperelami jest niezbyt korzystne dla pojazdu. Jedyny plus jaki znajduję to środek ciężkości, który pozostaje mniej więcej na tym samym poziomie. Z kolei bagażniki na dachu ... to z minusów ... - utrudniony załadunek dla niższych lub mniej "umięśnionych" pakujących rowery - podniesiony środek ciężkości samochodu ... Ale samochód mniej więcej obciążamy równomiernie między przednią i tylna osią. Dlaczego FreeRide 532 ... analizując rynek to chyba najlepsza opcja bo ma w zestawie zamki, rower jest w uchwycie stabilny. Szybki montaż na belkach, wykonie na wysokim poziomie. W tej cenie ( 190 zł z darmowa przesyłka), moim zdaniem nie ma konkurencji inni są aluminiowi ale nie mają zamków , mają zamki ale niekoniecznie są solidni ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomash Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Do wad bagażnika na klapę dodam jeszcze konieczność bardzo dokładnego zabezpieczania rowerów przed ocieraniem o siebie, co wymaga sporo pracy. Do tego bywają problemy z giętymi ramami, w damkach np. musisz kupić specjalną poprzeczkę, żeby zawiesić rower (ale tu zależy też jaki masz bagażnik na klapę, przy takim z rynienkami problem nie występuje, ja miałem Thule Clip-On). Ze światłami dodatkowymi to różnie bywa - niekiedy rowery wiszą tak, że nie są potrzebne, bo ich nie zasłaniają, ale ja zawsze je miałem. Do dachowych jeszcze jeden minus, o którym się zapomina, a ja ostatnio przekonałem się, że nie jest to rzadki problem - nie wjedziesz na żaden parking pod dachem (podziemny, piętrowy), problemy bywają też w niskich tunelach. Ja mam też kłopot ze swoją ramą ponieważ mam grubą dolną rurę i niektóre uchwyty dachowe nie mogą jej objąć. Mimo wszystko ja bym wziął bagażnik dachowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Szczerze, zainstaluj hak i kub bagaznik na niego. Koniecznie taki odchylany. Masz wtedy dostep do bagazu w aucie i nie musisz sie zastanawiac, czy zmiescisz sie pod kazdy wiadukt, tunel itp. O parkingach pod dachem nie wspominajac bo te z rowerem na dachu sa niedostepne. Z bagaznikiem na haku mozesz zdecydowanie smielej sobie poczynac na drodze, nie bojac sie, ze wiatr Ci zdmuchnie rowery. Demontuje sie go tez bardzo sprawnie i szybko. Przy dachowym naprawde trzeba miec sie na bacznosci by nie wpakowac sie wlasnie w jakis parking podziemny czy cos podobnego. Skutki moga byc oplakane. Bagaznik na klape zdecydowanie odradzam, to polsrodek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Mimo wszystko ja bym wziął bagażnik dachowy. Również za dachowcem. Zainwestuj w dobry np.thule, wystrzegaj się marketowych chociaż kuszą ceną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Też chyba skłaniam się bardziej ku dachowemu. Argumenty "za" wymienione przez kolegę w pierwszej odpowiedzi są racjonalne. Poza tym Thule Freeride 532 wydaje się ciekawą propozycją. Kupno i montaż haka odpada definitywnie. Nie chce mi się teraz szukać haka, organizować przeglądu, wymieniać dowodu i zmieniać wpisów w karcie pojazdu. Gra nie warta świeczki. Chcę skorzystać z opcji, które mam pod ręką. Dziś postaram się podjechać do sklepu z tego typu sprzętem nieopodal mnie, zorientuję się co do cen i ogólnych możliwości wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Niski tunel ... jak nisku musi być tunel aby nie wjechać pod niego z bagażnikami na dachu ? Tunel dla rowerów ? Sorry ale nie znam miejscowości w Polsce do której mogą dojechać tylko samochodu osobowe i to nie za wysokie ... Ograniczenia wysokości pojazdów na poziomie 2,2 m to "egzotyka" . W mojej okolicy znam tylko 1 takie miejsce i korzystają z niego tylko miejscowi ... a dojechać się da jeszcze co najmniej 3 innymi drogami bez takiego ograniczenia. Problemu z parkingami nie odnotowałem bo w sumie nie mam potrzeby z rowerami na dachu jeździć po centrach handlowych , ale rzeczywiście możne to być dla niektórych problemem. W normalnym trybie eksploatacji i podróży wysokość nie