LQS Napisano 19 Lipca 2013 Napisano 19 Lipca 2013 Witajcie, Stoję przed małym dylematem. Zacznijmy, że do dyspozycji mam tylko 600-800zł. Jestem posiadaczem roweru mtb - scott boulder, przemalowany, naklejki. Rama, sztyca, kierownica, mostek alu więc jest dość lekki. Generalnie prezentuje się przyzwoicie i jeździło się przyzwoicie bo niestety nic nie jest wieczne, a elementy osprzętu po 5-6 tys km są już trochę zużyte zwłaszcza tej klasy. Łańcuch przeskakuje prawie na każdym biegu. Z tyłu przerzutka 7sis, z przodu pewnie coś tego samego pokroju i nie jestem pewien czy wolnobieg czy kaseta ( pewnie to pierwsze ). Korba SR Suntour V3 i pedała zrobiły jakieś 800km więc są w dobrej kondycji. Zdjęcia Scotta w odnośnikach. Jeśli miałbym wymieniać to pewnie kasetę + łańcuch + przerzutka + manetki ( brakuje mi tego 8 biegu ) i z racji tego, że to prawdopodobnie wolnobieg pewnie też wchodzi w grę wymiana piasty. Drugim rozwiązaniem jest wymiana Scotta na jakiś trekking/kolarkę. Dużo km robię jednak po szosie. Co proponujecie? Pozdrawiam.
dovectra Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 napęd wyczyść!!! tak sie nie jeździ wymien tryby i łańcuch i tyle
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2013 Mod Team Napisano 20 Lipca 2013 Można skompletować wysokiej klasy napęd 9 rzędowy, nie wydajać na to całej wypłaty Który w dodatku przejedzie wiele tysięcy. Ale musiał byś chcieć podjąć radykalne kroki
assassInql Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Proponuje na starcie wyczyscic calosc jak juz kolega dovectra zaproponowal, wymiana linek i pancerzy (groszowy temat), ponowna regulacja i kto wie czy nie przedluzysz zywota obecnych czesci. Chcac zbudowac wydajniejszy naped jak napisal Puklus musialbys podjac radykalne kroki (wymiana wolnobiegu na kasete a co sie z tym wiaze wymiana co najmniej piasty a pewnikiem calego kola, przerzutka tyl, lancuch 9rz. a razem z nim pewnie korba lub co najmniej blaty, wtedy przerzutka przod - jednym slowem calosc). Jak wlozysz w niego troche pracy to jeszcze sie nim pocieszysz.
LQS Napisano 20 Lipca 2013 Autor Napisano 20 Lipca 2013 No tak myślałem, że będę musiał wymieniać pół roweru. Wyczyszczę go gruntownie jutro, przesmaruję i zobaczymy jak ten łańcuch jeszcze będzie się sprawował. Korbę mam taką http://lightsport.istore.pl/pl/korba-sr-suntour-xct-v3-t318-48-38-28-kwadrat.html Kompatybilna z napędami 6,7,8 rzędowymi, więc w razie chęci wymiany na coś szybszego ona pewnie też pójdzie precz. Szczerze gdybym miał bawić się w taką modernizację to chyba wolałbym kupić coś na 28" kółkach. A co myślicie o czymś takim: http://allegro.pl/show_item.php?item=3403920538 ew. http://allegro.pl/piekny-wloski-fondriest-shimano-105-klamkomanetki-i3401804005.html Warto?
Roonin Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Nie rozumiem cię kolego troszeczkę. Masz całkiem przyzwoity rower który trzeba tylko troszeczkę dopieścić to chcesz wydawać kasę na jakiegoś dziada w którym się okaże że też napęd pada. Wyczyść napęd, jak to nic nie da to najmniejszym kosztem kupisz wolnobieg (jescze są na allegro) i lańcuch i tyle. A tak naprawdę to na jesieni za 800zł to zmienisz cały napęd i jeszcze zostanie całkiem sporo z tegj sumy. A tak na marginesie to jak będziesz jezdził na tak usr....m napędze to ten nowy też załatwisz. Przecież tam jest piach ze smarem pół na pół.
LQS Napisano 20 Lipca 2013 Autor Napisano 20 Lipca 2013 Okej, lekcja udana. Czyli nie ładować się w używki z allegro? Ceny na jesień mocno spadną? Bo szczerze trochę bezsensu teraz wymieniać wolnobieg+łańcuch, a za parę miesięcy cały napęd.
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2013 Mod Team Napisano 20 Lipca 2013 Mówiąc radykalne środki miałem na myśli : - zdjąć korbę i zębatki. Zębatki pod młotek, naprostować i będzie git. - z tylnego koła wypleść piastę, kupić używaną pod kasetę koszt ok 20-30zł. - zapleść koło samemu 10zł ( koszt nypli ok 5zł i 2 flaszki piwa ) i dokupić kasetę - tutaj już trzeba by sie zastanowić czy 8 rzędów czy 9. - idąc bardziej pod górę, kupić używaną kasetę za ok 20-30zł i ją sobie naprawić - dokupić dobry łańcuch ok 40zł - dokupić manetki tu róznie może być ale w 50 zł sie idzie zmieścić. reasumując, idzie sie zmieścić ze wszystkim w 170zł ... czyli koszt średnio dobrej korby
Roonin Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Okej, lekcja udana. Czyli nie ładować się w używki z allegro? Ceny na jesień mocno spadną? Bo szczerze trochę bezsensu teraz wymieniać wolnobieg+łańcuch, a za parę miesięcy cały napęd. To nie jest tak ze nie warto, czasami bardzo warto ale w tym przypadku to "zamienił stryjek siekierkę na kijek". Jak byś szukał roweru parę klas wyżej to czego nie, czasami można trafić naprawdę perełkę ale z Twoim budżetem to po prostu nie ma sensu. W każdą używkę coś trzeba na początek wsadzić, czy to rower czy samochód wiec.... Jak byś szukał roweru za 3000 i musiał doinwestować 300 to to sie jeszcze trzyma kupy a Ty chcesz wydać wszystko co masz i mieć dalej to co masz. Co do cen to jakoś drastycznie nie spadną ale spadną. Zawsze spadają i do przedwiośnia są niższe. Najtańszym kosztem to zmieniasz wolnobieg http://allegro.pl/wolnobieg-shimano-mf-tz21-7rzedow-tourney-i3391304627.html Drugie tyle lańcuch i śmigasz dalej. Jeśli koniecznie 8 biegów to: http://allegro.pl/kolo-tyl-26-pod-kasete-shimano-o-kands-2-kolory-i3396439447.html http://allegro.pl/zestaw-shimano-kaseta-hg41-8-rzedow-lancuch-hg40-i3407884864.html http://allegro.pl/manetki-obrotowe-shimano-sl-rs45-revoshift-3x8-cr-i3385599165.html Jak by nie patrzeć to mniej niż 300
LQS Napisano 20 Lipca 2013 Autor Napisano 20 Lipca 2013 @Pyklus, to się może nie udać @Roonin, no właśnie dlatego się wahałem i stwierdziłem, że za tą cenę mogę kupić jeszcze gorsze padło. Za tego Scotta dałem 300zł i bez żadnego wkładu przejechałem 4k km w kilka miesięcy i teraz niedawno wymieniłem korbę ( pękła, szczęście takie, że przy powrocie do domu ) i pedały ( na biedę po przesmarowaniu poprzednie dałyby jeszcze radę ). Ostatnia prośba, mógłby ktoś podpowiedzieć jakich elementów użyć? Na co patrzeć przy wyborze piasty, tudzież jakie modele polecicie; łańcuch? HG-53? Wybaczcie za te totalnie laickie pytania, ale jestem informatykiem, a w "świat rowerów" dopiero wchodzę
Roonin Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Jak wchodzisz w świat rowerów to koła sam nie zapleciesz poprawnie. Piasta+zaplot+nyple=to kolo co dalem ci link. Względnie dobry napęd 8rz to HG50 ale na tym zestawie co ci podalem też pojezdzisz sporo. Zrobisz jak uważasz.
