slaweuszek Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Witam wszystkich. Chciałbym się Was poradzić w sprawie roweru mojej żony, ponieważ ma ona dylemat. Żona jeździ głównie po asfalcie i ścieżkach na rowerze MTB z oponami 26x1,75 ( robi około 50 km dziennie ). Ostatnio ubzdurała sobie, że fajnie byłoby jeździć troszkę szybciej i powstał dylamat co zrobić : - czy zmienić korbę na większą, np. taką z 48 zębami - czy dokupić rower crosowy na kołach 28' - czy kupić MTB 29' i założyć węższe opony Żona obawia się, czy da radę pojechać na korbie z 48 zębami i stąd jej obawy. Proszę o porady i z góry dziękuję. Wystukane na klawiaturce lub nabazgrane rysikiem na tablecie Galaxy Note za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Korbe z koronkami 48 trzeba mieć parę rozkręcić, odradzam, góral to nie szosówka, w rowerze crossowym to ew może miałoby sens ale nie w klasycznym góralu. Raczej rower crossowy jest optimum jeśli nie ma ambicji na cięższy teren. 29' cali to chyb droższa opcja ale pewnie bardziej sportowa sylwetka, co wcale nie oznacza że lepsza, trzeba właściwie wyważyć przeznaczenie roweru, nie ma co kupować na wyrost. Duże koło raczej bardzo drastycznie nie przyspieszy żony na ścieżkach i asfalcie, ono ma trochę inne zadanie, bardziej pożądany kierunek zmian to węższe opony, o łagodniejszym bieżniku i mniejszych oporach toczenia. Do zwykłego górala można np. wstawić sztywny widelec i opony semi-slick ew w wersji zwijanej zamiast drutowej żeby zbić nieco wagi, wtedy na pewno poczuje trochę większą wydajność ale nie ma na to idealnej gotowej recepty, na szybkość pokonywania trasy składa się więcej czynników.
slaweuszek Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Czyli raczej namawiać Ją na crosa niż na MTB 29' ? Jej chodziło o to, że MTB 29' ma większe koła ale zębatkę 42 i liczyła na to, że będzie mogła w miarę normalnie pedałować a większe koła na cieńszych oponach zwiększą Jej prędkość. Cros ma 48 zębów na korbie i może mieć problem z ROZBUJANIEM roweru. Wystukane na klawiaturce lub nabazgrane rysikiem na tablecie Galaxy Note za pomocą Tapatalk 2
nemo2009 Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Cros ma 48 zębów na korbie i może mieć problem z ROZBUJANIEM roweru. Czemu uważasz,,ze może mieć problem z rozbujaniem roweru? Przecież nie rusza się na blacie 48z,tylko na mniejszej koronce. Wszytko zależy jaką ma parę w nogach. Znam kobiety,co nieżle dają do pieca.
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Fakt posiadania danego przełożenia jeszcze nie wpływa na możliwość jego efektywnego wykorzystania. 29' jest dosyć uniwersalnym rozwiązaniem ale na pewno może wypaść ciut drożej. Zaznaczam że samo posiadanie dużego koła nie przekłada się jakoś szczególnie na osiąganą prędkość na płaskiej drodze a raczej poprawę np. pokonywania nierówności przez co można np. jechać szybciej po dziurach, bo duże koło zapewnia większy komfort na tym polu. Nie powiesz mi chyba natomiast że żona na płaskim wykorzystuje pełne przełożenie 44/11 czy nawet 42/11 ?
slaweuszek Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Śmiga na 44/11, ale po prostej i równej szosie, oczywiście jak się dobrze ROZBUJA. Nie robi tego zbyt często, ale korzysta z tego przełożenia. Wystukane na klawiaturce lub nabazgrane rysikiem na tablecie Galaxy Note za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Istnieje spora szansa że jeździ nieprawidłowo, tj. zbyt twardo. 44/11 to naprawdę potężne przełożenie jak na rower mtb, niczego nie zarzucam ale osobiście nawet na wyścigach używam tego przełożenia a jeśli już to głównie do dokręcania na zjazdach. A może warto rozważyć rower szosowy lub przełajowy?
brennt Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 ekspertem nie jestem, ale moim zdaniem kupowanie kolejnego roweru MTB tylko dlatego, ze na obecnym MTB sie kiepsko jezdzi po asfalcie to jakas paranoja czy to bedzie 29'' czy 26'' to zawsze bedzie goral. niedawno sam kupilem rower MTB 26 (zastanawialem sie nad 29 ale to prawie 1000zl roznicy przy tym samym osprzecie). uwazam, ze wystarczyloby gdyby zona kupila drugi komplet kol (opona pol-szosowa), ale jak juz chcecie wydawac pieniadze, to na asfalt zdecydowanie cross. btw. 29'' sa podobno polecane wysokim osobom(?)
slaweuszek Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Brała to pod uwagę, ale boi się, że nie da rady wykorzystać blatu 50-52 ( nie jest strongmenką ). A poza tym, z racji korzystania czasem ze ścieżek rowerowych, wolałaby rower z przednim amortyzatorem. Wystukane na klawiaturce lub nabazgrane rysikiem na tablecie Galaxy Note za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Nie da się mieć wszystkiego na raz albo amortyzator albo fruwanie po płaskim (mało który amor blokuje się na kamień). W rowerze szosowym przy korbie kompakt 50-34 i kasecie 14-25 lub nawet 27, czy 12-25/27 miałaby bardzo duży zakres przełożeń, lepiej zestopniowanych co również mocno wpływa na efektywność jazdy. Musicie też pamiętać że w rowerze szosowym przełożenie jest większe bo sam rower ma mniejsze opory toczenia itp. po prostu można to przełożenie wykorzystać. Jakoś kobiety jeżdżą na szosówkach bezproblemowo, bez przesady. Dodać komfortu można np. stosując zamiast typowej opony 23 np. oponę 25 lub 28mm. Nie trzeba od razu pakować się w amortyzator. Kupując szosówkę górala mogłaby wtedy uzbroić w opony na teren i mieć używać go do trudniejszych tras.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.