Skocz do zawartości
  • 0

trekking czy cross

Gość Mirek

Pytanie

Gość Mirek

Witam 

Zaznaczam od razu że jestem laikiem:)

Od pewnego czasu planuje zakup roweru. 1000 +- 200 zł

Jeździł bym głównie po utwardzonej drodze , ulicy. Miałem zamiar kupić rower trekkingowy ze względu na wygode jazdy i duże 28 calowe koła. Pojawił się kłopot z wielkością ramy jestem dość niski mam niecałe 170 cm wzrostu i już niestety nie urosnę :) Większość rowerów trekkingowych są na ramach minimum 19 calowych . Według tabel powinienem mieć ramę 17 calową. 

Znalazłem rower crossowy lazzaro integral v3 na takiej ramie. Czy to dobry wybór? Jaka jest zasadnicza różnica między trekkingiem a crossem? Czy chodzi tylko o osprzęt taki jak bagażnicz czy błotniki czy róznica jest bardziej znacząca? Jak jest z komfortem jazdy na rowerze crossowym? 

Z góry dziękuje za odpowiedz

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Roznica miedzy tymi rowerami jest wedlug mnie niewielka

Zależy w jakim wykonaniu. Są cross'y, które maja geometrię praktycznie trekingową (patrz Lazaro Integral), ale są też koszerne, np Merida Crossway 900D, która ma bardzo sportową sylwetkę, więc nie nadaje się do relaksacyjnej jazdy raz w miesiącu.

Oczywiście uzbrajanie crossa w błotniki i bagażnik to zupełne szaleństwo. Nie po to został ich pozbawiony, by z powrotem je dostać. 

Gość Mirek

Zależy w jakim wykonaniu. Są cross'y, które maja geometrię praktycznie trekingową (patrz Lazaro Integral), ale są też koszerne, np Merida Crossway 900D, która ma bardzo sportową sylwetkę, więc nie nadaje się do relaksacyjnej jazdy raz w miesiącu.

Oczywiście uzbrajanie crossa w błotniki i bagażnik to zupełne szaleństwo. Nie po to został ich pozbawiony, by z powrotem je dostać. 

dzięki za odpowiedzi

Interesują mnie te 2 modele

lavaro integral v3 http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-rozm-19-i3273277819.html

senatore v2 http://allegro.pl/mocny-treking-lazaro-senatore-v2-shimano-acera-m-i3296219544.html