szymon189 Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Podczas jazdy gdy bardziej docisnę nogą to przeskakuje mi łańcuch w rowerze. Wymieniłem go na nowy, ale nadal to samo. Co może być powodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Ponieważ wymieniłeś na nowy nie wymieniając kasety, która również się zużyła. Gdy zaczyna skakać należy wymienić zarówno łańcuch jak i kasetę (czy tam wolnobieg, w zależności od tego co posiadasz), w cięższych przypadkach czasem i korbę trzeba wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Dokładnie. Napęd wymienia się w komplecie. Korba, kaseta/wolnobieg, łańcuch. Czasem jest dobrze również kółka przerzutki wymienić na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Szymku zrób zdjęcia korby i kasety lub wolnobiegu (w zależności co masz) i wstaw do tego wątku http://www.forumrowerowe.org/topic/134791-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-z%C4%99batek-nap%C4%99du/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Dokładnie. Napęd wymienia się w komplecie. Korba, kaseta/wolnobieg, łańcuch. Czasem jest dobrze również kółka przerzutki wymienić na nowe. Niekoniecznie zawsze tak drastycznie, często korba jest w lepszym stanie i wystarczy wymiana jedynie łańcucha i kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon189 Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Szymku zrób zdjęcia korby i kasety lub wolnobiegu (w zależności co masz) i wstaw do tego wątku http://www.forumrowerowe.org/topic/134791-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-z%C4%99batek-nap%C4%99du/ Wrzuciłem: http://www.forumrowerowe.org/topic/134791-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-zębatek-napędu/?p=1334480 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Hehe miłośnicy wymiany wszystkiego... też tak słyszałem, że jak zmieniasz łańcuch to należy wymieniać i kasete a czasem i korbę. A teraz zastanówcie się jak korbę masz np Race Face za... powiedzmy 1200 zł, kaseta XT i łańcuch XTRa za 105 zł... Dla wymiany łańcucha zmieniacie kasetę i korbę? Już to widzę! Przeskakujący łańcuch może być spowodowany tym, że go zmieniałeś i ogniwa są ściśnięte za mocno. Łańcuch przechodząc przez kółka zębate zostaje wyjęty w pewnej pozycji, przechodząc przez korbę musi wygiąć się w drufgą stronę a że jest już zablokowany w inną to przeskakuje... Na Twoim miejscu sprawdziłbym ogniwa łańcucha czy luźno ruszają się w każdą stronę... tak wszystkie ogniwa nawet jak masz ich 108, 110, 112 czy 114, potem sprawdziłbym przerzutkę a dokładniej jej sprężynę. No chyba, że korbę lub kasetę masz już tak zdartą, że z zębów pozostała połowa... choć mi się to nigdy nie zdarzyło a jeżdzę juz na MTB od 16 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Przeskakujący łańcuch może być spowodowany tym, że go zmieniałeś i ogniwa są ściśnięte za mocno. Łańcuch przechodząc przez kółka zębate zostaje wyjęty w pewnej pozycji, przechodząc przez korbę musi wygiąć się w drufgą stronę a że jest już zablokowany w inną to przeskakuje... Trudno mi wyobrazić sobie nowy łańcuch, który byłby tak mocno skuty, no chyba że taki drugiego sortu z napisem "Made in PRC". Poza tym Łukasz nie porównuj topowych produktów z tym, co ma Szymon. W wysokich grupach osprzętu nie wymienia się całości z prozaicznego powodu. Są to komponenty w pełni rozbieralne i są do nich części zamienne. Szymon ma prosty wolnobieg i niestety wymieniając łańcuch powinien go również wymienić (nie da się do dokupić do wolnobiegu pojedynczych koronek). Jeżeli idzie o korbę, to może zostać stara pod warunkiem, że tarcze nie są zajechane. Po to poprosiłem go o wrzucenie zdjęć do wątku http://www.forumrowerowe.org/topic/134791-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-z%C4%99batek-nap%C4%99du/page-28?do=findComment&comment=1334480 aby ustalić co wymaga już wymiany, a co może jeszcze zostać. Niestety koronki zasłonięte są częściowo przez łańcuch i nie do końca da się ustalić w jakim stanie jest korba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Hehe miłośnicy wymiany wszystkiego... też tak słyszałem, że jak zmieniasz łańcuch to należy wymieniać i kasete a czasem i korbę. A teraz zastanówcie się jak korbę masz np Race Face za... powiedzmy 1200 zł, kaseta XT i łańcuch XTRa za 105 zł... Dla wymiany łańcucha zmieniacie kasetę i korbę? Już to widzę! Nie popisuj się kolego, jak kupujesz osprzęt tej klasy, to znaczy że stać cie na regularne wymiany części eksploatacyjnych jakimi są łańcuch, kaseta i koronki korby, albo Cie nie stać i kupujesz coś tańszego. No ale nie.. lepiej wynosić na piedestał druciarstwo i lepienie, dożynanie do ostatków aż się urwie... Teoria o łańcuchu jest bardzo naciągana, jest nowy powinien chodzić idealnie, jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem żeby było inaczej, nawet przy najtańszych. Natomiast sam doświadczyłem już skakania łańcucha na kasecie która dostała nowy łańcuch mimo, że wcale nie wyglądała na zużytą. Wymiana kompletu załatwiła temat. Śmiało można przyjąć że jeśli jeździ się do rozciągnięcia łańcucha to kasety do pułapu XT wytrzymują około 2 łańcuchów potem się zaczynają problemy, (xtr jest trochę trwalszy) chyba że jeździmy w systemie 3 łańcuchów. ..ale mowa jest tu o sprzęcie klasy budżetowej który do szczególnie twardych nie należy i trzeba brać poprawkę na nieco mniejszą żywotność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Łańcuch się wymienia po to żeby kaseta dłużej pracowała. Jeśli się tego nie robi w odpowiednim momencie to trzeba obydwie te części zarzynać do końca. Korba wtedy zostaje a wymienia się resztę. Proste, logiczne i filozofii nie wymaga. Czy kogoś stać czy nie to też zależy. Osobiście gdybym a stać mnie na to miał wydać na korbę z 1,5 tys i kasetę z tyle samo to oczekiwał bym praktycznie niemożliwego. Poza tym znam osoby, które się szarpnęły na bardzo drogi osprzęt a potem przy potencjalnych wymianach lipa bo płótno w kieszeni więc kolega @goncik ma sporo racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Problemem są tu raczej postawy albo "tu się wyklepie, tu zadrutuje, tu zaklei i jakoś to będzie" (a potem różne ciekawe wypadki mamy przez to, nie tylko na gruncie rowerowym) albo "zastaw się a postaw się" (a potem nie stać na naprawy). To takie polskie że aż szkoda rozwijać. Trzeba mierzyć siły na zamiary, kiedy warto naprawiać to ok ale czasem po prostu trzeba wstawić nowe i niema zmiłuj, niema co się wyśmiewać z tych którzy radzą kupić nową część dla świętego spokoju. Nawet zużyte koronki da się reanimować, bierze się pilnik jazda ale czy przy cenie ok; 30zł za wolnobieg jest sens się szarpać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 25 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Hehe miłośnicy wymiany wszystkiego... też tak słyszałem, że jak zmieniasz łańcuch to należy wymieniać i kasete a czasem i korbę. A teraz zastanówcie się jak korbę masz np Race Face za... powiedzmy 1200 zł, kaseta XT i łańcuch XTRa za 105 zł... Dla wymiany łańcucha zmieniacie kasetę i korbę? Już to widzę! Sprawę wyjaśnił Ci już maniak. Kupujesz taki osprzęt na który Cię stać. Nie stać Cię w późniejszym etapie na części eksploatacyjne to schodzisz grupę niżej. To samo jest z autami, wiele młodych osób zamiast kupić coś mniejszego, nowszego lub przemyśleć zakup z każdej możliwej strony To pcha się w jakieś stare auto klasy wyższej i później są problemy jak się coś popsuje. Sąsiad "młody" na ulicy kupił sobie BMW 3 zimą. Pojeździł nim bodajże do wiosny. Teraz stoi, mniemam że coś się zepsuło i nie stać go na naprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 W Twoim przypadku stawiam, że to przez zużycie największej zębatki korby (blatu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Po pierwsze... nie popisuje się bo akiego sprzętu nie mam więc wersja niektórych... już padła. - specjalnie o czymś takim wspomniałem by wychwycić tych małych zazdrośników I tak jeżeli ktoś ma sprzęt klasy ekonomicznej to też nie warto wymieniać wszystkiego bo wiąze się to z wizytą w serwisie bo.. klucz do korb nie każdy ma, podonie do kaset. Apropo łańcucha z PRC... miałem kiedyś łańcuch XT tak ścićnięty na kilku ogniwach, że trzeba było go luzować. Ogólnie jak jeżdzę na MTB z 15 lat, od roweru typu Montana za 600 zł po Specialized SJ FSR to nigdy nie zmieniałem wszystkiego jak łańcuch się wyciągnął to zmieniałem łańcuch i tyle. Jeszcze nie zdarzyło mi się by kaseta się wyrobiła... No może jest to możliwe w egzotycznych kombinacjach jak łańcuch Rohloffa a kaseta i korba SRAMa... (wyj. łańcuchy Rohloffa nie zalecane są nawet do osprzętu Shimano bo sa z twardego stopu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 5 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 @@goncik, bo ludzie dzielą się na takich którym coś stuka od czasu do czasu w czasie jazdy a mimo wszystko są zadowoleni i uważają, że jest wszystko dobrze. Oraz na takich którzy usłyszą jedno puknięcie/zgrzyt i wiedzą, że coś jest nie tak. Nie mogą z tym jeździć bo ich to doprowadza do nerwicy. Muszą mieć w rowerze wszystko doprowadzone do idealnego porządku. Szczególnie, że przeskakujący, źle działający napęd czy chociażby piszczący nienasmarowany łańuch to na wycieczce strasznie irytująca rzecz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Łańcuch może być za długi lub np masz zbyt mocno zużytą korbę i na niej przeskakuje, daj zdjęcia korby i napędu na ustawieniu 3x9 czyli najtwardszym przełożeniu ( nie każdy ma 3x9) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.