przeszkadza bo zdecydowaną większość trasu na urlop to drogi krajowe lub wojewódzkie a tam to wysokość nie jest problemem. Jeszcze mały plusik dla dachówki ... jak już ktoś niepowołany zacznie majstrować przy rowerach celem zmiany właściciela to przy rowerze na dachu lepiej go widać. Jak w przydrożnym lokalu będziemy chcieli zjeść obiad wystarczy znaleźć miejsce parkingowe gdzie będziemy tylko widzieć rowery a nie cały samochód, o co łatwiej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 a powiedz mi rzeziol, czy kupując wymieniony przez Ciebie uchwyt na jeden rower dostaje się w komplecie poprzeczne belki do montażu na reling czy to osobno płatna przyjemność? a jeśli to komplet, to czy uchwyt na drugi rower można kupić osobno? czy szerokość opon ma jakieś znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Baza bagażnikowi nie jest częścią zestawu. W bazę należy się zaopatrzyć osobno na niej się montuje potem co komu wygodne ... bagażnik na rower , "trumna", bagażnik na narty, drabinę ... Ja polecam bazę z Lidla (jak się trafi), realnie baza tej klasy to koszt około 200 zeta http://allegro.pl/wloski-bagaznik-na-relingi-brio-120-cm-oryginalny-i3397967382.html Dokładnie taka sama baza w Lidlu jest wyceniana na 130 zł. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 no to koszta rosną i pytanie czy taki najtańsza baza z lidla styknie pod zintegrowane relingi w astraczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Dziś postaram się podjechać do sklepu z tego typu sprzętem nieopodal mnie, Polecam "Bagda" na Wieruszowskiej w Poznaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 junikowo mi kompletnie nie po drodze ale jeśli na lechickiej nic nie załatwię to pewnie tam zajrzę, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rgon Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Przeleciałem z lidlowymi relingami + 3 x Free Ride 532 ( 2 x dameczki + mtb) nad morze i z powrotem, razem 1,2 kkm. Moje wozidło to audi a4 kombi, układ był taki - moje mtb kierownica w stronę jazdy, dameczki po bokach tyłem do kierunku jazdy. Po drogach krajowych uciążliwości nie stwierdzam, troszkę gorzej na autostradzie, gdzie zaleca się jechać do 130 km/h - trochę mało ale w sumie starczy. Przed jazda pozdejmowałem siodełka, a kierownice w mtb okleiłem plastikową koszulką na kartkę a4 + taśma klejąca = zero syfu na klamkach. Przy zakupie Free Ride 532 warto kupić system jednego klucza do wszystkich bagażników, ja kupowałem na ostatnią chwile i mam pęczek kluczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElDiablo Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Jak jest hak, tylko thule xpress 970. Pełna rewelacja. Mam od 2 lat i jestem po prostu mega zadowolony!!!! Czas montażu jednego roweru - 1,5-2 minuty, dwóch rowerów - ok 4 min. Demontaż...migiem. Szybko stabilnie i bez problemów. W zadzie mam biznes tyrania 3 roweru córki na dach (czasem muszę), owszem gimnastyka z uniesieniem tego mieszczucha jest...(ale też bez tragedii). Ogólnie wole zdecydowanie montaż na hak. Owszem należy dokupić w dłuższą trasę (przy 2 rowerach) tablicę. Ja nie kupowałem już thule tylko podróbkę, ale zupełnie cacy (40 zł). Tablica - wyklejona na plexi foią przylepną - koszt 5 zł. PS. Z jednym rowerem jeżdżę nawet w długie wypady bez tylnej belki z światłami, wsio widać świetnie. Dodatkowym plusem jest to, że bagażnik bezproblemowo składam (po demontażu rowerów - np. wycieczka po dojechaniu gdzieś) i bez problemu wkładam do bagażnika (nawet pełnego). Z dachu bagażnik trzeba odkręcać ( te tańsze), mojemu kumplowi skubneli z dachu pod kampinosem i tyrał z rowerem w bagażniku. Nadmienię że oczywiście ......kupił Thule na hak. PS. 2 ja akurat kupiłem adapter do belki ze światłami (thule) i zakładanie świateł na szybkozłączkę jest mega banalne.... Zdecydowanie POLECAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Ostatnio przerabiałem to samo dwa rowery i volvo s40II - tyle, że moim