viper512 Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Witajcie. Planuję od dłuższego czasu przejście na tarcze. Już wszystko mam zaplanowane, lecz do wyboru zostały jeszcze tarcze. Jak to z nimi jest? Na Allegro są przeróżne tarcze w cenach od kilkunastu do kilkuset złotych. Wiem, że to są może głupie pytania, ale wolę spytać i zostać wyśmianym, niż popełnić jakiś błąd spowodowany tylko i wyłącznie moją niewiedzą. 1. Czy jeśli tarcza jest droższa, oznacza to, że też lepsza? Czy cena rośnie tylko przez to, że tarcza ma logo jakiejś tam firmy? 2. Niestety na tarcze zostało mi około 100zł, i w takiej cenie(razem z przesyłką) chciałbym je dostać. Czy duża różnica będzie, jeśli kupię np Avid HS1, a jakąś Alhongę za 20zł? 3. Czy tarcze Avid G2CS są dobre? Warto je kupić czy lepiej dozbierać do wymienionej wyżej HS1? 4. Na Allegro na aukcji z HS1 jest napisane, że nie są kompatybilne ze starymi adapterami(cokolwiek to oznacza). Czy ten fakt sprawia, że do tych tarcz muszę mieć jakiś specjalny adapter do zacisku? 5. Tarcze Shimano RT-56 w specyfikacji mają podane, że są przeznaczone do klocków żywicznych. Czy to oznacza, że nie mogę używać ich z klockami np. metalicznymi, czy jakimiś innymi niż żywiczne? Co się stanie, jeśli użyję klocków metalicznych z tą tarczą? 6. Czy możecie polecić jakieś tarcze do 100zł za dwie, na 6 śrub, 160mm? Z góry dziękuję. Mam nadzieję, że może być taka nazwa tematu. Przeglądałem wiele tematów na forum, ale nie udało mi się w nich znaleźć odpowiedzi na moje pytania. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 sam jeżdże na tarczach alongha za 27 zł które wyglądem przypominają avidwskie nie gną się w przeciwieństwie do tektro które miałem wcześniej ad 5. każda tarcza jest z stali więc użycie klocków innych niż zalecanie nie zmieni jej wytrzymałości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 każda tarcza jest z stali więc użycie klocków innych niż zalecanie nie zmieni jej wytrzymałości Stali stopowych jest tyle różnych gatunków ze nie ma co generalizować ... Mowa o starych i nowych adapterach w przypadku Avida ma o tyle sens ze kiedyś forsowali tarcze 185 mm zamiast 180 mm, adaptery takie nie są zamienne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 1. czasami tak czasami nie, zdarza sie ze tanie tarcze rdzewieją ... a nie powinny. poza tym im tarcza droższa tym np może lepiej odprowadzać ciepło, sa juz na pająku czyli większa sztywność. Uogólniając można powiedzieć na pkt 1 Tak. 2. różnicy w samym hamowaniu raczej nie odczujesz. 3. używam g2cs, nie mam im nic do zarzucenia 4. rzezniol już napisał. 5. myślę ze twój hamulec nie przeżyje różnicy tarcz. jeżlei stal by posiadała mniejsza zawartość węgla to i szybciej by sie ścierała, jednak mało jest osób co zjedzą tarcze aż do wymiany. 6. konkretnie to nic nie podam, ale unikaj ciekawych wynalazków jak np http://allegro.pl/tarcza-unex-arrow-160mm-czarna-i3351030150.html to. może to i fajnie wygląda ale to by było tyle. szukaj raczej standardowych. jeżeli jakaś jest nie firmowa jak wspominałeś na wzór g2cs to też będzie sie dobrze pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Ja Ci napisze tylko jedno: unikaj tarcz, które są baaaardzo wycięte, jest w nich więcej dziur niż metalu - takie tarcze mają tendęcję to przegrzewania się a tym samym do wyginania. Czyli jakieś tarcze boop za 27,99 za tarczę 180 mm - odpada. Osobićie poleciłbym tarczę pływające,a le cenowo to sporo kasy więc np Avid G2 Clean Sweep lub Hayes V . Formula też zaiaszcze tarcze robi, ale cenowo może za dużo. Co do Shimano to nie mogę się przekonać do tego, że tarcze Ice tech czy jakoś tak, któe mają aluminium w składzie lepiej odprowadzają ciepło. Aluminium ma małą pojemność cieplną.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Aluminium ma małą pojemność cieplną.... To dlaczego radiatory w różnego rodzaju sprzętach elektronicznych w przeważającej części są właśnie aluminiowe a nie stalowe ? Odpowiedź jest prosta ... bo bardzo szybko ciepło rozprowadza się w tym metalu. Zasada jest prosta im lepiej metal przewodzi prąd tym lepiej przewodzi ciepło. Ciepło wygenerowane podczas hamowania rozprowadza się szybciej po całej powierzchni tarczy (od miejsca tarcia do mocowania), i tarcza szybciej z takiej powierzchni pozbywa się ciepła do otoczenia. Miedź jeszcze lepiej przewodzi ciepło dlatego jest stosowana na radiatory w sprzętach gdzie wymagana jest miniaturyzacja ... miedź rzadziej się stosuje bo jest sporo cięższa i wychodzi kilkanaście razy drożej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 jeżeli jakaś jest nie firmowa jak wspominałeś na wzór g2cs to też będzie sie dobrze pracować. W ofercie Tektro były prawie identyczne tarcze. Miałem je i byłem bardzo zadowolony, bardzo solidne tarcze, sztywne, odporne na uderzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Nie no tektro to raczej robi "firmowe" rzeczy przeca to tektro, miałem ich jedną tarcze i była ok. Chodziło mi to takie wynalazki jak zoom, logan, alongha czy inny kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 podepne sie pod temat, chce wymienic tarcze ze 160mm na 180mm. z przodu mam mocowanie PM a z tylu IS. 2xpod 160-tki. i teraz mam pytanie, czy moge przelozyc adapter z tylu na przod i czy bedzie wspolgral z tarcza 180mm ? na tyl kupie nowy adapter pod tarcze 180mm. