Replay Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Witajcie, jest sporo opinii oraz podobnych tematów, ale ten założyłem z myślą o jednym konkretnym problemie. Potrzebuję hamulca na tył w granicach 250-300 zł do... Stuntu ;D ( ) oczywiście za takie pieniądze nie dostane czegoś niezniszczalnego ale mam nadzieje że coś co chociaż trochę wytrzyma. Najważniejsza jest wytrzymałość ponieważ zacisk musi wytrzymać szarpanie za klamke oraz mieć przyzwoitą modulacje. Są opinie 'stunterów' i polecają m596 lecz zaciski lubią pękać na tarczach 180mm, nie mówiąc o 203mm, dlatego postanowiłem zapytać ekspertów gdyż my jesteśmy bardziej grupką dzieciaków Obecnie mam elixir 1, metaliki spiekane i tarcze ASHIMA AiRoToR 203mm i ogólnie hamulec jest bardzo dobry, poza luzem na klamce oraz tym że boje się go docisnąć do końca żeby mi uszczelka nie strzeliła, co podobno jest możliwe. Ważę 60kg. Rozważę także używki. Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kranczi Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 o panie, hamulce do stuntu od 250zl sie nie zaczynaja.. tak z ciekawosci to co masz na mysli piszac stunt? Downhill? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 tak z ciekawosci to co masz na mysli piszac stunt? Downhill? No przeciez pokazłą co ma na myśłi ... A hamulec pewnie trzeba ci 4 tłoczkowy a to już droga zabawka, za 300zł kupisz co najwyżej SLXa jak znajdziesz w tej cenie. Saint albo zee zaczynają sie od 400zł w górę o innych nie wspominając Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Replay Napisano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 'Zyga', czyli ten co jeździ - jeździ właśnie na m820 ale on to już ma sponsorów to sobie może pozwolić Tak, w pewnym sensie można to przyrównać do DH, a hamulec niekoniecznie musi być 4-tłoczkowy, jestem lekki i zaczynam, no i jak mówie elixir 1 spokojnie daje u mnie rade ale boję się o jego żywotność. Co możecie polecić, nawet używanego w tej cenie co będzie wytrzymalsze niż Elixir 1? PS. Lekko przekraczając mój budżet znalazłem m675 http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-SLX-675-z-radiatorem-zestaw-tyl/1533 oraz m785 http://virtualbike.pl/pl/p/Hamulec-tarczowy-Shimano-XT-785-zestaw-tyl/110 Czy warto dozbierać do tych hamulców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kranczi Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 powiem Ci ze moj kolega z DH ma rowerek wlasnie z m785 i jest cholernie zadowolony Warto jednym slowem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Japuk1 Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Dużą siłę mają Hayesy ale jeździłem tylko na stroker ryde, i nie wiem jak z trwałością teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Te nowe shimano serio mają w cholerę mocy, ale modulację średnią, do stuntu to taka moc nie jest potrzebna, to jest przerost formy nad treścią (jak xtr w trekkingu). Elixiry to jednak jest dobre wyjście porządna siła i modulacja najlepsza. Tutaj jednakże czasem trzeba zajrzeć do hamulca to jest główny minus, ale uszczelki nie w nich niszczą się głównie od DOTa, a nie mocnego naciskania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Replay Napisano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Gadałem ze znajomym który trochę w tym siedzi i poleca avid code 5, mówi że kosa i modulacja jest dobra. Mówi że lepszy używany w dobrym stanie z wyższej półki, niż nowy ze średniej. Co sądzicie o tym hamulcu? Podobno zacisk czasem cieknie. Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Ja bym nie pchał się w używanego hydraulika z niewiadomego źródła (np. Allgero). Czasem można trafić na mega okazję, ale częściej na mega wtopę. Sam jeżdżę na 596 z metalicznymi klockami i żadne pękanie zacisku nie występuje. Ja wolałbym kupić SLXa 675. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Zaciski Deorek i SLXów również potrafią pękać przy tarczach 203. Jest na PB kilka fotek tak uszkodzonych zacisków. Jakby nie patrzył to heble do XC/Enduro, nie do katowania, choć siły im nie brakuje, ani modulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Jak dla mnie to mógłbyś wziąć SLXa i wymienić do tego tarczę z tej Ashimy na coś mniej powycinanego. Przy 180mm i metalicznych klockach latanie na kole nie stanowi problemu. Sam ważę 55kg i posiadam 596 (metal) z tarczą 160mm. Stoppie jednym palcem nie stanowi problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Replay Napisano 28 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2013 Ty też latasz w stuncie? Kumpel mnie przekonuje na code 5, znalazłem nowy z G3CS 203mm i adapterem za 500 zł. Brać? Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Jeżeli nowy w sensie, że nowy=gwarancja na dwa lata to brać jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Replay Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Aktualnie brakło ich w sklepie i szybko nie będą mieli :/ a co sądzicie o Hayes ace? Jak z modulacją? Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Hayes Ace mocne dobre hample ale raczej do dh niż stuntu. Weź slx i będziesz pan zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 M596 pęka na 203, czy też na 180 tylko jeśli wymieni się klocki na silniejsze Na seryjnych zacisk wytrzymuje wszystko - nie latam w stuncie ale stoppie zdarza się zrobić i nie narzekam - Siła jest, modulacja również. Tarcza 203 Accent Freezer Klocki Seryjne Moja waga ok. 60 kg (nie wiem dokładnie nie posiadam wagi ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Replay Napisano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Niestety do stuntu musi być hamulec z dh, pomimo tego że nie wygląda to na ostrą jazdę to jednak znane nawet m785 pęka, dlatego wolę zainwestować w coś pokroju code 5 czy właśnie ace o 4 tłokach m596 i Slx wybiłem już sobie z głowy. Wolę trochę dołożyć i mieć coś lepszego co dłużej posłuży. Jest pewien trik który właśnie łamie te hamulce - kangaroo ( ) Wyobraźcie sobie 180-tke przy ok 30 km/h i lądowaniu na hamulcu wciśniętym na maksa. Takie przeciążenia powinien wytrzymać zacisk. Wiem że code 5 bez najmniejszego problemu to wytrzymuje dlatego chce coś z tego pokroju. Więc co w porównaniu code 5 vs Hayes ace wypada lepiej pod względem: 1. Wytrzymałości 2. Modulacji 3. Mocy ? Wiem że mam kaprysy ale wy także się czegoś nowego dowiecie No i jest to jakieś nowe doświadczenie na tym forum PS. Znam kilku chłopaków co na code 5 podczas kangaroo urwali mocowanie adaptera hamulca w ramie ;D Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Replay Napisano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Dorwałem używanego code 5 w średnim stanie i bez żadnych wydatków zrobiłem go na stan idealny m.in. 0 luzu na klamce lecz od kilku dni straciłem moc hamowania a zyskalem modulacje. Tarcza jest leciutko ciemniejsza. Kupiłem ją od faceta który miał dwie - jedną spaloną. Doplacilem kilka zł i miał wysłać tą dobrą. Czy możliwe że tarcza była / jest spalona? Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Na moje to jest brudna (zatłuszczona), skoro straciłeś moc a masz modulacje. Ten ciemny osad to normalne, przynajmniej ja tez to mam na swoich 180-tkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Taki osad miałem tylko na klockach żywicznych , na metalikach i półmetalach brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 Tak ciemny osad to najczęściej coś tłustego przypalonego podczas hamowania, pewnie dlatego straciły na mocy ... bo sie zatłuściły. tarcze można spokojnie papierem przelecieć drobnym i będzie git, a klocki to zależy jaki masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.