Skocz do zawartości

[Opony] Zamiana 700x40c na 700x28c czy jest sens?


CokupicCC

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jako, że niedługo wyjeżdżam na wakacje, gdzie biorę ze sobą rower postanowiłem, że zmienię opony na bardziej szosowe, ponieważ tam gdzie jadę są praktycznie tylko drogi twarde. W domu też raczej jeżdżę tylko po asfaldzie, a więc (tak sądzę) lepszym wyjściem będą dla mnie opony cieńsze. Dodam, że nie należę do osób lekkich, i od czasu do czasu przejadę jakąś boczną drogą (ale to rzadko). W rowerze którym obecnie jeźdzę mam oryginalnie montowane obręcze Kands Maxx (te czarne) gdzie są opony 700x40c. Jak wspomniałem wyżej raczej nie jeżdżę po piaskach, kamienieniach itp wolę założyć cieńszą oponę.

Zasadnicze pytanie, czy opona 700x28c będzie pasowała do mojej obecnej obręczy ? - jeżeli tak to co najlepiej wybrać (dodam, że budżet na jedną oponę to ok 50zł), zależy mi na niskich oporach i dość dobrej wytrzymałości na nasze drogi. Myślałem nad jakąś oponą z firmy Schwalbe, ale nie mam pojęcia jaki model wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jako, że niedługo wyjeżdżam na wakacje, gdzie biorę ze sobą rower postanowiłem, że zmienię opony na bardziej szosowe, ponieważ tam gdzie jadę są praktycznie tylko drogi twarde. W domu też raczej jeżdżę tylko po asfaldzie, a więc (tak sądzę) lepszym wyjściem będą dla mnie opony cieńsze. Dodam, że nie należę do osób lekkich, i od czasu do czasu przejadę jakąś boczną drogą (ale to rzadko). W rowerze którym obecnie jeźdzę mam oryginalnie montowane obręcze Kands Maxx (te czarne) gdzie są opony 700x40c. Jak wspomniałem wyżej raczej nie jeżdżę po piaskach, kamienieniach itp wolę założyć cieńszą oponę.

Zasadnicze pytanie, czy opona 700x28c będzie pasowała do mojej obecnej obręczy ? - jeżeli tak to co najlepiej wybrać (dodam, że budżet na jedną oponę to ok 50zł), zależy mi na niskich oporach i dość dobrej wytrzymałości na nasze drogi. Myślałem nad jakąś oponą z firmy Schwalbe, ale nie mam pojęcia jaki model wybrać.

 

 

Jaki masz rozmiar obręczy (wewnętrzny w mm). Jeśli pomiędzy 15 a 19mm to możesz śmiało zakładać. Trzeba jeszcze dodakowo zobaczyć czy twoja dętka "obsługuje" ten rozmiar opony. Polecam Tobie opony Michelin Dynamic Sport po 45 PLN w Decatlonie. Bardzo fajne opony, w promocyjnej cenie. Opony używam jako treningowe w mojej przełajowce. Wazę 90-91 kg, jeżdżę  głownie po asfalcie, ale zdarzyło się parę razy ścieżką leśną czy drogą szutrową. Zero problemów, zero kapci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się jeździć tylko po asfaldzie, ponieważ z moją wagą szkoda mi niszczyć roweru na "bocznych drogach" niestety jestem czasami zmuszony przejechać drogą z kamieniami, ale będę się starał się jechać niezwykle ostrożnie ;)

Dobra lecę zobaczyć ten rozmiar opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, takie coś znalazłem na obręczy :

5448838200_1374485595_thumb.jpg

 

 

a opony o których myślę to :

http://allegro.pl/opona-700x28c-schwalbe-marathon-asfalt-szosa-promo-i3410178099.html

Dlaczego te? dlatego, że mają być jutro w sklepie oddalonym od mojego miejsca zamieszkania o ok 10km, a więc będę miał dostawę gratis (gdy sam je odbiorę ^^), - czy to dobry wybór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w sklepie i widziałem te opony, ale jednak się rozmyśliłem, ponieważ uznałem że są one zbyt delikatne jak na moją wagę i zbyt mało wytrzymałe aby jeździć po naszych drogach.

 

Dzisiaj jadę prawdopodobnie zamówić 700x32c (ale nie wiem jeszcze jaki model) - polecacie coś ciekawego i niedrogiego? ;)

Bo mają na stanie jakieś Schwalbe 700x35c 28x1,4 ale wydaje mi się, że nie ma sensu zmieniać moich 1,6 na takie 1,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Schwalbe Marathon Racer rozmiar 35 - przesiadka z 40. Pompuję do 6,5atm, gdzie poprzednio max do 4,5.

 

Różnica jest kolosalna - na nierównej kostce telepie, że aż strach. Zwłaszcza jak jest kostka źle ułożona - zbyt szerokie przerwy między elementami, nierówności w poziomie.

 

Na asfalcie jest ok, trochę lepiej niż na tych 1,6".

 

Mam amor z przodu, więc to nie jest w sumie kwestia amortyzacji przy tym telepaniu.

 

Teraz po czasie stwierdzam, że jak się ma słaby amor z przodu to lepiej jeździć na szerszej oponie / niższych ciśnieniach - jest po prostu wygodniej, a i tak niewiele to daje do szybkości. Może na dłuższych trasach, gdzie nie ma tylu wymuszonych ruchem miejskim postojów jest lepiej, nie wiem, nie testowałem jeszcze w takich warunkach.

 

Na 28, albo 23 nie jeździłbym po niczym innym jak asfalt, bo to byłaby po prostu masakra a nie przyjemność.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wnioskuję, że gdybyś teraz znowu miał podjąć decyzję odnośnie opon byłby to rozmiar 40 ?

W drugum rowerze mam opony 26x1,25 bez amortyzacji (rama stalowa) nie powiem bo na bocznych drogach trzęsie, ale ogólnie nie narzekałem na komfort, głównie na asfaldzie, fakt faktem, ze rzadko jeździłem po mieście.



A co myślicie o Schwalbe Road Cruiser 700x35c ?

Planuję wziąć rower na wyjazd wakacyjny a więc chce go zrobić tak, aby jak najlżej mi się jeździło, sa tam głównie drogi ubite, ale nie mówię, że nie wjadę w jakąś ścieżkę rowerową/las ;)



albo te http://allegro.pl/opona-schwalbe-silento-28x1-4-28x1-6-28x1-75-i3410188821.html

tanie ale i polecane w necie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej brałbym coś szerszego - 40 nie jest złe moim zdaniem. Kwestia dobrej lekkiej opony i już jest korzyść. Taka szersza opona jest bardziej uniwersalna, bo na 40 latałem też po Kampinosie (na krótkich odcinkach piaszczystych było trudno, ale do przodu, na ubitych duktach jechało się bardzo dobrze).

 

Co do wyboru - ja bym brał coś na pewno z wkładką antyprzebiciową i coś co waży około 500g (powiedzmy z przedziału 450-550) i chyba znowu zdecydowałbym się na Marathon Racer - to są świetne opony. Tym razem wziąłbym jednak 40 (czyli 1,5") - w tym rozmiarze ważą lekko poniżej 500g.

 

Do wycieczek po terenach nieznanych mam Schwalbe Smart Sam 1,75 (595g) - ale ich jeszcze nie testowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o 1,5 czyli 38c - ten rozmiar jest ok. 1,6 moim zdaniem też.

 

Zależy generalnie jak i gdzie jeździsz moim zdaniem. Branie cienkich opon to wchodzenie w specjalizację, czyli tracisz niektóre możliwości, jesteś mniej elastyczny. Co za to zyskujesz? Głównie mniejszą wagę, mniejsze opory co za tym idzie łatwiej się rozpędzić i łatwiej utrzymać wysoką prędkość. Ale te różnice to nie są jakieś kolosalne - jeśli teraz powiedzmy na 30km robisz średnią na poziomie powiedzmy 25kmh to po przesiadce na cienkie gumy nie zrobi się z tego 30kmh. To tak nie działa. Rower sam nie jedzie :). Może średnią uda Ci się zwiększyć do 26, może 27.

 

Wszystko też zależy od profilu trasy - jeśli to jest ruch miejski czyli wiele zatrzymań, to ta średnia musi być niższa, a co za tym idzie zmiana będzie dużo mniej odczuwalna. Jeśli to jest jazda w trasie, to średnia będzie wyższa i zmiana będzie bardziej odczuwalna.

 

Ważne jest też to po czym jedziesz - im gorszy stan dróg - tym gorzej. Ja mam obecnie na nierówno położonej kostce (około 1/2-2/3 mojej trasy niestety) wibracje przechodzące od widelca po tylny trójkąt - zależnie od tego jak mi się koło ułoży :). Jak jadę przecinając tylko poprzeczne łączenia - jest lepiej, jak zahaczam o wzdłużne - jest gorzej. Czyli szerokość kostki i sposób jej ułożenia bardzo są tutaj istotne.

 

Jazda po asfalcie, nawet nierównym, jest dużo dużo lepsza i wygodniejsza. Jeśli masz możliwość jeździć tylko tak, to takie oponki są bardzo fajne. Czy wiele lepsze od grubszych? Moim zdaniem nie.

 

Czy warto przygotować sobie komplet specjalistyczny na asfalt? Trudno powiedzieć. W moim wypadku poskutkowało to tym, że mam dwa komplety opon i zmieniam je w zależności od trasy planowanej wycieczki, chociaż na co dzień jeżdżę na SMR 1,35 jak już pisałem wcześniej.

 

Jak chcesz się mimo wszystko przekonać to kup sobie te opony, 150zł to nie jest dużo i sam się przekonaj. A później napisz o swoich wrażeniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślałem nad jakąś oponą z firmy Schwalbe, ale nie mam pojęcia jaki model wybrać.

Jeśli na dłużej to Marathon Schwalbe - któryś

 

Zasadnicze pytanie, czy opona 700x28c będzie pasowała do mojej obecnej obręczy ?

masz felgę zapewne 19 mm więc opona wejdzie bez problemów

 

Dodam, że nie należę do osób lekkich, i od czasu do czasu przejadę jakąś boczną drogą (ale to rzadko)

no to tutaj schalbe marathony, jako opny bardzo wytrzymałe są jak najbardziej na miejcu.

Ps.

Tak sie skada że mam schwalbe specialal marathon, z wkładką antyprzebiciową,

rozmiar 28x 700

opony są wiekowe, lecz nie sparciałe a bieznik jak nowy,

byly mało jeżdzone.

Jeżeli chcesz spróbować niewielkim kosztem to mogę odsprzedać za flaszkę dwie :)

Jak ci będą za cienkie to mniejsza strata, :

pisz na pw

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...