RZUŁF Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Witam, Mam pytanie, jaki klej / środek zastosować aby zabezpieczyć wykręcające się śruby np. mostka (u mnie ritchey) lub v-brake przed wykręcaniem podczas jazdy, a jednocześnie by móc je później wykręcić kluczem... ps. i gdzie to kupić...
szakq Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 locktite najbardizej znany preparat tego typu a gdzie kupic?wpisz w google albo podejdz do dobrze zaopatrzonego sklepu rowerowego.Locktite wsytepuje w kilku wersjach bodajze ale to juz nie orientuje sie jaka do czego
RZUŁF Napisano 16 Maja 2006 Autor Napisano 16 Maja 2006 locktite najbardizej znany preparat tego typu a gdzie kupic?wpisz w google albo podejdz do dobrze zaopatrzonego sklepu rowerowego.Locktite wsytepuje w kilku wersjach bodajze ale to juz nie orientuje sie jaka do czego Dzięki, mam nazwę to już sobię znajdę ten klej
Jack Danniels Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Tak jest Locktite (Lock Tite [?]). A jak nie to może być poxipol, kropelka lakieru albo kawałek streczfolii.
RZUŁF Napisano 16 Maja 2006 Autor Napisano 16 Maja 2006 Ha, wpadłem na pomysł - min wydam kasę na jakiś klej, sprubuje silikonowej taśmy do uszczelniania zaworów (taka biała dla hydraulików do uszczelnienia nakrętek)
szakq Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 byle nie przesadzac z prawdziwymi keljami to nie bedzie zle i tez dadza rade wystarczy naprawde odrobina a poxipol to juz harcore troche
stefe Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 nie wiem jak teraz, ale zawsze sposobem na odkręcające się śruby były podkładki sprężynowe.
majstermod Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 Ja stosuję taśmę teflonową. Taką, jak do instalacji gazowych. Taśma przydaje się szczególnie w pedałach, bo uszczelnia gwint. W zeszłym tygodniu rozebrałem SPD-M540 w celu smarowania i piach wgryzł się przez pół roku aż 1cm wgłąb gwintu.
GZA20 Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 A ja proponuje przejść się do sklepu z artykułami metalowymi. Można tam kupić specjalny środek który stosuje się przy zerwanych gwintach. Są różne rodzaje. Albo taki który jak coś sie zakręci to niczym nie odkręcisz...albo odkręcalne. I wyjdzie to znacznie taniej niż gdyby kupować środek o takim samym działaniu w sklepie rowerowym.
stefe Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 odkręcają ci się pedały (pomijam uszczelnienie)? a czy tam nie są odwrotne gwinty? żeby było samozakręcanie podczas pedałowania?
GZA20 Napisano 16 Maja 2006 Napisano 16 Maja 2006 odkręcają ci się pedały (pomijam uszczelnienie)? a czy tam nie są odwrotne gwinty? żeby było samozakręcanie podczas pedałowania? Hmmm.....fakt że stosowane sa odwrotne gwinty aby to się nieodkręcało..ale czasami sięzdarza że sie odkręcają. Ja tak miałem z suportem. Tam też jeden gwint jest lewy i podczas pedałowania powinno się to jeszcze bardziej dokręcać...a u mnie natomiast po przejechaniu 15 km już były odkręcone . Czasem dziwne rzeczy siędzieją
calvis Napisano 3 Czerwca 2006 Napisano 3 Czerwca 2006 Panowie, to nie Locktite, ale Loctite, dość znana marka klejów.
Spike Napisano 3 Czerwca 2006 Napisano 3 Czerwca 2006 Ja tak miałem z suportem. Tam też jeden gwint jest lewy i podczas pedałowania powinno się to jeszcze bardziej dokręcać...a u mnie natomiast po przejechaniu 15 km już były odkręcone . Czasem dziwne rzeczy siędzieją bo w suporcie jest od dupy strony zrobione z prawej lewy gwint i na odwrot, dlatego sie odkrecaja...
Grabo Napisano 3 Czerwca 2006 Napisano 3 Czerwca 2006 Hmmm.....fakt że stosowane sa odwrotne gwinty aby to się nieodkręcało..ale czasami sięzdarza że sie odkręcają. Ja tak miałem z suportem. Tam też jeden gwint jest lewy i podczas pedałowania powinno się to jeszcze bardziej dokręcać...a u mnie natomiast po przejechaniu 15 km już były odkręcone . Czasem dziwne rzeczy siędzieją Zauważ, że większe siły działają pod kątem 90 stopni do osi, niż obrotowo...dlatego wcale nie musi nastepować samozakręcanie.
Jack Danniels Napisano 9 Czerwca 2006 Napisano 9 Czerwca 2006 Bo Leader Fox miewa dwa prawe gwinty w mufie. Zwłaszcza ramy z lat 2003-2004. Kilka razy juz się z tym spotkałem jak pracowałem w serwisie i do dziś jak zaglądam to słyszę że się zdarza. Jeden gwint jest wtedy angielski. Nie wiem po co takie cuda wymyślają. Podejrzewam że część ram jest robiona w jakimś zakładzie który nie ma nic wspólnego z rowerami i jakiś technolog/inżynier/brygadzista takie rozwiązanie przyjął, bo nie wiedział jak robić. Pozdrawiam Jacunio
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.