clus Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Witam, Po ściągnięciu dolnych lag, ogólnym serwisie dołu i złożeniu zauważyłem, że nie działa blokada skoku - po prostu nie reaguje ani w położeniu "pedal" ani "lockout". Jak go składałem to słyszałem syczenie i to właśnie z prawej lagi - tam gdzie rebound i Motion Control z DNA. Rebound działa ale blokada przestała. Od nowości jakoś nie widzę też różnicy przy ustawianiu "wolnej kompresji" - na każdym położeniu wydaje się pracować tak samo. Moje pytanie jest następujące: czy to, że nie działa blokada spowodowane jest brakiem/wyciekiem oleju z górnej goleni czy jest jakiś inny powód? Co znaczyło to syczenie? Mógłby ktoś przybliżyć istotę działania Motion Control i tej blokady (co jest i na jakiej zasadzie blokowane, czy tam jest konstrukcja z azotem, powietrzem, może sam olej)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 o jest i na jakiej zasadzie blokowane, czy tam jest konstrukcja z azotem, powietrzem, może sam olej Blokowany jest przepływ oleju, jak w każdej hydraulicznej blokadzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Czyli jeżeli jest go za mało to blokada nie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 No bo jak zablokować przepływ czegoś czego nie ma a rebound działa bo znajduje sie na samym dole a tam olej konczy sie na samym końcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Ok, dzięki za info, pojeżdżę chwilę bez blokady (chyba nie ma przeciwwskazań?) i uzupełnię olej przy następnym serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Ok, dzięki za info, pojeżdżę chwilę bez blokady (chyba nie ma przeciwwskazań?) i uzupełnię olej przy następnym serwisie. I jak się sprawa zakończyła? Pytam bo ma podobny problem tzn amor rs revelation 29 140 rl z 2012r, po serwisie (wymiana oleju, uszczelek kurzowych i ogólnym smarowaniu) wszytko było ok (listopad), wczoraj zauważyłem że praktycznie nie mam blokady tzn amor ugina się na ok 6cm a potem blokada. Tłumik ten sam Motion Control z DNA tylko blokada na goleni. Co może być nie tak? Czy wina oringu i olej z tłumika przedostał się do dolnej goleni? Oczywiście regulacja tłumienia powrotu działa bez zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Prawdopodobnie tak właśnie się stało, wskazuje na to ograniczenie skoku. Trza zajrzeć i sprawdzić. Normalnie jeśli wypaca olej przez górne pokrętło starczy wyjąć tłumik i dolać oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Prawdopodobnie tak właśnie się stało, wskazuje na to ograniczenie skoku. Trza zajrzeć i sprawdzić. Normalnie jeśli wypaca olej przez górne pokrętło starczy wyjąć tłumik i dolać oleju. @Maniak na ciebie liczyłem właśnie nic się nie wypaca... czyli odkręcę od góry tłumik i wyleje olej jak będzie mniej niż 123ml to znaczy że puszcza oring? Tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Do twojego modelu przewidziano 134ml oleju 5w. Pamiętaj że za szczelność dołu odpowiadają 2 oringi, przeważnie pada ten większy. Jak odkręcisz tłumik to na pewno wyleci ciut mniej, zostaje trochę na ściankach itd, trzeba poczekać aż ścieknie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Do twojego modelu przewidziano 134ml oleju 5w O widzisz to od początku było za mało w taki razie, wlałem 123ml. Wielkie dzięki za pomoc w wekend zajrzę do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Czyli odblokowany ugina normalnie w 100%? Jeśli tak to tylko za mało oleju więc dolać i sprawdzić jak działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Jak nie, oringi do wymiany bo się przelało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 (edytowane) Jeżeli chodzi o ugięcie jest wszystko ok. Ale jak dobrze pamiętam zaraz po skończeniu serwisu zablokowałem i ugięcie było minimalne tnz tak jak przed serwisem czyli blokada działała bez zarzutu. Nie znacie może wymiarów tych dwóch oringów ? Edytowane 19 Lutego 2014 przez jahoo84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Hmm mam revela ale ty masz inny tłumik, ten nowy. Nie wiem czy tam sa takie same oringi. mogę ci zmierzyć grubość trzpienia tłoka. Za ok tydzień będę miał komplet uszczelek to będę ci mógł podać moje wymiary ale ja mam wersje SL z 2010r. Trzpień tłumika mam 12.6mm, trzpień sprężyny 10.1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Nie ma tematu, w weekend wyciągnę oringi i pojadę do jakiegoś "uszczelkowego" na pewno mi tam coś dobiorą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Od razu zmierz średnice, warto wiedzieć czy średnice są takie same czy może zastosowali coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Rozebrałem revela, okazało się że nic nie wyciekło z tłumika do dolnej lagi ale korzystając z okazji wymieniłem te uszczelki, trzpień od strony tłumika ma 12,6 niestety od strony dual air zapomniałem zmierzyć :/ Co się okazało przy poprzednim serwisie wlałem za mało oleju do tłumika - 120ml, i prawdopodobnie dlatego się nie blokował. Zalałem dzisiaj 136ml i blokada trzyma pięknie! Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Revel ma mieć 134ml ale zależy gdzie się przeczyta, 2ml w tłumiku nie zrobi różnicy. Z tego co piszesz tak sam zestaw w twoim jak w moim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Koledzy o co moze chodzic, jak napompuje pozytywna komore 80 psi i zaczynam pompowac negatywna to skraca mi sie skok o ok 1 cm a laduje 75psi to jest normalne? Amor rs revel rl 140mm 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 No nie bardzo, skok powinien sie dopiero skracać jak napompujesz więcej no negatywnej jak w pozytywnej chyba że tutaj negatywna jest skrajnie mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 No wlasnie dlatego pytam... ostatni zmienialem olej ale komór powietrznych nie ruszalem a zauważyłem to zjawisko wlasnie po tym serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Sprawdź czy oring między pozytywną a negatywną nie przepuszcza ciśnienia. Tak jak Puklus napisał, zapadać się powinien dopiero po przekroczeniu w negatywnej komorze wartości nabitej do komory pozytywnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Jak by miał przebicie miedzy komorowe to by zwyczajnie sie ciśnienia wyrównywały i nic by sie raczej nie zapadało. Dodatkowo po napompowaniu + w chwili w - pojawiło by sie cienienie co by było widoczne na manometrze. Kompletnie nic nie robiłeś z ze sprężyną ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 No tak racja, szanse aby przechodziło tylko w jedną stronę są znikome (mimo, że jest to możliwe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.