Skocz do zawartości

[Rower] Modernizacja Trek 3700


Darek1978

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam do was prośbe. Jako że już jakiś czas jeżdze i wiem czego mi potrzeba:) postanowiłem zmodernizować swojego Treka 3700. Zaczynając od początku chciałbym wymienić kilka rzeczy a mianowicie zamontować kasete ( pewnie będe musiał zamontować ją na nowe koła ) hamulce tarczowe ( czy musze kupić nowy amortyzator? ) wymienic siodełko, przerzutki, manetki, kierownice z mostkiem korbe. Oczywiście chciałbym żeby to wszystko mniej ważyło jako że nosze codzienie rower na 4 piętro:) ) I to na razie tyle co przyszło mi do głowy:) Chciałbym oczywiście zachować wygląd jak najbardziej roweru MTB. W planach mam starty w maratonach oczywiście dla amatorów i chciałbym aby te moje zmiany miały sens. O kwocie jaką chce przeznaczyć na te ulepszenia nie pisze bo poprostu nie wiem ile co kosztuje. Oczywiście nie mam ciśnienia aby zrobić wszystko naraz. Małymi kroczkami do celu:) 

Czy możecie mi powiedzieć jak mam się zabrać do tej operacji jakie firmy obecnie są najlepsze, lub polecić konkretnie części które warto kupić? tak aby mój rower nabrał jeszcze większego wdzięku:) i profesjonalności:)

 

Obecny wygląd roweru nowego:) ale nic nie zmieniałem od nowości.

 

 

09ft.jpg

Uploaded with ImageShack.us

post-137454-0-89219600-1374746864_thumb.jpg

Napisano

Witam kolegę. Plany dość ambitne jak i kosztowne ( nie wiem czy opłacalne), Jak piszesz nie masz ciśnienia żeby zrobić wszystko w jednym czasie więc ja bym zaczął od wymiany całych kół z piastami pod tarczę ponieważ one zrobią tu dużą zmianę wagową i w trakcie jazdy jak we wnoszeniu roweru na 4 piętro. Co do amortyzatora to nie widzę czy posiada on na lewej dolnej goleni mocowanie pod zacisk hamulcowy. Jeśli chcesz zacząć startować w maratonach to i tak było by lepiej postarać się o jego wymianę ( może epicon który jest dobry dla początkujących ). 

Napisano

Skoro zamierzasz wymienić 3/4 części, to może lepiej uzbierać trochę kasy, sprzedać ten rower i kupić coś na innej ramie. Trek 3700 to rower o geometrii typowo turystycznej, i jeżeli chcesz startować trochę w maratonach, to pewnie prędzej czy później sam dojdziesz do wniosku, że przydałaby się inna, dłuższa rama.

Napisano

Trek 3700 to rower o geometrii typowo turystycznej.

 

Zgadzam się z powyższym :) sam 2 lata temu miałem dokładnie taką samą sytuację - tylko rower nie katalogowy bo rama Trek 3700 przyszła w zamian za pękniętą ramę Trek 860, i tak sobie postanowiłem złożyć na niej budżetowy rowerek...skończyło się zakupem prawie wszystkich nowych części...a potem stwierdziłem że ma zbyt turystyczną geometrię...

 

IMG 20130428 182620

 

Przygoda skończyła się po 1 roku i kupiłem ramę Accent Peak...a dalej to już tylko wydatki, wydatki :) i radość ze śmigania.

 

Anyway, amrotyzatora pewnie nie musisz zmienić bo chyba każdy model ma mocowanie do hamulca tarczowego, tylko musisz sprawdzicz jaki typ. No i sprawdź czy w ramie też jest mocowanie (w moim modelu trzeba było dokupić "adapter")

 

Reasumując zaczął bym od kółek - i przejścia na tarczówki. Potem pewnie przyjdzie kolej na napęd. A jak masz kasę to dobry amortyzator potrafi sprawić sporo frajdy :)

Napisano

Wiem że ta rama nie jest najlepsza potwierdziliście tylko moje przypuszczenia , na pewno z czasem dojde do momentu żeby zmienić rame. Ale tak sobie pomyślałem że przecież jak już zaczne się bawić w wymiane to zawsze moge te części kupine do obecnego Treka przełożyć do nowej ramy ? Koła naped hamulce korba z tym chyba nie będzie problemu. Czy moge natrafić na jakieś poważne komplikacje ? 

Napisano

Jeżeli chcesz żeby twój rower jeździł jak rower MTB, a nie tylko tak wyglądał to na twoim miejscu zacząłbym od ramy. No i tego tragicznego mostka ;) Pakowanie drogich części do tej ramy moim zdaniem nie ma sensu. W rezultacie otrzymasz dalej turystyczny rower o nieco niższej wadze.

Napisano

 

Jeżeli chcesz żeby twój rower jeździł jak rower MTB, a nie tylko tak wyglądał to na twoim miejscu zacząłbym od ramy. No i tego tragicznego mostka Pakowanie drogich części do tej ramy moim zdaniem nie ma sensu. W rezultacie otrzymasz dalej turystyczny rower o nieco niższej wadze.


 

Nie no jasne a chodzi mi o fajny rower MTB nie o turystyka , chociaż patrząc na ramy niby MTB a moją jakoś nie widze dużej różnicy :) ktoś mi wytłumaczy w czym tkwi różnica? 

 

Chcą zmodernizować obecny rower wydałbym mniej niż kupno nowej ramy z tego co widze te lepsze zaczynają się od 1000zł musze poważnie przemyśleć sprawe, rama i cała reszta tak żeby było porządnie a nie na odp.........l  to pewnie koszt ze 3000 klocki , tylko rozłożone w czasie chociaż kupno nowego roweru na raty chyba było by podobnie czasowo:) Chociaż ja bym się skłaniał ku złożeniu , przynajmniej można założyć to co najlepsze i to co się chce.

 

 

Napisano

 

Nie no jasne a chodzi mi o fajny rower MTB nie o turystyka , chociaż patrząc na ramy niby MTB a moją jakoś nie widze dużej różnicy :) ktoś mi wytłumaczy w czym tkwi różnica?

 

Porównaj sobie geometrię swojego 3700 z np. elite 8.9. W rozmiarze 19,5 efektywna długość górnej rury jest w 3700 o 4,5 cm mniejsza, a rozstaw kól o 5 cm mniejszy. To jest przepaść. Na takich dwóch rowerach masz zupełnie inna pozycję (szczególnie z takim "zadartym" mostkiem), inaczej się na nich podjeżdża i zjeżdża. Dlatego na tej ramie nigdy nie zbudujesz "pełnokrwistego" MTB.

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/sport/3_series/3700_disc/#/pl/pl/model/fit_sizing?url=pl/pl/bikes/mountain/sport/3_series/3700_disc

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/elite_8_series/elite_8_9/#/pl/pl/model/fit_sizing?url=pl/pl/bikes/mountain/cross_country/elite_8_series/elite_8_9

 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Trek 3700 w ofercie tego producenta znajduje się w kategorii "miejskich rowerów mtb". Z założenia jest stworzony dla ludzi potrzebujących roweru rekreacyjnego czy też roweru mtb przeznaczonego do transportu miejskiego.

Co do przerobienia go na coś "rasowego" a potem wymiana ramy - może się okazać że nowa rama potrzebuje np innego rozmiaru sztycy/zacisku, innego typu sterów czy będzie wymagała innej długości rury sterowej amortyzatora - wtedy czekają Cię kolejne wydatki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...