aucie nie ma relingów - a dodatkowo jest to sedan - więc na klapę pasuje tylko jakiś Thue ClipOn...Po przeczytaniu kilku opinii (również tego forum) stwierdziłem, że jedynym sensownym rozwiązaniem byłby bagażnik na hak ale haka oczywiście również nie posiadam. Po podliczeniu kosztów instalacji haka + zakup bagażnika, listwy świateł i rejestracji - stwierdziłem, że taniej będzie zmienić samochód. Skończyło się jednak na tym, że zdjąłem z rowerów koła i jakoś to wszystko upchałem do bagażnika - kosztem złożenia tylnych siedzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 wspominałem już, że haka niet i nie będzie @@Rgon, o jakość lidlowca się nie martwię, zastanawia mnie jedynie czy jest kompatybilny z moimi relingami. I czy aktualnie jest ta baza w ofercie bo na stronie lidla nie mogę znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rgon Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Obawiam się, że w ofercie lidla już ich nie ma, kupowałem w pierwszym tygodniu lipca. Wiem, że na opakowaniu była rozpiska zgodnosci modelowej - jeśli nie wyrzuciłem to mogę sprawdzić to na jutro. Jako ciekawostka - mojego avanta nie było a pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Niski tunel ... jak nisku musi być tunel aby nie wjechać pod niego z bagażnikami na dachu ? Tunel dla rowerów ? Sorry ale nie znam miejscowości w Polsce do której mogą dojechać tylko samochodu osobowe i to nie za wysokie ... Ograniczenia wysokości pojazdów na poziomie 2,2 m to "egzotyka" . W mojej okolicy znam tylko 1 takie miejsce i korzystają z niego tylko miejscowi ... a dojechać się da jeszcze co najmniej 3 innymi drogami bez takiego ograniczenia. Problemu z parkingami nie odnotowałem bo w sumie nie mam potrzeby z rowerami na dachu jeździć po centrach handlowych , ale rzeczywiście możne to być dla niektórych problemem. W normalnym trybie eksploatacji i podróży wysokość nie przeszkadza bo zdecydowaną większość trasu na urlop to drogi krajowe lub wojewódzkie a tam to wysokość nie jest problemem. Jeszcze mały plusik dla dachówki ... jak już ktoś niepowołany zacznie majstrować przy rowerach celem zmiany właściciela to przy rowerze na dachu lepiej go widać. Jak w przydrożnym lokalu będziemy chcieli zjeść obiad wystarczy znaleźć miejsce parkingowe gdzie będziemy tylko widzieć rowery a nie cały samochód, o co łatwiej Pozdrawiam 2.2 to moze i egzotyka choc wlasnie wiele parkingow ma takie wjazdy. Natomiast 2.4 badz 2.6 to juz wcale nie taka egzotyka. Co do parkingow, to choc autor tematu wspomina o wyjezdzie na terenie Polski, moze kiedys zechce posmigac po innych krajach. W wielu miejscach tej bardziej cywilizowanej Europy jest cale mnostwo parkingow podziemnych, pietrowych itp., wcale nie zwiazanych z centrami handlowymi. Sam widzialem, jak we Wloszech turysci skasowali sobie rowery i samochod "wbijajac sie" w taki wlasnie parking. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktotek Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 czy jest kompatybilny z moimi relingami. I czy aktualnie jest ta baza w ofercie bo na stronie lidla nie mogę znaleźć Kupiłem kilka tygodni temu, ale jeszcze jakiś tydzień temu je widziałem w pobliskim Lidlu. To Brio Aluminium 120cm, kod producenta 936837D. Na opakowaniu jest lista kompatybilnych aut. Na liście jest tylko Astra brake 92 >04, Twoje auto ma chyba belki relingów przy samym dachu, musisz kupić inną bazę. Co do bagażnika dachowego - polecam taki, gdzie montuje się rower po zdjęciu przedniego koła do przedniego widelca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomash Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Niski tunel ... jak nisku musi być tunel aby nie wjechać pod niego z bagażnikami na dachu ? Tunel dla rowerów ? Sorry ale nie znam miejscowości w Polsce do której mogą dojechać tylko samochodu osobowe i to nie za wysokie ... Ograniczenia wysokości pojazdów na poziomie 2,2 m to "egzotyka" . W mojej okolicy znam tylko 1 