Skocz do zawartości

[hamulce] jak hamować?


SUROyong

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam banalne pytanie ale NAPRAWDE niewiem nie wiem jak hamować hamulcami hydraulicznymi.

W jednym rowerze mam Tektro Auriga Comp a w drugim jakieś shimano mechaniczne (ale panowie w Pro-Bike we Wrocławiu zapewniali, że owe hamują lepiej hamują niż tanie hydrauliki elixir 3). Za te mechaniczne zapłaciłem 200 z kawałkiem. No i teraz mam pewien problem, poniewarz ponieważ w mechanicznych moc hamowani zależy od tego jak mocno naciągnę linkę czyli jak blisko klamka dotrze do swojego maksymalnego 'wychylenia'. a w hydraulicznych ? na shimano moge sb sobię wymodulować to dzięki wyczuciu jak mocno linka jest naciągnięta a w hydraulicznym jak nacisne lekko to wgle w ogóle nie hamuje a jak nacisnę mocno to odrazu od razu blokada koła.

tato tłumaczył mi jak to jest w samochodzie, jak sie hamuje, ale na rowerze mi to poprostu po prostu nie wychodzi i za każdym razem koło staje i trze o chodnik.

brat powiedział mi żebym pulsował i to nie jest złe rozwiązanie ale wygodniej mi sie hamuje na mechaniku bo poprostu nie dociągam klamki do końca.

czy mógłby mi ktoś napisać jak należy hamować, bo jeździłem na kolegi rowerze(on ma Deore) i u niego terz też jak sie lekko naciskało to on nie hamował tylko w tedy wtedy jak dociągnęło się klamkę na maksa. I właśnie ten problem zniechęca mnie do jazdy na rowerze z hydraulikami :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hamowanie pulsacyjne w rowerze się nie sprawdzi - w aucie w najgorszym wypadku zablkujesz koła i pojedziesz ślizgiem dalej, w rowerze duża szansa na zaliczenie OTB.

Trzeba po prostu nauczyć się używać hamulca z wyczuciem i tyle, hamowanie jednym palcem bardzo to ułatwia.

 

I przede wszystkim używaj przedniego hamulca (tylko nie zalicz od razu OTB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten duży luz na początku jest po to, żebyś mógł mieć palce zaciśnięte cały czas na klamce podczas np. zjazdów w lesie i nie musiał do nich za każdym razem sięgać palcami. Dzięki temu możesz mieć bardzo szybką reakcję, no i staraj się hamować jednym palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja tam pulsacyjne hamuje, zależy kiedy i gdzie oczywiście. Jak mam w miarę stałe podłoże to hamuje w raczej jednolicie, jak jest ślisko ( sypoko, np piasek ) to tak można by rzec pulsacyjne. Ale to wszystko zależy od hamulca, palucha ( jeżeli o hydraulice rozmawiamy) opony itd ... najważniejsze znać swój hamulec i wiedzieć kiedy i co można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trzeba po prostu nauczyć się używać hamulca z wyczuciem i tyle, hamowanie jednym palcem bardzo to ułatwia.

Jestem przyzwyczajony do przedniego ale ' z wyczyczuciem ' czyli jak ? No bo jak naciscę mocno do końca to od razu blokuje koło a jak nie nacisnę do końca to w ogóle nie hamuje. Spróbuje hamować palcem tak jak doradzacie no ale dalej nie wiem jak mam samym palcem do oporu naciskać czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie włącznik światła na ścianie. Ma 2 pozycje: nie świeci się i świeci się. A teraz wyobraź sobie włącznik na ścianie co ma 3 pozycje: nie świeci się- świeci się TROCHĘ-świeci się z całą mocą.

Masz hamować tak, jakbyś chciał ten włącznik na ścianie ustawić tak, aby lampa świeciła się TROCHĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przyzwyczajony do przedniego ale ' z wyczyczuciem ' czyli jak ? No bo jak naciscę mocno do końca to od razu blokuje koło a jak nie nacisnę do końca to w ogóle nie hamuje. Spróbuje hamować palcem tak jak doradzacie no ale dalej nie wiem jak mam samym palcem do oporu naciskać czy jak?

A może masz tarcze zatłuszczone? Spróbuj odtłuścić tarcze, zostaw na chwilę żeby przeschło- później zahamuj parę razy, tak, żeby odtłuszczacz zszedł z tarczy i była sucha i wtedy dopiero potestuj hamowanie (po odtłuszczeniu tarcz muszą się one dotrzeć przez pare hamowań żeby działały tak jak powinny). 

Przedni nie powinien od razu blokować, no chyba, że źle hamujesz. 

 

 

@kolega wyżej

padłem  :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź wolno najlepiej po małoruchliwej drodze i staraj się dociskać hamulec delikatnie, ale stanowczo.  Nie dociskaj od razu do dechy, tylko tak jak się puszcza sprzęgło w samoochodzie przy ruszaniu,  ma nie być strzału tylko delikatne, lecz pewne przejście z jazdy w zwalnianie i zatrzymanie :) Pamiętaj, aby wykonywać czynności płynnie i staraj się wyczuć moment dotknięcia klocków do tarczy (opór) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc :thumbsup:

Dzięki Wam nauczyłem się hamować hydraulikami. Teraz nie wyobrażam sobie jak mogłem uważać mechaniczne tarczówki za lepsze od hydraulików. Te to dopiero mają modulacje o niebo lepszą od linkowyh linkowych  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...