Root Admin Mieciu Napisano 24 Lipca 2013 Root Admin Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Czy tego chcemy, czy nie władzę nad światem rowerowym powoli przejmują rowery z dużymi kołami. Jeszcze kilka lat temu, chcąc kupić 29era z prawdziwego zdarzenia, trzeba było pogodzić się z wydaniem sporej sumy pieniędzy, zwłaszcza wtedy gdy rower taki miał mieć osprzęt zbliżony do porównywalnych jednośladów z klasycznymi kołami. Na szczęście z roku na rok ten typ roweru staje się coraz tańszy i bardziej dostępny dla przeciętnego Kowalskiego. Bohaterem niniejszego testu będzie Raleigh Talus 1.0 29 GTS – 29er, którego można kupić za 1999 zł. Z pudełka Rower po zakupie jest gotowy do jazdy i wstępnie wyregulowany. W naszym egzemplarzu wystarczyło dokręcić przednie koło, nieco podregulować tylną przerzutkę i odpowiednio mocno skręcić zacisk siodła. Talus gotowy do jazdy prezentuje się zaskakująco dobrze. Wpływa na to miłe dla oka czarne, matowe wykończenie ramy oraz szlifowane i wygładzone spawy. Do wyboru mamy dwie wersje kolorystyczne, z czerwonymi lub niebieskimi akcentami. Wraz z kolorem ramy dostajemy także odpowiednio pomalowane siodło. Na pierwszy rzut oka rower ten sprawia wrażenie porządnej i przemyślanej konstrukcji, zarówno pod względem wyglądu jak i zamontowanych części. Budowa Po pierwszym zapoznaniu czas na bardziej szczegółową analizę. Najważniejszym elementem każdego roweru jest rama. Poza względami wizualnymi wpływa ona na to jak rower się prowadzi, jak skręca, jak zjeżdża i jak podjeżdza. Raleigh w przypadku Talusa zaprojektował ramę z dość zrelaksowaną geometrią, niekoniecznie idealną dla zatwardziałych maratończyków i miłośników podjazdów. Kąt to stosunkowo płaskie jak na 29ery 69 stopni, a kąt rury podsiodłowej to 72,5 stopnia. Do testów otrzymaliśmy najmniejszy rozmiar 17” (dostępne są również 19 i 21”) dlatego rama jest też krótka. Zmierzona przez nas górna rura ma długość 560 mm O przyzwoite właściwości jezdne dba też nisko umieszczony środek suportu (310 mm) oraz niezbyt długi tylny trójkąt (445 mm). Rama Talusa 29 mimo braku bardziej zaawansowanych technologii takich jak hydroformowanie może się podobać. Niska główka ramy pozwala zachować odpowiednio niską pozycję na rowerze, zwłaszcza w najmniejszym rozmiarze. Górna rura ma kwadratowy przekrój. Dolna rura jest wyraźnie masywniejsza, w tylnej części jest owalna, a im bliżej główki staje się bardziej kanciasta. Tylny trójkąt w górnej części wykonano z cienkich rurek o trójkątnym przekroju. Dolne widełki zwężają się ku tyłowi, w miejscach łączenia z hakami kół są dość filigranowe. Do napędu użyto komponentów z najnowszej 9-rzędowej grupy Shimano Acera. Dość zaskakującym posunięciem jest wykorzystanie trekkingowej korby FC-M391 z przełożeniami 26/36/48 z. Współpracuje ona z kasetą o przełożeniach 11-32 z. i łańcuchem KMC. Za amortyzację odpowiada prosty, oparty na dwóch sprężynach Suntour XCT V3 o skoku 100 mm, oczywiście w wersji dla “tłentynajnerów”. Nie grzeszy on możliwościami regulacji, są tylko dwa pokrętła pozwalające na zmianę naprężenia wstępnego sprężyn. Bardzo ważnym elementem w rowerze są także hamulce. Raleigh Talus został wyposażony w mechaniczne zaciski Tektro Aquila, współpracujące z klamkami tej samej firmy oraz tarczami o średnicy 180mm. Biorąc pod uwagę cenę roweru, całkiem zadowalająco wypadają koła oparte na dwuściennych obręczach, czarnych szprychach, oraz piastach Quando. Koła zostały obute w druciane opony Kenda Small Block Eight w wersji DTC o szerokości 2.1” Za sterowanie rowerem odpowiada kokpit złożony z mostka o długości 90 mm i płaskiej kierownicy o szerokości 620 mm. Dalsza część testu roweru Raleigh Talus 1.0 29 GTS, opis wrażeń z jazdy, specyfikacja i podsumowanie znajdują się na stronie mtbikes.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 cena roweru na tym osprzecie nie powinna przekraczac 1200 zł. no ale moda kosztuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietia79 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Wrzuccie normalne zdjęcia, a nie 200 na 300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drwal44 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Bardzo przecietny ten rower i cena tez chyba troche za wysoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi