evolutionxtr Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Od niedawna mam nowy rower szosowy spec tarmac nie jest to moj pierwszy rower szosowy,jednak miałem 2 lata przerwy z szosą . Mam odcinek, trasa(asfalt) ok 30 km z lekkimi podjazdami .Pokonanie górskim rowerem zajmuje mi ok 55 min. na szosie cieżko zmieścić sie w 1h nie wiem dlaczego tak sie dzieje po zejsciu z szosy czuje sie zmeczony i obolały prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Jezdzac po niektorych polskich "asfaltach" rzeczywiscie mozna szybciej to robic na mtb, niz na szosie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andriey87 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Oj tak, dzisiaj jadąc na jednej z głównych ulic miasta cieszyłem się że jadę na góralu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Oj tak, dzisiaj jadąc na jednej z głównych ulic miasta cieszyłem się że jadę na góralu ja tez te same krótkie ok 20-40km odcinki jeżdżę crossem i szosą po przejażdżce na szosie ok 40km jestem zmęczony a na crossie zsiadam i jest mi mało ale zapewne to kwestia przyzwyczajenia szosą zrobiłem ok 150km czasy przejazdów są dość porównywalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Od niedawna mam nowy rower szosowy spec tarmac nie jest to moj pierwszy rower szosowy,jednak miałem 2 lata przerwy z szosą . Mam odcinek, trasa(asfalt) ok 30 km z lekkimi podjazdami .Pokonanie górskim rowerem zajmuje mi ok 55 min. na szosie cieżko zmieścić sie w 1h nie wiem dlaczego tak sie dzieje po zejsciu z szosy czuje sie zmeczony i obolały prosze o pomoc. Jeśli przeszkodą nie jest jakość asfaltu stawiam na: przełożenia w szosie (twardsze) i/lub niewłaściwą pozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wxm Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Od niedawna mam nowy rower szosowy spec tarmac nie jest to moj pierwszy rower szosowy,jednak miałem 2 lata przerwy z szosą . Mam odcinek, trasa(asfalt) ok 30 km z lekkimi podjazdami .Pokonanie górskim rowerem zajmuje mi ok 55 min. na szosie cieżko zmieścić sie w 1h nie wiem dlaczego tak sie dzieje po zejsciu z szosy czuje sie zmeczony i obolały prosze o pomoc. A jak teraz ? Może to kwestia treningu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Powodow moze byc wiele, miedzy innymi niesprawny rower. Moze do tego dojsc malo powietrza w oponach, zly dobor przelozen, kwestia ogolnego obycia z rowerem... Powodow moze byc wiele, miedzy innymi niesprawny rower. Moze do tego dojsc malo powietrza w oponach, zly dobor przelozen, kwestia ogolnego obycia z rowerem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Szosa jest typowo sportowym rowerem, trzeba mieć moc w nogach inaczej jak się nie rozkręci to faktycznie jedzie się ciężej, choć teoretycznie powinno być lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciecho Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Masz twardy i sztywny rower który daje mocno w kość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 A panowie artex232 i wojciecho kiedykolwiek jezdzili rowerem szosowym, czy tylko pisza co im sie wydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciecho Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Osobiscie nie mam jeszcze...poki co jezdzę na testowych w tym sezonie ,bo na nowy sezon kupuję szosę...i chiałem wiedzieć jak sie będe czuł na tych modelach ...specu termac,rouboaix i cannondale synapse...i w moim odczuciu termac był najsztywniejszy ale szybszy.. dawał mi bardziej w kosc niż dwa pozostałe modele,były bardziej konfortowe o ile mozna tak to nazwać..to są moje odczucia ..po jeżdzie na tych rowerach.Na samych goralach jednej firmy odczuwam roznice....Im nowszy model ramy tym sztywniej...fakt,ze sie zapierdziela,ale inaczej ta rama sie zachwuje.pracuje,,trzeba sie do niej przyzwyczaić.to sa moje uwagi ktore zaobserwowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Jeżeli ten temat to nie prima aprilis, to cos musi byc mocno nie halo z technika jazdy na szosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ditom Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Ogólnie na szosie jeździ się w wysoką kadencją około 100 -110 . Musisz wybierać miękkie przełożenia i robić młynek. Na MTB rower bardzej przepychamy siłowo. Spróbuj jeźdizć z wysoką kadencją przez jakiś czas i zobacz czy jest poprawa. Ja po przejściu na szosę z MTB miałem taki sam problem jak Ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 ditom, jezdzisz na szosie? Tym bardziej z podana kadencja?? Z jaka srednia predkoscia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 A panowie artex232 i wojciecho kiedykolwiek jezdzili rowerem szosowym, czy tylko pisza co im sie wydaje? Dla Mości Pana ścigam się od kilku lat na rowerze szosowym jak i górskim, więc chyba orientuję się trochę lepiej niż przeciętny amator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ditom Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 ditom, jezdzisz na szosie? Tym bardziej z podana kadencja?? Z jaka srednia predkoscia?? Średnia prędkość nic przecież nie znaczy. Czasem jeżdżę po płaskim , czasem po górach , czasem po tym i po tym ,a czasem w jedną stronę jade nonstop lekko pod górkę, a w drugą z góry ,a jeszcze kiedy indziej wieje wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 ditom, znaczy. Jesli krecisz z taka kadencja na szosie, ktora ma z natury twardsze przelozenia niz MTB, w dodatku w kazdym terenie to szacun Piszesz o wartosciach z PRO Touru a i tam nie kazdy takie preferuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 100-110 to raczej dla czasowcow, imho wystarczy trzymac się w okolicach 85-95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 @@evolutionxtr, Fizyka nie pozwala, aby rowerem górskim jeździło się szybciej niż szosą. Porównując rowery "entry level", MTB jest średnio 3-4 kg cięższy niż szosa. Dodatkowo korzystniejsza pozycja na szosie, plus mniejsze opory w kontakcie z podłożem. Złożyłem sobie szosę z prostą kierownicą. Waży pewnie poniżej 10kg (miałem jakieś Vento Krossa w ręce, jest wyraźnie cięższe). Raz w tygodniu robimy z kolegą wieczorną przejażdżkę. Jak jedziemy na MTB to trzymam się za nim z prędkością 30-32 km/h... Ostatnio jechaliśmy na szosach... Trzymałem się za nim z prędkością 35-36 km/h, z mniej więcej porównywalnym wysiłkiem. Gdy jeżdżę sam, to na MTB nie jestem w stanie utrzymać przez dłuższy czas prędkości >25 km/h. Szosą 28-30 km/h. W Twoim indywidualnym przypadku różnica może wynikać z tego, że być może na MTB jesteś w stanie sobie dobrać lepsze przełożenie, przez co lepiej wykorzystujesz swoje możliwości. Statystycznie rzecz biorąc szosa będzie (powinna być) szybsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.