christophorus Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Ja z takim pytaniem, chciałbym ustalić jakie są zamontowane piasty w tych kołach? Napisałem do http://www.dt4you.com/ chyba jest to dystrybutor DT i niestety jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem, ponoć te piasty to 370, ale oni nie są tego w stanie potwierdzić, liczę, że są tu użytkownicy, którzy spotkali się z tymi kołami lub je nawet użytkują. W odpowiedzi otrzymałem informacje, że CUBE zamawiał te części do swoich rowerów, ale składali je sami i DT nie wystawiało na nie specyfikacji, choc ich logo jest na obręczach i piastach.
Rulez Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Zdejmij koło i zrób zdjęcie piasty, można będzie ustalić czy to 370 . Zresztą sam możesz sprawdzić, w tylnej 370 jest gwint (jak na zdjęciu) : http://dt4you.com/DT4YOU/Fotki/Piasty/4611W.jpg
Mod Team durnykot Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Według różnych źródeł informacji te koła są składane z: - piasty serii 370 ( lub Onyx, ale generalnie to to samo) - szprychy DT Comp - obręcze DT X455 - nyple DT Pro Lock Lista łożysk do tych piast http://www.spreebiker.de/tipps/downloads/dt-swiss-xrc-180-ersatzlager-kugellager.pdf
christophorus Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Wygląda tak samo, tylko ja mam na 6 śrub, w manualu http://www.dtswiss.com/suport/Service-Videos-Documents 370 to jakiś nowszy model, to raczej przypomina piastę onyx. Koła maja spry przebieg(choć kręcą się dość dobrze), chciałem wymienic łożyska ale nie mogę wymienic jednego, tego z lewej strony, ponieważ nie mogę ruszyć nakrętki, a nie chcę zniszczyć tego króćca uszczelniającego, po wkręceniu osi w imadło niestety się obraca gdzie ewentualnie szukać części?
Rulez Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Ośki, bembenki i inne części z tego co widzę mają na Dt4you, łożyska znajdziesz w sklepie z łożyskami, mają typowe rozmiary. http://www.dt4you.pl/page_inny10.php?osCsid=3cd2ebf4fc27d51be05f1db2b0f953cc PS Jeśli nie chce się odkręcić nakrętka to nie łap za ośkę, tylko za nakrętkę z drugiej strony, i wtedy odkręcaj, jeśli nawet nie odkręci się nakrętka od strony bembenka tylko ta po przeciwnej, to po zdjęciu końcówki będziesz miał dużo większą powierzchnię ośki do złapania ...
christophorus Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Od strony bębenka poszła, już ją rozebrałem, ale nie mogę odkręcić tej drugiej, wkręcałem do imadła za oś i za nakrętkę i nic, nawet popryskałem wd 40 i po pół godzinie nic, złożyłem i szukam teraz części. http://dt4you.com/DT4YOU/Serwis/Conversion%20Kits%20wheels%20and%20hubs/HWGXXX0001803S.jpg szkoda, że te adaptery występują razem, u mnie to karbowanie to jest nakrętka, a tu wyglada jakby razem były.
Rulez Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 A czy ta nakrętka nie jest skontrowana ? Nie chce mi się wierzyć, że nie da się odkręcić po wybiciu całej piasty z łożyskiem.
christophorus Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Nie rozumiesz mnie, ośkę też wybiłem, ale nie idzie odkręcić nakrętki trzymającej adapter, a jak się tego nie rozbierze to łozyska nie da się wymienić, myślałem, że masz jakiś sposób na nią, chyba sie mocno zapiekła
Rulez Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Tak jak napisałem, nie chce mi się wierzyć, że nie da się odkręcić po wybiciu ośki z łożyskiem, wiem, że łożyska nie nda się zdjąć, trzeba adapter przytrzymać jakimiś szczypcami samozaciskowymi i odkręcić nakrętkę (po uprzednim unieruchomieniu piasty w np. imadle)
christophorus Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 No jest tylko adapter i ta nakrętka, mi też się nie chce wierzyć, że taki opór stawia, poprzedni właściciel mówił, że dał je do przeglądu i może tam jakiś silny majster dokręcił tę nakrętkę, nie załozyli nawet tej uszczelki na bębenku, dałem oring ale jest za niski, a w częściach zamiennych jej nie widzę, są tylko bębenki i nie widać czy mają tę uszczelkę. A łożyska mają w takich samych cenach jak u mnie w sklepie SKF, nie wiem jakie oni stosują?
christophorus Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 No już bym je wymienił, tylko ten mały zonk, za jakiś czas spróbuję jeszcze raz ją rozebrać, wtedy zapadki pójdą do wymiany też, moze jakoś pójdzie ta nakrętka... Tu własnie widać dobrze tę nakrętkę, zdjęcie nie moje, z jakiejś aukcji, nie widać na nich napisu 370 a takie są sprzedawane http://pokazywarka.pl/36iw64/ http://allegro.pl/piasty-dt-swiss-370-32h-p-t-100-135mm-czerwone-i3414254789.html
Rulez Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Tak jak pisałem, ośka w imadło,adapter przytrzymać szczypcami samozaciskowymi i nakrętka powinna pójść. No chyba, że adapter w imadło, tylko do tego trzeba by wykonać jakiś przyrząd przytrzymujący - co właściwie nie jest trudne.
christophorus Napisano 25 Lipca 2013 Autor Napisano 25 Lipca 2013 Rzecz jest w tym, że adapter jest najprawdopodobniej z alu i pomalowany na czarno, szczypce raczej nie sa dobrym pomysłem jak dla mnie
Rulez Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 Nawet jeśli zrobi się małe wgniecenie, to na pewno nie ulegnie odkształceniu, wystarczy to zrobić "z głową", czyli ustawić odpowiedni ścisk. http://allegro.pl/szczypce-zaciskowe-morse-a-250mm-kleszcze-bass-pl-i3410820603.html
Zubik Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Lekki offtop … mam pytanie .. czy ktoś się orientuje jakie piasty mają koła montowane fabrycznie do Scott Scale 630 2013. Są to też DT Swiss’y, ale o nazwie Syncros XR 2.5 (6 śrub – 26”). Nigdzie nie ma na ten temat info. A tak w temacie to od 3 lat katuje (bo ważę 95kg) XCR180 i kółka sprawują się znakomicie (mają zaliczone bez awarii ponad 10kkm). PozdróFka Zubik
Rulez Napisano 28 Lipca 2013 Napisano 28 Lipca 2013 Sądząc po fotkach w tych Syncrosach również są piasty 370 .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.