rchl Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Po ostatniej wywrotce na asfalcie, klamka od Formuly RX nie wytrzymała presji i przestała sama odbijać. Poza tym, jest wyczuwalny spory opór przy naciskaniu. Nie ma widocznych wycieków płynu. Klamka ma widoczne zadrapanie po upadku ale poza tym wszystko na zewnątrz wygląda OK jak dla mnie. Zastanawiam się co mogło się zepsuć i czy jest to do naprawienia czy raczej muszę pogodzić się z wymianą hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Na skutek zaniedbania zacisku zasyfiły sie tłoki i zatarły. To najprawdopodobniejszy schemat. Trzeba je wyjąć ładnie wyczyścić, w razie potrzeby wymienić uszczelki, nasmarować i poskładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rchl Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Napisałem, że stało się to w chwili wypadku także raczej nie przez zaniedbanie. Chwilę wcześniej działały perfekcyjnie a wywrotka była na "czystym" asfalcie. Ale pewnie masz rację jeżeli chodzi o tłoki. Tylko czy mogło się coś tam uszkodzić od upadku? Nie mam pojęcia jak się zabrać do naprawy tego i jak to jest w środku zrobione. Wczoraj pytałem serwis rowerowy i jakoś tak skłaniali się ku wymianie hamulca bardziej niż naprawie (dla nich pewnie to łatwiejsze a zarobek podobny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Łatwiej by nam było wróżyć z kuli jak by były jakieś foty. Wiesz taki most energrtyczny między kulą a zdjęciem. Teraz kula mi mówi że coś się prawdopodobnie skrzywiło czego na pierwszy rzut oka nie widać. Wystarczy że popychacz tłoczka skrzywi się minimalnie żeby się blokować i nie działać płynnie. Sam zawias klamki też może być lekko zwichrowany tam jest śrubka na ampul, spróbuj lekko poluzować, zobacz jakie będą efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Jeżeli zacisk dostał hita to np tłok mógł sie zwichrować, przez co nie jest osiowo i sie klinuje. Nie powinno to mieć miejsca. mogło też być zabrudzone ale było dopasowane do siebie, na skutek udaru harmonia została naruszona i sie zatarło. Jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz co tam sie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 No tak ale on pisze że przydzwonił klamką. Korpus jest alu jeśli się troszkę zwichrował to coś się może blokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rchl Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Chyba już dostałem od was wystarczająco precyzyjną odpowiedź ale jako, że było pytanie o zdjęcia to: Klamka od przodu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/067.JPG (Teraz przy robieniu zdjęcia dopiero zauważyłem, że jest mocna wygięta w dół.) Kilka innych zdjęć: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/068.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/069.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/070.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/20643842/rower/076.JPG Filmik jak klamka pracuje: PS. Widać brak farby w dwóch miejscach. To bliżej środka sam zrobiłem kombinerkami , klamka oryginalnie dostała w tym drugim miejscu (na samym końcu). PS2. Poluzowanie śruby nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 A to nie czasem problem w samej klamce, znaczy dźwigni ? może korpus sie zgiął i sama dźwignia stawia duży opór ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 No właśnie o tym mówiłem Raczej klamki trzeba szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rchl Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Dokładnie. Właśnie podmieniłem tę dźwignię z tą od tylnego hamulca i działa z nią bez problemu. Teraz widzę, że w tej uszkodzonej dźwigni ten cylinder do którego się przykręca śrubę (tłok?) w ogóle się nie chce obracać. Tylko z tego co widzę to te dźwignie sprzedawane są bez tego elementu mocującego [1] ale myślę, że jak ten stary wydłubie to powinno być OK... [1] http://www.bike-components.de/products/info/p32017_Bremshebel-Formula-RX-ab-Modell-2012-.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Spróbuj to naprawić. Z kasy zawsze zdążysz wyskoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rchl Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Za późno. Dostałem już tą "klamkę". Ale zachowam starą na wszelki wypadek. Dzięki za radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.