Skocz do zawartości

[korba] nakrętka kontrująca ht2


MartinH

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wydaje mi się, że tak nakrętka w sytuacji gdy ramie korby nie było ruszane/rozkręcane nie pełni żadnej funkcji - służy tylko do wstępnej likwidacji luzu przed skręceniem ramienia, tym samym jeździłbym bez niej - do czasu kupna nowej.

  • Mod Team
Napisano

 

Zaszalej i kup sobie kolorową aluminiową:

Aluminiowa daje możliwość mocniejszego dokręcenia co nie jest dobre dla łożysk. Więc jak szaleć to z umiarem.

Napisano

 

Wydaje mi się, że tak nakrętka w sytuacji gdy ramie korby nie było ruszane/rozkręcane nie pełni żadnej funkcji - służy tylko do wstępnej likwidacji luzu przed skręceniem ramienia, tym samym jeździłbym bez niej - do czasu kupna nowej.

 

Tylko, że ja już poluzowałem imbusy. Od kilku dni nie mogłem skasować luzu na łożyskach, tzn niby skasowałem, o kilkunastu kilometrach pojawiał się ponownie, delikatny bo delikatny, a jednak, dzisiaj chciałem dokręcić i pech, ale przynajmniej już wiem co było przyczyną :)

 

Aluminiowa będzie na bank, a dokręcenie będzie oczywiście do momentu wykasowania luzu, na chama nie będę dokręcał ;)

Napisano

Łożyska są nowe (cały suport Accenta), po prostu nakrętka popuszczała (widać piękne zmęczenie materiały) i lewe ramię chodziło minimalnie na boki :)

Napisano

Przed założeniem nowej śruby regulacyjnej znajdź przyczynę luzów. Bo pęknięta śruba z tworzywa to zły trop.

Sprawdź czy podkładki pod miskami dobrze dobrane. Czy nie mają pęknięć, zniszczeń. Czy gwinty w mufach w dobrym stanie. Czy wielowpust na korbie w dobrym stanie, śruby imbusowe w ramieniu.

To tylko kilka szybkich sugestii, nie jest to zamknięta lista.

Napisano

suport jest nowy i nie ma luzów, łożyska chodzą idealnie, a oś pracuje z plastikową tulejką :) Widocznie poluzowanie się tej nakrętki jest w stanie spowodować minimalny luz, jakby go zmierzyć to pewnie wyszłoby < 1 mm.

 

Co do sterów, próbowałeś jeździć z usuniętą śrubą kontrującą ? ;)

 

Wątpliwe aby po 200 km padł Accentowski suport, sprzęt ma podemną ciężko, ale nie aż tak ;)

Napisano

 Widocznie poluzowanie się tej nakrętki jest w stanie spowodować minimalny luz, jakby go zmierzyć to pewnie wyszłoby < 1 mm.

Nie jest w stanie. Zobacz przykładowy film instruktażowy dotyczący montażu mechanizmu w syst. zintegrowanej osi. Na śruba pełni jedynie funkcję pomocniczą, ułatwia właściwie ustawienie łożysk w miskach suportowych. Identyczna funkcja jak "korek" wkręcany w widelec przy starach.

 

Co do sterów, próbowałeś jeździć z usuniętą śrubą kontrującą ? ;)

 

Tak, próbowałem. Nawet w tym momencie owa śruba regulacyjna jest u mnie zdjęta. Raz zgubiłem i teraz zazwyczaj jeździ w podsiodłówce.

Tylko jeszcze raz podkreślam, że bez tej śruby trudno będzie założyć poprawnie korbę. Można ją zdjąć dopiero po dokręceniu dwóch śrub z łbem imbusowym 5mm, odpowiedzialnych za przytwierdzenie lewego ramienia do osi.

Napisano

A żebyś wiedział, że tak. Stara przygoda i nic sterom nie dolegało. Wprawdzie było to na dystansie tylko ok. 100 km ale jednak. Szanowny kolega @M333 dobrze prawi w tej sprawie.
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...