Skocz do zawartości

[koła] Notoryczne luzowanie się koła


kuba1397

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mój rower to Kross Hexagon V2 starsza wersja. Kupiłem go używanego, na początku długi czas tylne koło trzymało się sztywno, wszystko w najlepszym porządku, bez luzów ani innych wad. Po jakimś czasie, możliwe że po zdjęciu koła z ramy w celu zaklejenia dętki.. koło poprostu zaczęło się luzować, nakrętki kontrujące nawet nie były ruszane, te właśnie zaczęły sie zame odkręcać, tak ze ośka zaczęła luźno latać w piaście co za tym idzie koło latało we wszystkie strony. Mimo ciągłego kontrowania i dokręcania wszystkiego zawsze występował ten sam problem, czasem na trasie musiałem prowadzić rower bo nie dało sie jechać. Doszło do tego ze w starym kole łoże na kulki wbiło się do środka, koło do wyrzucenia, zgodnie z zaleceniem serwisanta. Po znalezieniu podobnych kół, a było ich moze z 3 z kazdym działo sie to samo, z ostatni postanowilem iść do serwisu, zeby ustawił go tak jak należy, niby wszystko było w porządku, ale jak na złość, znowu zaczęlo się luzować.

 

Moje pytanie dlaczego? Kazde z kół, ośka w piaście dokładnie, luzowało się. Mimo moich (ojca i serwisanta) starań ciągle to samo. Problemy wystąpiły dopiero po odkręceniu koło na klejenie dętki, dodam ze koło w ramie trzeba samemu "wyregulować" aby koło trzymało się prosto, czy to przez to że koło w ramie moze siedzieć krzywo?

Prosze o odpowiedzi, pozdrawiam.

PS, koła bliżej nie określonych marek, piasty tak samo.

Napisano

Tez mam hexa v2 i taki sam problem mialem kiedys. Co chwile byly luzy. Po rozebraniu calego kola okazalo sie ze piasta rozpadla sie na dwie czesci. Wymiana piasty i problem zniknal. Dziwne ze u Ciebie problem jest takze z innymi kolami...

  • Mod Team
Napisano

wymiana osi + konusy + kontry na pewno coś pomoże :P ale wymiana całego koła najlepiej na kasetę uwolni cie od tego problemu na 100%. tylko to najdroższa opcja ... :P

Napisano

Możliwe że wystarczy wymienić piastę na jakąś porządną, a nie kupować kolejne złomiaste koło za 100 zl.

 

Piasta zaczyna dostawać luzów jak uszkodzą się kulki albo konusy, wtedy się już sama rozkręca.

  • Mod Team
Napisano

Dla 90% ludzi wymiana piasty kojarzy sie z obliczaniem potrójnej całki albo jeszcze gorzej :D choć to nie jest wcale trudne :D

 

  • Mod Team
Napisano

Ja tam słyszałem o 2 ale żeby 3 ?? co tym trzecim sie robi ?? chyba ze chodzi o torpedo to sie mogę zgodzić, choć ja używałem imadła :P

Napisano

Kwestia kontrowania konusów to raczej nie to bo jeśli wszystko jest sprawne to można to zrobić ręcznie na wyczucie i powinno się dać bez luzów jeżdzić. Spróbuj kupić lepszą piastę pod kasetę lub przejść na piastę z łożyskami maszynowymi.

Napisano

 

Ja tam słyszałem o 2 ale żeby 3 ?? co tym trzecim sie robi ?? chyba ze chodzi o torpedo to sie mogę zgodzić, choć ja używałem imadła :P

Wczoraj już wpisu nie zauważyłem, wiec dziś odpowiem. W niektórych przypadkach trzeba trzeci klucz by przytrzymać drugi konus lub kontrę z drugiej strony piasty, bo trzymając tylko za konus , który kontrujemy zdarza się, że dokręcając kontrę dokręcamy i kontrę, ale jednocześnie kontra "zabiera" nam oś piasty i wkręca się, co powoduje automatycznie luz .

  • Mod Team
Napisano

kontra składa się tylko z 2 elementów :P zamiast dawać konus, kontre podkładki i niby druga kontrę, można zastosować tylko jedną :P A tak btw, masz może 3 ręce ?:D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...