Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Klamka stawia opór, nie odbija (Formula RX)


rchl

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatniej wywrotce na asfalcie, klamka od Formuly RX nie wytrzymała presji i przestała sama odbijać. Poza tym, jest wyczuwalny spory opór przy naciskaniu.

 

Nie ma widocznych wycieków płynu. Klamka ma widoczne zadrapanie po upadku ale poza tym wszystko na zewnątrz wygląda OK jak dla mnie.

 

Zastanawiam się co mogło się zepsuć i czy jest to do naprawienia czy raczej muszę pogodzić się z wymianą hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że stało się to w chwili wypadku także raczej nie przez zaniedbanie. Chwilę wcześniej działały perfekcyjnie a wywrotka była na "czystym" asfalcie.

 

Ale pewnie masz rację jeżeli chodzi o tłoki. Tylko czy mogło się coś tam uszkodzić od upadku? Nie mam pojęcia jak się zabrać do naprawy tego i jak to jest w środku zrobione. Wczoraj pytałem serwis rowerowy i jakoś tak skłaniali się ku wymianie hamulca bardziej niż naprawie (dla nich pewnie to łatwiejsze a zarobek podobny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej by nam było wróżyć z kuli jak by były jakieś foty. Wiesz taki most energrtyczny między kulą a zdjęciem.

 

Teraz kula mi mówi że coś się prawdopodobnie skrzywiło czego na pierwszy rzut oka nie widać. Wystarczy że popychacz tłoczka skrzywi się minimalnie żeby się blokować i nie działać płynnie. Sam zawias klamki też może być lekko zwichrowany tam jest śrubka na ampul, spróbuj lekko poluzować, zobacz jakie będą efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli zacisk dostał hita to np tłok mógł sie zwichrować, przez co nie jest osiowo i sie klinuje. Nie powinno to mieć miejsca. mogło też być zabrudzone ale było dopasowane do siebie, na skutek udaru harmonia została naruszona i sie zatarło. Jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz co tam sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już dostałem od was wystarczająco precyzyjną odpowiedź ale jako, że było pytanie o zdjęcia to:

 

Klamka od przodu:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/067.JPG

(Teraz przy robieniu zdjęcia dopiero zauważyłem, że jest mocna wygięta w dół.)

 

Kilka innych zdjęć:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/068.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/069.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/070.JPG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/076.JPG

 

Filmik jak klamka pracuje:

 

 

PS. Widać brak farby w dwóch miejscach. To bliżej środka sam zrobiłem kombinerkami ;), klamka oryginalnie dostała w tym drugim miejscu (na samym końcu).

PS2. Poluzowanie śruby nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Właśnie podmieniłem tę dźwignię z tą od tylnego hamulca i działa z nią bez problemu. Teraz widzę, że w tej uszkodzonej dźwigni ten cylinder do którego się przykręca śrubę (tłok?) w ogóle się nie chce obracać.

 

Tylko z tego co widzę to te dźwignie sprzedawane są bez tego elementu mocującego [1] ale myślę, że jak ten stary wydłubie to powinno być OK...

 

[1] http://www.bike-components.de/products/info/p32017_Bremshebel-Formula-RX-ab-Modell-2012-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...