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Skoro masz dwa różne mocowania, w jaki sposób chciałbyś, by taka operacja miała szansę powodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 nie mam pojecia ... kiedys, tu, czytalem ze zwiekszajac fi tarczy mozna przelozyc tyl na przod. ale pewnie chodzilo o taki manewr przy takim samym mocowaniu zaciskow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 25 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 ale pewnie chodzilo o taki manewr przy takim samym mocowaniu zaciskow. Dokładnie o to chodziło Miałem tarcze Tektro, takie: http://allegro.pl/tarcza-tektro-180mm-i3422746071.html kupione po ok. 50pln za sztukę. Ponad 3 sezony jeździły z klockami metalicznymi, dalej jeźdżą, ale już nie w moim rowerze . Obecnie mam Shimano RT76, są dużo sztywniejsze (nie dzwonią na zakrętach) no i ładniejsze . Siła hamowania praktycznie taka sama. @Goncik, technologia Icetech działa, na EMTB ktoś wrzucał foty zrobione kamerą termowizyjną, ten sam zjazd, tarcza zwykłą i Icetech, i widać że ta druga mniej się nagrzała. Większość radiatorów w kompach jest z alu lub kombinacji miedzi z alu, co mówi samo za siebie. @viper, obczaj to ogłoszenie, masz tarcze HS1 za 55pln: http://www.forumrowerowe.org/topic/142955-cz%C4%99%C5%9Bci-hamulce-tarcze-z%C4%99batki-piasty-kierownica/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Ja mam shimano rt54, coś jak rt56, kupiłem na promocji za 29 zł 160mm i działają całkiem ok, poza tym, że mają tendencję do szybkiego nagrzewania. Co do sztywności, to czasem lubią zadzwonić na zakręcie, ale ogólnie, to jestem zadowolony, bo siła hamowania przyzwoita i ogólnie za tą cenę to nie ma co narzekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Puklusie. Alhonga robi całkiem dobre rzeczy. Tarcze są bardzo dobre, a zaciski mechaniczne biją te od shimano na głowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Kłócił sie nie będę, miałem jedne hamulce i dziękuje Jak komuś pasuje to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goncik Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 To dlaczego radiatory w różnego rodzaju sprzętach elektronicznych w przeważającej części są właśnie aluminiowe a nie stalowe ? Odpowiedź jest prosta ... bo bardzo szybko ciepło rozprowadza się w tym metalu. Zasada jest prosta im lepiej metal przewodzi prąd tym lepiej przewodzi ciepło. Ciepło wygenerowane podczas hamowania rozprowadza się szybciej po całej powierzchni tarczy (od miejsca tarcia do mocowania), i tarcza szybciej z takiej powierzchni pozbywa się ciepła do otoczenia. Miedź jeszcze lepiej przewodzi ciepło dlatego jest stosowana na radiatory w sprzętach gdzie wymagana jest miniaturyzacja ... miedź rzadziej się stosuje bo jest sporo cięższa i wychodzi kilkanaście razy drożej. Pozdrawiam Bo aluminium jest tanie. Miedź ma wysoką pojemność, ale ze względu na inne właściwości słabo nataje się na tarcze. Treba byłoby stosować stopy miedzi z czymś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 Czym jest dla ciebie ta pojemność cieplna ? Bo jak mówisz o cieple właściwym to aluminium ma 900 J/kg*K, miedź 380 J/kg*K, żelazo 440 J/kg*K ... Tak wiec jak widać najwięcej energii aby podnieść temperaturę o 1 st 1 kg materiału potrzebuje aluminium ... potem żelazo ... Natomiast przewodność cieplna aluminium to 227 W/m*K a żelaza tylko 80 W/m*K i dlatego właśnie parametru aluminium jest stosowane jako metal an radiatory ... bo miedź tak jak piszesz jest droga a ma ten parametr jeszcze lepszy niż aluminium ... Co z tego ze w jednostce objętości ( nie masy) żelazo jest w stanie zmagazynować więcej energii. Tych samych rozmiarów tarcza ze stali zmagazynuje więcej energii cieplnej pochodzącej z tarcia niż tarcza aluminiowa... Jednak z powodu kiepskiej przewodności cieplnej wolniej będzie tą energię oddawała. Idea stosowania materiału o lepszej przewodności cieplnej jest prosta ... w oddawaniu ciepła z tarczy ma brać udział jak najwięcej elementów z nią połączonych ... Aluminium i miedź gwarantuje nam szybszy transport energii cieplnej w kierunku np piasty ... zwiększa się wtedy powierzchnia oddawania ciepła do powietrza ... Miedzy innymi dlatego stalowe tarcze są powycinane ... wycięcia skracają drogę ciepła z wnętrza tarczy do powierzchni styku z powietrzem właśnei po to aby to ciepło mogło zostać szybciej oddane. No ale każdy może mieć swoje zdanie i twierdzić ze japońscy inżynierowie popełnili karygodny błąd pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.