Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox SID 29" RCT3 Dual Air 2012 - nie działa blokada


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Po ściągnięciu dolnych lag, ogólnym serwisie dołu i złożeniu zauważyłem, że nie działa blokada skoku - po prostu nie reaguje ani w położeniu "pedal" ani "lockout". Jak go składałem to słyszałem syczenie i to właśnie z prawej lagi - tam gdzie rebound i Motion Control z DNA. Rebound działa ale blokada przestała. Od nowości jakoś nie widzę też różnicy przy ustawianiu "wolnej kompresji" - na każdym położeniu wydaje się pracować tak samo.

Moje pytanie jest następujące: czy to, że nie działa blokada spowodowane jest brakiem/wyciekiem oleju z górnej goleni czy jest jakiś inny powód? Co znaczyło to syczenie? Mógłby ktoś przybliżyć istotę działania Motion Control i tej blokady (co jest i na jakiej zasadzie blokowane, czy tam jest konstrukcja z azotem, powietrzem, może sam olej)?

Napisano

 

o jest i na jakiej zasadzie blokowane, czy tam jest konstrukcja z azotem, powietrzem, może sam olej

Blokowany jest przepływ oleju, jak w każdej hydraulicznej blokadzie.

  • Mod Team
Napisano

No bo jak zablokować przepływ czegoś czego nie ma :D a rebound działa bo znajduje sie na samym dole a tam olej konczy sie na samym końcu :P

Napisano

Ok, dzięki za info, pojeżdżę chwilę bez blokady (chyba nie ma przeciwwskazań?) i uzupełnię olej przy następnym serwisie.

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

 

 

Ok, dzięki za info, pojeżdżę chwilę bez blokady (chyba nie ma przeciwwskazań?) i uzupełnię olej przy następnym serwisie.

I jak się sprawa zakończyła? Pytam bo ma podobny problem tzn amor rs revelation 29 140 rl z 2012r, po serwisie (wymiana oleju, uszczelek kurzowych i ogólnym smarowaniu) wszytko było ok (listopad), wczoraj zauważyłem że praktycznie nie mam blokady tzn amor ugina się na ok 6cm a potem blokada. Tłumik ten sam Motion Control z DNA tylko blokada na goleni. Co może być nie tak? Czy wina oringu i olej z tłumika przedostał się do dolnej goleni? Oczywiście regulacja tłumienia powrotu działa bez zastrzeżeń. 

  • Mod Team
Napisano

Prawdopodobnie tak właśnie się stało, wskazuje na to ograniczenie skoku. Trza zajrzeć i sprawdzić.

Normalnie jeśli wypaca olej przez górne pokrętło starczy wyjąć tłumik i dolać oleju.

Napisano

 

 

Prawdopodobnie tak właśnie się stało, wskazuje na to ograniczenie skoku. Trza zajrzeć i sprawdzić. Normalnie jeśli wypaca olej przez górne pokrętło starczy wyjąć tłumik i dolać oleju.

@Maniak na ciebie liczyłem :) właśnie nic się nie wypaca... czyli odkręcę od góry tłumik i wyleje olej jak będzie mniej niż 123ml to znaczy że puszcza oring? Tak? 

  • Mod Team
Napisano

Do twojego modelu przewidziano 134ml oleju 5w. Pamiętaj że za szczelność dołu odpowiadają 2 oringi, przeważnie pada ten większy. Jak odkręcisz tłumik to na pewno wyleci ciut mniej, zostaje trochę na ściankach itd, trzeba poczekać aż ścieknie wszystko.

Napisano

 

 

Do twojego modelu przewidziano 134ml oleju 5w

O widzisz to od początku było za mało w taki razie, wlałem 123ml. Wielkie dzięki za pomoc w wekend zajrzę do niego. 

Napisano (edytowane)

Jeżeli chodzi o ugięcie jest wszystko ok. Ale jak dobrze pamiętam zaraz po skończeniu serwisu zablokowałem i ugięcie było minimalne tnz tak jak przed serwisem czyli blokada działała bez zarzutu. Nie znacie może wymiarów tych dwóch oringów ?

Edytowane przez jahoo84
  • Mod Team
Napisano

Hmm mam revela ale ty masz inny tłumik, ten nowy. Nie wiem czy tam sa takie same oringi. mogę ci zmierzyć grubość trzpienia tłoka. Za ok tydzień będę miał komplet uszczelek to będę ci mógł podać moje wymiary ale ja mam wersje SL z 2010r.

 

Trzpień tłumika mam 12.6mm, trzpień sprężyny 10.1mm.

Napisano

Rozebrałem revela, okazało się że nic nie wyciekło z tłumika do dolnej lagi ale korzystając z okazji wymieniłem te uszczelki, trzpień od strony tłumika ma 12,6 niestety od strony dual air zapomniałem zmierzyć :/ Co się okazało przy poprzednim serwisie wlałem za mało oleju do tłumika - 120ml, i prawdopodobnie dlatego się nie blokował. Zalałem dzisiaj 136ml i blokada trzyma pięknie! Dzięki wszystkim za pomoc. 

  • Mod Team
Napisano

Revel ma mieć 134ml ale zależy gdzie się przeczyta, 2ml w tłumiku nie zrobi różnicy. Z tego co piszesz tak sam zestaw w twoim jak w moim.

Napisano

Koledzy o co moze chodzic, jak napompuje pozytywna komore 80 psi i zaczynam pompowac negatywna to skraca mi sie skok o ok 1 cm a laduje 75psi to jest normalne? Amor rs revel rl 140mm 2012

  • Mod Team
Napisano

No nie bardzo, skok powinien sie dopiero skracać jak napompujesz więcej no negatywnej jak w pozytywnej chyba że tutaj negatywna jest skrajnie mała.

  • Mod Team
Napisano

Sprawdź czy oring między pozytywną a negatywną nie przepuszcza ciśnienia. Tak jak Puklus napisał, zapadać się powinien dopiero po przekroczeniu w negatywnej komorze wartości nabitej do komory pozytywnej.

  • Mod Team
Napisano

Jak by miał przebicie miedzy komorowe to by zwyczajnie sie ciśnienia wyrównywały i nic by sie raczej nie zapadało. Dodatkowo po napompowaniu + w chwili w - pojawiło by sie cienienie co by było widoczne na manometrze. Kompletnie nic nie robiłeś z ze sprężyną ??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...