argayl Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Mając np poniższy napęd w rowerze crossowym używanym intensywnie w trudnych warunkach (las i bezdroża) i na szosie w stosunku 70/30 % korba: SR SUNTOUR XCC10 /48x38x28T/ 175 mm p. przód: Shimano Nexave T401S łańcuch: Shimano IG51 p. tył: Shimano Deore M511 kaseta: Shimano Aliwio HG50-8I /11-32T/ ile można kilometrów przejechać przed pierwszą wymianą ? chodzi mi o wymianę w wyniku zużycia. co padnie najpierw i po ilu kiloskach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bugi Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Haha, coś Ty taki tajemniczy? ;-) Tę konfigurację znam na pamięć, lepiej od razu zapytaj, ile można przejechać na Viperku :-D http://www.unibike.pl/rowery/viper.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neo6 Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zalezy od uzytkowania i dbania o naped, czyszczenia, smarowania itp.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 16 Maja 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Korbę mam podobną tylko 42/34/24 i ma nakulane ok. 17 tys. km a trochę jeszcze pośmiga. Najszybciej wysiądzie Ci łańcuch a za nim kaseta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argayl Napisano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Haha, coś Ty taki tajemniczy? ;-) Tę konfigurację znam na pamięć, lepiej od razu zapytaj, ile można przejechać na Viperku :-D http://www.unibike.pl/rowery/viper.html hahaha - bezbłędnie, chodzi o vipera, w sklepie powiedzieli mi że po dobrym sezonie czyli po 6 000 będę musiał wszystko wymienić, czy to prawda ? wieczorkiem po powrocie ze szkoły dopiszę coś więcej :022: hehe w tym pośpiechu pomyliły mi się emotki, lecę już do roboty :029: narka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabo Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Wszystko to znaczy co? Wymienia się z reguły łancuch i kasete(po takim przebiegu tylko razem) Korby powinny pociągnąć dłużej. Wszystko zależy jak mocno obciążasz łańcuch, w jakich warunkach itp. wiec w sumie trudno precyzyjnie okreslić przebieg po którym będzie trzeba dokonac wymiany. Na pewno zorientujesz się kiedy dokona żywota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argayl Napisano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 w gruncie rzeczy to zastanawiam się czy osprzęt vipera wytrzyma dużo dłużej niż crossfajera http://www.unibike.pl/rowery/crossfslds.html Haha, coś Ty taki tajemniczy? ;-) Tę konfigurację znam na pamięć, lepiej od razu zapytaj, ile można przejechać na Viperku :-D http://www.unibike.pl/rowery/viper.html jak się spisuje vajperek ? czy przy wyborze brałeś pod uwagę crossfajera ? napisz coś więcej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Mając np poniższy napęd w rowerze crossowym używanym intensywnie w trudnych warunkach (las i bezdroża) i na szosie w stosunku 70/30 % korba: SR SUNTOUR XCC10 /48x38x28T/ 175 mm p. przód: Shimano Nexave T401S łańcuch: Shimano IG51 p. tył: Shimano Deore M511 kaseta: Shimano Aliwio HG50-8I /11-32T/ ile można kilometrów przejechać przed pierwszą wymianą ? chodzi mi o wymianę w wyniku zużycia. co padnie najpierw i po ilu kiloskach Wg mnie można przejechać 13477km. A części "padną" w nastepującej kolejności: 1. kaseta (po 9874km), 2. łańcuch (po 10556km), 3. korba (po 12098km), 4. przerzutka tył (po 13003km), 5. przerzutka przód (po 13477km) Bardziej bezsensownych pytań już dawno nie czytałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argayl Napisano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Wg mnie można przejechać 13477km. A części "padną" w nastepującej kolejności: 1. kaseta (po 9874km), 2. łańcuch (po 10556km), 3. korba (po 12098km), 4. przerzutka tył (po 13003km), 5. przerzutka przód (po 13477km) Bardziej bezsensownych pytań już dawno nie czytałem... no cóż może i bezsensowne z punktu widzenia starego wygi (wyjadacza) rowerowego, ale nie każdy jest taki rozeznzny jak kolega Żbik :-)( , z czasem pewnie nabiorę wiedzy i doświadczenia, mam nadzieję że impertynencji nie - ale i za taką wypowiedź dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Rowerami zajmuję się na pewno mniej lat niż wynosi róznica wieku między nami Staram się jednak zawsze (nie tylko w dziedzinie rowerów) przemyśleć dokładnie pytanie i skonstruować je w taki sposób, żeby "starzy wyjadacze" dali radę na nie odpowiedzieć. Sam przeczytaj swoje powyższe pytania i odpowiedz sobie czy można udzielić na nie bardziej inteligentnej odpowiedzi niż moja... Przepraszam, to nie był atak i zamiar urażenia... Poprostu ludzie na Forum zaczynają zadawać coraz bardziej bezsensowne pytania... Sam się zgodzisz zapewne ze mną, że zużycie materiałów zależy od bardzo wielu czynników i nawet pomimo znajomości części z nich (tych które wymieniłeś) nikt do końca nie udzieli Ci odpowiedzi na pytania o ich (nawet przybliżoną) wytrzymałości i żywotność. Pozdrawiam 3Miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argayl Napisano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 Ok,ok masz trochę racji, oczekiwałem wyników z autopsji :-) - typu "mam taką p. tył i zrobiłem na niej 8000 km ( po 3 dostała trochę luzów) myślę że pociągnie jeszcze max 2. pozdro". Wydaje mi się że użytkując mój w przyszłości zakupiony sprzęt będę mógł takich informacji udzielić, ale może się mylę. I nie ma za co przepraszać, nie obrażam się za małą reprymendę - ja bym tylko na twoim miejscu inaczej to wyraził hehe. Do przeczytania w innym poście ;-) pozdro Argayl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 Najlepszym przykładem będzie tu moja kaseta Sram 5.0 i łańcuch Sram PC-58. Jedni taki zestaw wyrzucają do kosza po 6-8 tyś kilometrów, a ja na swoim spokojnie jeżdżę już ponad 12 tyś kilometrów i wszystko działa Tu nie ma reguł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bizon Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 Bardziej bezsensownych pytań już dawno nie czytałem... Widocznie mało czytasz postów Żbiku Co do tematu miałem dwa razy korby Sountour XCC 100 i XCC 300 ,jeśli się nie myle .Generalnie obie krótko pociągły -pierwsza 4000 km druga 6000 km.Ale jak Żbiku pisał wszystko zależy gdzie ,jak itd się jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
argayl Napisano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 ok, dzięki za odp. :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bugi Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 Generalnie obie krótko pociągły -pierwsza 4000 km druga 6000 km.Ale jak Żbiku pisał wszystko zależy gdzie ,jak itd się jeździ I co bardzo ważne - ile się waży :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 łańcuch: Shimano IG51 p. tył: Shimano Deore M511 kaseta: Shimano Aliwio HG50-8I /11-32T/ Ja głównie jeżdżę na szosie (asfalt). Przerzutka Shimano Deore M511 wytrzymała mi 12 tyś. km dostała luzów 1cm (sama sprężyna dostała w tyłek przez mocne skrócenie łańcucha - gdybym nie skracał to być może wytrzymałaby i dłużej). Używałem głównie biegów od 5 do 8. Kaseta Alivio z tym łańcuchem około 6 tyś, a po skróceniu łańcucha 7,5 tyś km. Na 7 i 8 koronce były już igiełki, łańcuch przeskakiwał już nawet w miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.