takie miejsce i korzystają z niego tylko miejscowi ... a dojechać się da jeszcze co najmniej 3 innymi drogami bez takiego ograniczenia. Problemu z parkingami nie odnotowałem bo w sumie nie mam potrzeby z rowerami na dachu jeździć po centrach handlowych , ale rzeczywiście możne to być dla niektórych problemem. W normalnym trybie eksploatacji i podróży wysokość nie przeszkadza bo zdecydowaną większość trasu na urlop to drogi krajowe lub wojewódzkie a tam to wysokość nie jest problemem. Problem generalnie jest niewielki, ale jest i dlatego uznałem, że warto go zaznaczyć. Podam ci swoje doświadczenia z ostatniego miesiąca: -Czechy, jadę na nawigację, drogi nie znam. Tunel 2.3m - na szczęście auto się zmieściło. -Austria - w Salzburgu wolne miejsca postojowe właściwie wyłącznie na parkingach podziemnych, podobnie chciałem zaparkować w Zell am See w okolicy tamy Nie ma problemów jak znasz teren, ale jadąc w Polskę sytuacja się nieco zmienia. Zwłaszcza w dobie nawigacji, które różnie wyznaczają trasy. Ja u siebie w okolicy znam kilka takich niskich wiaduktów, których objazd wymagałby nadłożenia sporej odległości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piehursson Napisano 29 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 dokładnie, astracz ma te mikrusie relingi ledwo wystające poza obrys karoserii. popytam i poszukam w sklepach stacjonarnych jakiegoś sensownego i niedrogiego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baikal Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 również polecam bagażnik na dach - w poprzednim autku miałem na hak taki patent, ale jest z tym po 1. więcej pierniczenia - ustawienie zabezpieczenie, odkręcenie tablicy rejestracyjnej ciezko się było dostać do bagażnika (Toyota Avensis 2001). bagażnik na dach ma prawie same zalety minusy to - oczywiście większy hałas przy większych prędkościach - 2 osoby najlepiej do pakowania aby nie uszkodzić dachu - nieco większe spalanie obecnie rowery woże na dachu, chyba, że wyjazd 2 osobowy to do środka bez rozkładania ich (Sharan to pojemna bestia) obecnie 3 takie uchwyty mam i 1 starszego typu tylko, że czarny uchwyty nigdy nie zawiodły - rowerki stoją jak przyklejone a jeżeli chodzi o przechowywanie bagażnika - podwiesiłem go pod sufit w garażu i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Tak ProRide 591 jest zaj&^%^sty ... to ten pierwszy. Ale dla mnie poza zasięgiem cenowym ... przy kupnie 3 bagażników to wydatek 1 kzł moim skromnym za dużo ... Ale jak to mówią "bieda to nie wstyd tylko troszkę niewygoda" Dlatego zdecydowałem się na FreeRide 532 (ten drugi) w zupełności wystarcza ... Troszkę niewygoda bo trudniej zapiąć pałąk o rower ale 400 zeta zostaje w kieszeni ... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek56 Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Też myślę o bagażniku i uchwycie na rower.Kto ma doświadczenia ze stosowaniem uchwytu na mocowanie szybkozmieniaczem na przednie koło,proszę o uwagi czy warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktotek Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Kto ma doświadczenia ze stosowaniem uchwytu na mocowanie szybkozmieniaczem na przednie koło,proszę o uwagi czy warto Warto! Rower po zdjęciu przedniego koła jest lżejszy i łatwiej go podnieść na wysokość dachu. Szybkozłączka w uchwycie umożliwia bardzo solidne zamocowanie roweru, dodatkowo tylne koło jest przypięte. Nie ma ryzyka uszkodzenia ramy, bałbym się mocno dokręcać jakieś obejmy do cieniowanych ram alu lub z karbonu. Środek ciężkości tak zamocowanego roweru jest niżej, efekt żagla na dachu auta jest zminimalizowany. Montowanie roweru w tym uchwycie jest tak proste jak wpięcie przedniego koła. Przednie koło również można przytroczyć do roweru na dach. Same zalety, nie wróciłbym już do tradycyjnego bagażnika. Zrobiłem z tak zamocowanymi rowerami wiele tras, niektóre po kilkaset km, żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.