Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] Suntour Ustawienie koła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam rower GT Avalanche z 2011 i spory problem z ustawieniem koła. Rower nie ma nawet 300 km przejechanych.
Sprawa wygląda tak, że koło  nie jest centralnie, tylko dosyć wyrażnie przesunięte w jedną stronę. 

qjjzicpj8a3w.jpg
Dodatkowo, tarcza hamulcowa jest bardzo blisko amortyzatora, po jakimś czasie jazdy nawet zaczyna o niego ocierać (nr 1 na zdjęciu) a przesunięcie koła powiększa się. 

Próbowałem to zniwelować poprzez przesunięcie ośki piasty, lecz bez skutku. Dodałem też podkładkę (nr 2 na zdjęciu) i to lekko pomogło, ale nie zniwelowało do końca przesunięcia koła. Bez tej podkładki tarcza niemalże dotyka amortyzatora i po pewnym czasie jazdy ociera o niego.
Zasadniczo użycie podkładki w nowym rowerze nie ma prawa bytu więc pewnie coś jest uszkodzone.
Jakieś pomysły co to może być, bo zasadniczo mam już dosyć zabawy z tym rowerem. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Też na to wpadłem i przyłożyłem poziomicę do niego - tak jak wsadza się koło i jest równiusieńki. 

No chyba, że miejsce do założenia szczęki hamulców tarczowych jest jakoś krzywo wbudowane/przyspawane ale tego to ja już nie ocenię sam bo się nei znam na tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Teoretycznie mozesz pokombinować z tymi podkładkami.  Ale na pewno bedziesz miał źle ustawiony zacisk od hampla.

 

- ampul 4mm , polzuj zacisk

- zdejmij koło

- rozeprzyj klocki płaskim kluczem, tak zeby tłoczki od zacisku schowały się do końca. 

- zaloż koło

- zaciśnij przedni hampel , automatycznie zacisk ustawi się równolegle do tarczy w odpowiedniej odległości.

-nie puszczajac hampla zakrc zacisk hampla , ampulem 4mm, w amorze

- gotowe. 

 

 To w kwestii tarcia tarczy o zacisk. 

 

    Poza tym sytuacja wyglada tak że mocowanie zacisku jest fabrycznie krzywo przyspawane. Powinieneś zwrocić rower i relklamować w zwiazku z "niezgodnością towaru z umową". Dystrybutor-sklep, powinni Ci wymienić amortyzator na nowy. Jak nie to pozostaje "diaks tuning" i dać tą podkładkę i lekko podszlifować ten amortyzator zeby nie tarło o tarczę, albo wymienić widelec ;/. To mocowanie patrząc po focie jest ewidentnie krzywo przyspawane- wystają jakieś smarki spawów;/ "jakość sontour". Jak chcesz to mogę Ci zrobić taka samą fotę jak to wyglada w Manitou R7. czyli tak jak powinno to wygladać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jedną małą uwagą ... mocowanie hamulca na amortyzatorach Suntour`a nie jest spawane, jest to jednolity odlew ...

 

Co do oceny krzywizny i potencjalnego określenia gdzie problem to po tym foto wiele się nie da powiedzieć ...

Daj jeszcze foto centralnie od przodu, jak koło jako całość wygląda w widełkach przy osi osadzonej prawidłowo w hakach.

 

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Tutaj jest zdjęcie osi piasty ze wszysstkimi podkładkami, które były fabrycznie:
IMAG0309j_nnqaxpe.jpg

IMAG0310j_nnqaxpq.jpg
 

A tutaj jest zdjęcie jak sprawa wygląda bez podkładki dodanej przeze mnie, po kilku minutach jazdy zaczyna ocierać teraz jest 1mm odstępu (i jak ktoś wyżej sugerował nie trze o zacisk, tylko o kawałek amortyzatora, do którego przykręca się zacisk)
IMAG0312j_nnqaxhw.jpg

Przyłożyłem jeszcze poziomicę do amortyzatora i oto wynik:
IMAG0003j_nnqaxha.jpg
Też przy założonym kole widzę, że tarcza nie jest równo między klockami tylko pod malutkim kątem. 

Zasadniczo to chyba faktycznie wygląda na amortyzator. Z gwarancją może być mały problem, bo rower kupiłem 2 lata temu i jakoś nie miałem motywacji, żeby pojeździć. Rower nei ma nawet 300 km i karty gwarancyjnej podbitej, także chyba utknąłem jak pedofil w domu starców i będę musiał nowy amortyzator kupić. Jeśli będziecie na podstawie tych zdjęć w stanie potwierdzić, że faktycznie z amortyzatorem nie halo to może uda się bezpośrednio przez suntour coś załatwić ;s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Nie, opona jest dosyć wyraźnie przesunięta. Zasadniczo zamiast jednośladu jest dwuślad. 

 

IMAG0312j_nnqaqrs.jpg

 

Chodzi o tą przestrzeń, którą zaznaczyłem. Tarcza jest może 1mm od części amortyzatora do której przykręca się zacisk hamulca. Po kilku minutach jazdy zaczyna o ten kawałek trzeć. Popatrzyłem trochę na inne amortyzatory i żaden nie ma wystających do środka miejsc do mocowania hamulca. Wszystkie są na równi. Dodatkowo też popatrzyłem na inne markowe rowery w rowerowym i w każdym jest spory odstęp między tarczą a amortyzatorem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sprawdź czy nie masz pękniętej podkowy w amortyzatorze, albo czy górne lagi nie siedzą dziwnie w koronie.

 

Tarcza jest bardzo blisko amora, zależnie od jego konstrukcji, u mnie w Epiconie jest to ok 4 mm, a w R7 już tylko 2-3.

Zastanawiam się w jaki sposób tarcza trze o amor, gdy jest jeszcze zacisk? Przecież luz na klockach to mniej niż milimetr więc o ile koło musiałoby sie przemieścić, żeby trzeć o amor?

Objaw może sugerować że zbyt lekko zapinasz koło. Może uszy do mocowania osi w amorze są krzywe?

Koło najłatwiej zapiąć od góry, kładziesz się na kierownicy obciążając koło i zapinasz, masz wtedy pewność że oś siedzi na miejscu jak powinna.

 

Hmmm, zrób zdjęcia całego amora z przodu razem z kołem, albo nagraj filmik jak trze. Bo na tych zdjęciach wiele nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...