Waxx Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Witam,mam rower GT Avalanche z 2011 i spory problem z ustawieniem koła. Rower nie ma nawet 300 km przejechanych.Sprawa wygląda tak, że koło nie jest centralnie, tylko dosyć wyrażnie przesunięte w jedną stronę. Dodatkowo, tarcza hamulcowa jest bardzo blisko amortyzatora, po jakimś czasie jazdy nawet zaczyna o niego ocierać (nr 1 na zdjęciu) a przesunięcie koła powiększa się. Próbowałem to zniwelować poprzez przesunięcie ośki piasty, lecz bez skutku. Dodałem też podkładkę (nr 2 na zdjęciu) i to lekko pomogło, ale nie zniwelowało do końca przesunięcia koła. Bez tej podkładki tarcza niemalże dotyka amortyzatora i po pewnym czasie jazdy ociera o niego.Zasadniczo użycie podkładki w nowym rowerze nie ma prawa bytu więc pewnie coś jest uszkodzone.Jakieś pomysły co to może być, bo zasadniczo mam już dosyć zabawy z tym rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Co z amorkiem?? Wszystko jest tak jak być powinno? Nie jest gdzieś krzywy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 2i regulaminu Też na to wpadłem i przyłożyłem poziomicę do niego - tak jak wsadza się koło i jest równiusieńki. No chyba, że miejsce do założenia szczęki hamulców tarczowych jest jakoś krzywo wbudowane/przyspawane ale tego to ja już nie ocenię sam bo się nei znam na tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Teoretycznie mozesz pokombinować z tymi podkładkami. Ale na pewno bedziesz miał źle ustawiony zacisk od hampla. - ampul 4mm , polzuj zacisk - zdejmij koło - rozeprzyj klocki płaskim kluczem, tak zeby tłoczki od zacisku schowały się do końca. - zaloż koło - zaciśnij przedni hampel , automatycznie zacisk ustawi się równolegle do tarczy w odpowiedniej odległości. -nie puszczajac hampla zakrc zacisk hampla , ampulem 4mm, w amorze - gotowe. To w kwestii tarcia tarczy o zacisk. Poza tym sytuacja wyglada tak że mocowanie zacisku jest fabrycznie krzywo przyspawane. Powinieneś zwrocić rower i relklamować w zwiazku z "niezgodnością towaru z umową". Dystrybutor-sklep, powinni Ci wymienić amortyzator na nowy. Jak nie to pozostaje "diaks tuning" i dać tą podkładkę i lekko podszlifować ten amortyzator zeby nie tarło o tarczę, albo wymienić widelec ;/. To mocowanie patrząc po focie jest ewidentnie krzywo przyspawane- wystają jakieś smarki spawów;/ "jakość sontour". Jak chcesz to mogę Ci zrobić taka samą fotę jak to wyglada w Manitou R7. czyli tak jak powinno to wygladać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Z jedną małą uwagą ... mocowanie hamulca na amortyzatorach Suntour`a nie jest spawane, jest to jednolity odlew ... Co do oceny krzywizny i potencjalnego określenia gdzie problem to po tym foto wiele się nie da powiedzieć ... Daj jeszcze foto centralnie od przodu, jak koło jako całość wygląda w widełkach przy osi osadzonej prawidłowo w hakach. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 sprawdź czy piasta na osi ma podkładki dystansowe być możne na którejś ze stron masz za mało lub za dożo.,by mieć pewność ściągnij instrukcje serwisową piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Tutaj jest zdjęcie osi piasty ze wszysstkimi podkładkami, które były fabrycznie: A tutaj jest zdjęcie jak sprawa wygląda bez podkładki dodanej przeze mnie, po kilku minutach jazdy zaczyna ocierać teraz jest 1mm odstępu (i jak ktoś wyżej sugerował nie trze o zacisk, tylko o kawałek amortyzatora, do którego przykręca się zacisk)Przyłożyłem jeszcze poziomicę do amortyzatora i oto wynik:Też przy założonym kole widzę, że tarcza nie jest równo między klockami tylko pod malutkim kątem. Zasadniczo to chyba faktycznie wygląda na amortyzator. Z gwarancją może być mały problem, bo rower kupiłem 2 lata temu i jakoś nie miałem motywacji, żeby pojeździć. Rower nei ma nawet 300 km i karty gwarancyjnej podbitej, także chyba utknąłem jak pedofil w domu starców i będę musiał nowy amortyzator kupić. Jeśli będziecie na podstawie tych zdjęć w stanie potwierdzić, że faktycznie z amortyzatorem nie halo to może uda się bezpośrednio przez suntour coś załatwić ;s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Z tych zdjęć jak dla mnie nic nie można wywnioskować. A doległości opony od widełek są równe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waxx Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 2i regulaminu Nie, opona jest dosyć wyraźnie przesunięta. Zasadniczo zamiast jednośladu jest dwuślad. Chodzi o tą przestrzeń, którą zaznaczyłem. Tarcza jest może 1mm od części amortyzatora do której przykręca się zacisk hamulca. Po kilku minutach jazdy zaczyna o ten kawałek trzeć. Popatrzyłem trochę na inne amortyzatory i żaden nie ma wystających do środka miejsc do mocowania hamulca. Wszystkie są na równi. Dodatkowo też popatrzyłem na inne markowe rowery w rowerowym i w każdym jest spory odstęp między tarczą a amortyzatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaspeed Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 może to koło? masz inne przednie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Kolego, sprawdź czy nie masz pękniętej podkowy w amortyzatorze, albo czy górne lagi nie siedzą dziwnie w koronie. Tarcza jest bardzo blisko amora, zależnie od jego konstrukcji, u mnie w Epiconie jest to ok 4 mm, a w R7 już tylko 2-3. Zastanawiam się w jaki sposób tarcza trze o amor, gdy jest jeszcze zacisk? Przecież luz na klockach to mniej niż milimetr więc o ile koło musiałoby sie przemieścić, żeby trzeć o amor? Objaw może sugerować że zbyt lekko zapinasz koło. Może uszy do mocowania osi w amorze są krzywe? Koło najłatwiej zapiąć od góry, kładziesz się na kierownicy obciążając koło i zapinasz, masz wtedy pewność że oś siedzi na miejscu jak powinna. Hmmm, zrób zdjęcia całego amora z przodu razem z kołem, albo nagraj filmik jak trze. Bo na tych zdjęciach wiele nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kranczi Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Moze gorne mocowanie amorka sie poluzowalo lub przestawilo lub gwint sie skrzywil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.