macif Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 witam, Aktualnie posiadam rower Grand C300 http://szosowe.pl/photos/rower-kross-grand-g300-2361396573_580x0.jpg rower zakupiłem ok 10 lat temu. Ponieważ mieszkam w rejonie pogórkowatymi z lasami, szutrami i asfaltem to szukam odpowiednich opon do takiego terenu. Aktualnie rower ma tylną oponę strasznie szeroką przez co powoduje dosyć uciążliwe opory toczenia(opona ma oznaczenie:54-559 / 26x 2,00). Chciałbym zacząć jezdzić do pracy na rowerze(ok 8km w 1 stronę) kilka górek wyasfaltowanych. Na rowerze dotychczas robiłem max 500km rocznie. Szukam opon, które spełnią swe zdanie na asfalcie, w lesie i na szutrze(ostre kamienie). Dodam, że jestem laikiem jeśli chodzi o rower więc to co mi polecicie, to kupię.Chcę od razu wymienić obie. Na opony mogę przeznaczyć 100zł a na dędki max 30zł.Najchętniej kupiłbym na allegro. Proszę o linki pozdrawiam
c1ach Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Na szutry i las opona musi mieć jednak jakąś sensowną szerokość. Zależy też co rozumiesz przez szuter Szuter bywa równie gładki jak asfalt, a czasem oznacza konkretną ilość sypkich kamulców. Jeśli Twoim głównym wymaganie jest sam fakt przejezdności w terenie i lekkość na asfalcie, to szukałbym opony semi slick. Przez długi czas z zadowoleniem użytkowałem opony Schwalbe Hurricane. Na asfalcie cichutkie, w lekkim terenie dają radę. Najwęższe dla kół 26 są chyba 2.0, ale nie patrz na to Bieżnik robi swoje, a przy okazji są niezniszczalne na krawężnikach i dają margines w terenie dzięki bocznym klockom. Dodatkowo całkiem wolno się zużywały i piekielnie odporne na przebicia.
biegacz1 Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Lepiej kupić niezniszczalne oponki geax mezczal. Szybkie na asfalcie, w suchym terenie radzą sobie, ciężko je przebić i oczywiście wolno się ścierają.
macif Napisano 21 Lipca 2013 Autor Napisano 21 Lipca 2013 a gdyby kupić dwie różne. Zależy mi na łatwym podjeździe pod górki po asfalcie. Mam w swoim rejonie troche takich i żeby dalej pojechać to niestety muszę je pokonać a co powiecie na : tył: http://allegro.pl/opona-opony-continental-race-king-26x2-2-84tpi-i3362597526.html lub http://allegro.pl/opona-schwalbe-smart-sam-26x2-10-performance-ambik-i3388883066.html przód http://allegro.pl/schwalbe-hurricane-26x2-0-2013-w-wa-i3389022253.html lub http://allegro.pl/opona-continental-double-fighter-2-26x1-9-imp-row-i3385954698.html chyba, że najlepiej gdyby obie były te same?
c1ach Napisano 21 Lipca 2013 Napisano 21 Lipca 2013 Na 70% asfaltu zainwestowałbym w opony które nie mają dużych klocków na środku (to opcja bardziej nastawiona na częstszy teren) lub bardzo delikatny bieżnik pokroju Hurricane lub Double Fighter. Smart Sam czy Race King - ok, ale przez większość czasu będziesz je po prostu ścierał na szosie Dwie różne też można, o ile ta przednia opona jest typowo kierunkowa. Gumy które zaprezentowałeś są uniwersalne zarówno na przód i tył. Na Hurricane przejeździłem cały sezon po mazowszu, dają radę nawet w lesie. Oczywiście w mokrym błocie buksują, ale coś za coś...nie ma opon idealnych do wszystkiego
macif Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 kupiłem Schwalbe Hurricane wersję drutową. Przejechałem dzisiaj na nich 75km i powiem, że jest znaczna różnica trochę na plus trochę na minus. na plus to opory toczenia, lżej na asfalcie oraz cisza.minusy to ciężko się jezdzi na szutrze z kamieniami, ciężko wjechać pod małym kątem na krawężnik który ma tylko 3cm wysokości. Koło objeżdża bokiem. Opony miałem napompowane do 4 bar.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.