bliitz Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Witam Obecnie rower posiada następujące elementy: Manetki SHIMANO Acera, 3x9Przerzutka przednia SHIMANO AceraPrzerzutka tylna SHIMANO Acera Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG50, 11-34, 9 biegówŁańcuch KMC X9Mechanizm korbowy SHIMANO M391, 48/36/26 Jako drugi łańcuch chcę kupić SHIMANO CN-HG73. Czy będzie kompatybilny z obecnymi elementami? Czy aż taki jest zbędny i wystarczy model CN-HG53? Trasy to 95% asfalt i 5% drogi leśne utwardzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Nie musisz drogiego kupować ten hg53 w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bliitz Napisano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Nie musisz drogiego kupować ten hg53 w zupełności wystarczy. Zakładam, że 73 będzie miał lepszą kulturę pracy, tj. napęd będzie ciszej pracował, czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Nie sądzę żeby to były jakieś znaczne różnice które będziesz w stanie zauważyć, szczególnie w przypadku przeważających wypadów szosowych. Wyższe modele od deore w wzwyż różnią się tylko tym że są bardziej odporne na korozję, czas w którym zużywają się w sensie wyciągania jest bardzo zbliżony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Jaki przebieg obecnego napędu? Łańcuch wymienia się razem z kasetą, w przeciwnym razie bardzo prawdopodobne ze nowy łańcuch będzie się ślizgał po zużytych koronkach kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bliitz Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Jaki przebieg obecnego napędu? Łańcuch wymienia się razem z kasetą, w przeciwnym razie bardzo prawdopodobne ze nowy łańcuch będzie się ślizgał po zużytych koronkach kasety. Nowy rower, przebieg 500 km więc raczej nie powinno się nic ślizgać jeszcze , przez zmiany łańcucha chcę właśnie wydłużyć żywotność napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Przy 500 km możesz spokojnie dać jeszcze drugi łańcuch. Nie wiem czy przy zestawie jaki masz warto bawić się w dwa łańcuchy. Na łańcuchu HG53 i kasecie Deore (nie pamiętam oznaczenia) przejechałem jakieś 7k km. Nie jestem przekonany czy dwa łańcuchy wydłużą jakoś znacząco żywotność napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bliitz Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Przy 500 km możesz spokojnie dać jeszcze drugi łańcuch. Nie wiem czy przy zestawie jaki masz warto bawić się w dwa łańcuchy. Na łańcuchu HG53 i kasecie Deore (nie pamiętam oznaczenia) przejechałem jakieś 7k km. Nie jestem przekonany czy dwa łańcuchy wydłużą jakoś znacząco żywotność napędu. Czy do obecnych komponentów mam na myśli manetki, przerzutki można wymienić kasetę np. na deore albo slx? Można mniej więcej przewidzieć jaką żywotność w km powinien mieć obecnej klasy osprzęt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Czy do obecnych komponentów mam na myśli manetki, przerzutki można wymienić kasetę np. na deore albo slx? Można mniej więcej przewidzieć jaką żywotność w km powinien mieć obecnej klasy osprzęt? Mozna wymienic kasete oczywiscie, ale pytanie tylko poco ?? Nie lepiej pojezdzic na tym napedzie do czas az wyzionie ducha, a potem myslec o zmianie kasety ?? Tak jak pisali poprzednicy, jezdzic, jezdzic raz jeszcze jezdzic. Kaseta sie zuzyje, kupisz nowa i nowy lancuch. Jak bedziesz dbal o naped, tzn czyscil i smarowal i to pociagnie dosc dlugo ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Pisząc komponenty miałem na myśli łańcuch, kasetę. Nie przewidzisz na ile "wystarczy" napęd, zależy to od wielu czynników. Między innymi od tego jak jeździsz, siłowo czy z większą kadencją, od terenu, warunków w jakich jeździsz no i jak dbasz o napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bliitz Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Mozna wymienic kasete oczywiscie, ale pytanie tylko poco ?? Nie lepiej pojezdzic na tym napedzie do czas az wyzionie ducha, a potem myslec o zmianie kasety ?? Tak jak pisali poprzednicy, jezdzic, jezdzic raz jeszcze jezdzic. Kaseta sie zuzyje, kupisz nowa i nowy lancuch. Jak bedziesz dbal o naped, tzn czyscil i smarowal i to pociagnie dosc dlugo ! Dzięki za wskazówki. Czyli wygląda na to, że zostanę przy dokładnym czyszczeniu i smarowaniu napędu, skoro w tej klasie sprzętu nie warto się bawić się w dwa łańcuchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makog Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Warto, czy nie warto, mozna sie pobawic, lancuch to nie majatek, chociazby z tego powodu, ze masz jeden wyczszony i nasmarowany, wtedy tylko czyscisz zebatki w korbie, kasecie i przerzutki zakladasz i jedziesz, a brudny do b enzynki i niech sie moczy, potem go smarujesz i masz gotowy. Druga sprawa to taka ze mozesz porownac prace lancucha innej firmy tak dla testu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Zdecydowanie warto na 2 łańcuchy jeździć. Ja z kasetą HG50 i dwoma najpodlejszymi łańcuchami (UG51 i KMC Z najtańszy) zrobiłem kilkanaście tys. km. Niedawno zmieniłem napęd, kaseta HG51 i dwa łańcuchy KMC X8, liczę na większy przebieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bliitz Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Zdecydowanie warto na 2 łańcuchy jeździć. Ja z kasetą HG50 i dwoma najpodlejszymi łańcuchami (UG51 i KMC Z najtańszy) zrobiłem kilkanaście tys. km. Niedawno zmieniłem napęd, kaseta HG51 i dwa łańcuchy KMC X8, liczę na większy przebieg Przekonaliście mnie, jak wyżej napisane, ten łańcuch to nie majątek a będę miał porównanie i wygodę przy wymianie. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.