darkanian Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Czy to normalne, że w nowych kołach słychać trzeszczenie szprych? Szczególnie jesli są obciązone. Kiedy jade na luzie z mała prędkoscią i wolnobiegu prawie już nie słychac słysze trzeszczenie szprych. Wydaje mi sie, ze ocieraja o siebie w miejscach krzyżowania. Może to wina złego naciągu? Na początku myślałem, że piasta mi sie rozleciała taki odgłos był w bramie (dźwięk odbijał sie od scian-lepiej słychać ) Naciąg sprawdzałem, że tak się wyraże, organoleptycznie czyli ręcznie i wydaje mi sie Ok. Jest leki luz ale taki chyba powinien być- szprycha nie może być jak struna napięta. Co o tym sądzicie? Ps. W zasadzie występuje to tylko w tylnym kole a naciąg szprych w obu kołach jest taki sam. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Oczywiście, że to normalne w nowym kole. Dlatego po jakimś czasie powinno się podciągnąć wszystkie szprychy, gdyż wyciągneły się już dostatecznie i trzeba je dokręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkanian Napisano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Dzieki za odpoweidź. Juz myslałem, że coś z nim nie tak. Nigdy z czymś takim sie nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefe Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 w tamtym roku w serwisie zapletli mi na nowo koło... jak pierwszy raz siadłem przestraszyłem się, że coś jest nie tak... dziwne strzelanie i inne dźwięki... po jakimś czasie było już ok... jeżdżę do tej pory, pewnie już z 8000 km (a może więcej?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 czy potraficie mi jakos zrozumiale opisac jak ma wygladac prawidłowy naciąg szprych ? w necie piszą ze naciąg ma być mocny....a najlepiej sprawdzic jak naciągają w serwisie ,byłem u siebie w serwisie ,koles powiedział ze szprychy sa dobrze naciągnięte a mi sie wydaje ze za słabo i przez to w czasie jazdy przy skręcaniu obręcz ociera mi o klocki hamulcowe /klocki sa oczywiscie ustawione poprawnie ,to koło jest za "miękkie" / dodam tylko ze waze 117kg wiec kółka nie mają ze mna lekkiego zycia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 wydaje ze za słabo i przez to w czasie jazdy przy skręcaniu obręcz ociera mi o klocki hamulcowe Obawiam się , że to amortyzator jest mało sztywny bocznie - dlatego taki efekt. (a instrukcja tego amortyzatora na stronie producenta przewiduje max. wagę bikera na 100 kg.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 raczej nie wydaje mi sie zeby to była za mało sztywna konstrukcja amorka ,poniewaz tego koła nie musze mocno obciązac aby otarło o klocki /odstęp miedzy obręczą a klockiem mam ok 1,5mm z kazdej strony/ ,wystarczy ze postawie rower prosto ,skręce mocno kierownicę i ręką złapie za amortyzator w okolicy ośki i nacisne z boku ,ruch boczny koło da sie wyczuc na szprychach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkanian Napisano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Jak wyczuwasz taki luz reka to może jest po prostu źle koło zaplecione? Szprychy nie moga być tez za bardzo napięte bo pozrywają sie przy każdej nadażajacej sie okazji (np. najazd na krawężnik) Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale mógłbyś troche przyblizyć co to za koła są (tzn. firma; szprychy, piasta i obręcz) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 A może coś z łożyskiem w piaście (skoro w serwisie mówią , że szprychy dobrze naciągnięte) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 skoro w serwisie mówią , że szprychy dobrze naciągnięte Ale u mnie w serwisie jest taki koles ktoremu nie wierze w to co mówi ,np ostatnio polecam mi klucz do szprych za 2zł ,twierdził ze uzywa go juz 10 lat w serwisie i jest super wytrzymały ,a w domu okazało sie ze to gówno a nie klucz, nie trzeba sie dobrze na nyplach ,ma luzy i uszkadza przez to nyple :angry: obręcze to alexrims G2000 ,szprychy chyba sapim a piasta Novatech ,wszystko nowe ,przebieg łaczny 90km,piasty luzów nie mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Właściwie - możesz to zgłosić jako naprawę gwarancyjną. (lub ostatecznie pójść gdzie indziej i za parę zł. kazać sobie wyregulować te koła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkanian Napisano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 Rulez ma racje. Lepiej oddać na gwarancje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Argi Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 marcinSZO, jaki masz rowerek? Mamy zbliżoną wagę, ciekawy jestem jak Twój bike (zwłaszcza koła)wytrzyma takiego "kierownika" Ja również z niepokojem obserwuję swoje szprychy (przebieg 140 km). Jutro pojade do fachowca, aby je obejrzał i wydał werdykt, czy są zbyt luźne, czy to "tak ma być, panie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 17 Maja 2006 Udostępnij Napisano 17 Maja 2006 ja mam Krossa A6 ale biedak nie ma ze mna lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarus220 Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 Ja waże 140 kg i mi nic nie trzeszczy . Koła zaplecione na: DM-24,Champion 2.0,nyple,XT na 32 otw. Przejechałem tak już 900 km po dziurawej W-wie i nawet żadnego chodzby minimalnego bicia Od razu mówie że w kwesti kół jestem bałwan . Ale wydaje mi się że sposób zaplecenia a przedewszyskim to kto zaplatał odgrywa szalenie ważną role. Pozdrawiam Jarek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 a jak mocny masz naciąg szprych ,da sie je zginac bez problemów jak złapiesz 2 szprychy miedzy palce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarus220 Napisano 21 Maja 2006 Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 a jak mocny masz naciąg szprych ,da sie je zginac bez problemów jak złapiesz 2 szprychy miedzy palce ? Powiedzmy że twarde ale nie jak struna. Można naciągnąć.U kolegów jest ciut miększe. Sprychy nie trzaskają w żadnych warunkach. Pozdrawiam Jarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 21 Maja 2006 Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 oki,dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ufoludek Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 A moga strzelać bo są za słabo naciagniete, albo z kołem jest już coś nie tak. Bo mi strasznie coś zaczęło strzelać ostatnio ale nie jest to piasta bo ją juz sprawdzałem na wszystkie sposoby. Dodam, że koło (obręcz) jest w dośc kiepskim stanie, czy to też może być przyczyna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.