Skocz do zawartości

[hamulce] Tarczowki "strzelają" na zaciśniętym hamulcu


Dubler

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilkunastu dni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem unibike evolution i poza problemami natury regulacyjno-dokrętacyjnej pojawił się też problem z hamulcami. Mianowicie początkowo zaczęła lekko strzelać tylna harcza gdy nazaciśniętym do oporu tylnym hamulcu zacząłem się bujać do przodu i do tyłu (dla porównania w rockriderze o podobnej cenie ani rowerach z tarczówkami znajomych czegoś takiego nie ma). W serwisie powiedziano mi że to wada mocowania tarczy, tam gdzieś jest jakiś lekki luz i sobie postrzeliwuje ale tak powinno być. Jak zwróciłem uwagę że problem nawet w tańszych rowerach w tymże sklepie nie występuje to wymieniono mi "wadliwą" tarczę i problem częściowo został zażegnany. Powiedziano mi że jak mi przeszkadza to strzelanie teraz już pod naprawdę silnym naporem to mogę zostawić im rower na min 2 tygodnie aż fabryka przyśle spasowany lepiej zamiennik np po sezonie. Przystałem na to... Sęk w tym że teraz (kilka dni później) już strzelają obie tarcze (przednia,tylna) nawet przy agresywniejszym hamowaniu i to mocniej niż początkowa sama tylna. Czy to normalne? Powinienem już teraz się tym przejąć czy jeździć tak jeśli hałas mi specjalnie nie przeszkadza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hamulce SHIMANO ACERA M446 (HYDRAULICZNE)

 

Dźwignie hamulca SHIMANO ACERA M505

 

Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALIVIO HG30-9 / 11-32T (9-biegów)

 

Koła Obręcze MACH 1 NEO DISC / CZARNE

 

Piasty SHIMANO ALIVIO M430 / 32H / CZARNE

 

Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgadza się, mocowanie to centerlocki, serwis chyba powinien dokręcić wszystko na tyle żeby po ~25km wszystko się nie poluzowało...

 

Tak jak Grzeslaw wyżej wspomina zarówno na innych modelach tego roweru jak i innych rowerach z tym samym mocowaniem problem nie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuje nawet w XT ale jak się obecne zużyją. Czy te rzekome luzy zgodnie z zapewnieniem serwisantów którym przestałem ufać kiedy (nie)dokręcili koła tak że się mało nie zabiłem po kilku km  nie zniszczą pozostałych podzespołów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź np mały śrubokręcik i uderz w tarcze jak w talerz od perkusji, jak wyda czysty metaliczny dźwięk jest ok jak taki dziwny zmienny znaczy ze gdzieś może być luz.

hmm.. oba wydają się dźwięczeć poprawnie, nic nie przygłusza, nic nie chrobocze ani się nie zmienia. Dźwięczą natomiast na różnych wysokościach pomimo że są to (chyba) 2 takie same tarcze na takich samych mocowaniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóżmy że zaciągne hamulec na maksa jadąc do przodu, po zatrzymaniu kiedy amortyzator się odbija i lekko rower cofa do tyłu wtedy strzela raz, jak ruszę i znowu zahamuję to wtedy jakby się w drugą stronę przekręca chyba bo strzela drugi raz. No i oczywiscie jak sie huśtam na zaciągniętych do przodu i do tyłu to strzela cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz mocowanie całego kola. Jak mniemam masz szybko-zaciski. Odkręć, popraw osadzenie kola, zakręć ponownie. Zaciśnij hamulec i ruszaj kołem. Powinno ustać.

 

Mam ten sam efekt po jakimś czasie jazdy powtarza się. Na razie nie wiem co jest tego przyczyną - być może same szybko-zaciski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem z moim Kross'em Street Scrapperem (św. pamięci, teraz chyba ma jakiegoś innego właściciela :( ). Jednak u mnie nie był to problem z tarczą, jak też twierdziłem na początku, lecz ze sterami. Jesteś pewien, że dźwięk dochodzi z tarcz ? Czasami potrafi nieźle nieść po ramie. Weź sobie kogoś do pomocy. Wyjmij przednie koło. Niech kolega postawi rower na tylnim kole i zaciśnie hamulec mocno (oczywiście tylni). Ty w tym czasie poruszaj mocno widelcem/zablokowanym amorem. Dodam tylko, że u mnie trzeba było włożyć dużo więcej siły przy takim naciskaniu, żeby strzelało, niż huśtając na ziemi przód-tył. 

 

Powiem jeszcze tylko, że próbowałem robić z tym wszystko. Rozbierałem stery 5 razy. Dobijałem miski, smarowałem na nowo, nawet skręciłem tak mocno, że był opór przy skręcaniu i nic to nie dawało. A wszystko wyglądało dla oka na dobre. Postanowiłem olać ten problem, dopóki stery się nie zużyją, gdyż nie chciało mi się wysyłać roweru z powrotem do sklepu, w którym kupiłem, bo był stanowczo za daleko, a wszystkie rzekome serwisy Kross'a ze strony w moim mieście od dawna nie współpracowały z tą firmą mimo, że dalej byli zaznaczeni na ich mapie. 

 

Pamiętam, że umnie takie stukanie występowało również czasem, jak jechałem po wertepach. Jednak jeśli masz  amortyzator może być inaczej, bo ja miałem sztywny widelec.

 

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam problem ze strzelaniem "hamulca" tarczowego z przodu ale w moim przypadku to stare SLXy (665) i tarcza XT(SM-RT79). Być może widelec także dokłada się do tego wszystkiego, bo w tej chwili jest do Dart 3. Przy mocniejszym zaciśnięciu klamki hamulec najzwyczajniej strzela, najbardziej daje sie to we znaki przy zaciśnięciu klamki na postoju i ruszanie roweru w przód i tył. Nie ukrywam, że jest to denerwujące, nie przepadam za wszelkimi dźwiękami wydobywającymi się z roweru (oprócz cichego, metalicznego odgłosu hamowania tarczówek :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bartek przy strzalach tarcza mocnno wibruje, rama duzo mniej. Co do hustania to mialem na mysli hustanie sie siedzac na rowerze. Na wertepach nic nie stuka

 

@up dokladnie to samo mam

 

Wytapane z neo v przy pomocy taptalk 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobnie z nowymi kołami i używaną tarczą slx , luz był spory przy zaciśniętym hamulcu chodził przód tył , dokręcałem i odkręcałem bez efektu , potem kupiłem dwie tarcze deore i nowe nakrętki i już luzów nie ma , nic nie strzyka nic nie puka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o jakie huśtanie chodziło, bo miałem tak samo. Przy huśtaniu najbardziej mi strzelało. Dokręcałem też tarczę i nic to nie dało. Na hamulcu miałem również duży luz. No nic. Podsunąłem tylko pomysł. Sprawdzenie dużo nie kosztuje, zrobisz jak chcesz :P Może też być, że te dwie rzeczy składają się na siebie. Nie wiem. Nie oglądałem twojego roweru, więc cieżko powiedzieć przez internet.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dokladniej i jak strzela to rusza sie tarcza z calym kolem wiec tu luzow nie ma chyba. Co mnie zdziwilo to ruszajaca sie taka jakby cienka blaszma w zacisku hamulca pomiedzy klockami

 

Wytapane z neo v przy pomocy taptalk 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez wpalenie? Czy calkowicie odtluszczone hamulce nie niszcza znacznie szybciej klockow? Jakas specjalna metoda odtluszczania czy tylko odpowiedni szpraj i szmatka? Jak to dokladnie zrobic?

 

Wytapane z neo v przy pomocy taptalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...