beskid Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Witajcie, Stoję przed małym dylematem. Zacznijmy, że do dyspozycji mam tylko 600-800zł. Dla mnie dylemat żaden i to jeszcze z takim budżetem. Kupowanie używek to całkowicie chory temat. Za taką kasę spokojnie wymienisz cały napęd plus wszystkie zmieniarki i linki. Zainwestuj w napęd 8 sp bo w zupełności wystarczy zwłaszcza, że nie przykładasz się specjalnie do dbałości o niego.
LQS Napisano 20 Lipca 2013 Autor Napisano 20 Lipca 2013 Okej, dzięki za pomoc i nakierowanie na właściwą drogę. Postanowiłem, że zmodernizuję to co mam i będę odkładał przez 2-3 lata kasę na coś porządniejszego. @beskid, krytyka co do dbałości o napęd na pewno pomogła. Od teraz będę bardziej zwracał na to uwagę. Jeszcze raz dzięki Panowie, duży kufel piwa się należy!
Roonin Napisano 20 Lipca 2013 Napisano 20 Lipca 2013 Kolego a ja muszę powiedzieć że pierwszy raz widzę na forum osobę która z taką pokorą i spokojem przyjmuje krytykę i słucha rad. Cokolwiek zrobisz dalej jestem pod wrażeniem Twojego podejścia do sprawy .
LQS Napisano 21 Lipca 2013 Autor Napisano 21 Lipca 2013 Wolnobieg i korba wyczyszczone. Łańcuchowi zaserwowałem szejka w benzynie ekstrakcyjnej i nasmarowałem rolhoffem. Jednak nic to nie dało czyli czas na wymianę. Szczerze jednak cały czas mam w głowie zmianę na coś większego... https://www.dropbox.com/sh/e2ib8spr21xnnwv/4LzJtiIags
Roonin Napisano 21 Lipca 2013 Napisano 21 Lipca 2013 No to kolego jk ma cię to męczyć (po części to rozumiem) to ja widzę tylko jedno wyjście. Najpierw sprzedać to co masz i wtedy z większym budżetem szukać coś innego.
LQS Napisano 21 Lipca 2013 Autor Napisano 21 Lipca 2013 I tak chyba właśnie zrobię. Mógłby ktoś jeszcze ocenić stan wolnobiegu ze zdjęć wyżej? Wiem, że to nie temat od tego, ale skoro już tu o tym piszę to może ktoś będzie tak miły. Sprzedam i powiedzmy z budżetem 1200zł lub 1000zł + 200-300zł na pierwsze naprawy, wymiany podejdę do zakupu trekkingu.
LQS Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Napisano 5 Sierpnia 2013 Dokonałem wyboru. Sprzedałem Scotta, dołożyłem 500zł i kupiłem okazyjnie 2 letniego Unibike Zethos z wymienionym napędem ( korba, łańcuch, kaseta - z nowej serii deore ), sztyca, siodło, opony na węższe. Przerzutka tył SLX, przód Deore, manetki Alivio, klamki Deore, piasty Deore, lekkie oponki Schwalbe. Więc chyba korzystna oferta, wydaje mi się, że lepiej nie mogłem trafić. Nie wahałem się ani chwili. Rower wręcz płynie po nawierzchni, a napęd 3x9 robi swoje. Generalnie przebieg roweru sprzedawca określił na 3-4k nie licząc napędu. Myślę, że temat do zamknięcia. Jeszcze raz dziękuję za poświęcony mojej sprawie czas. Pozdrawiam i do zobaczenia na szosie ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.