Skocz do zawartości

[v-brake] nie odbijająca dźwignia hamulca


pajomcek001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem jest następujący. Po użyciu hamulca, jedna dźwignia nie odbija od obręczy, przez co klocek szoruje po niej cały czas.

 

Naoliwiłem dźwigienkę starając się zmniejszyć opory obrotu na trzpieniu, choć nie powiem, aby chodziło to idealnie. Nie mam pomysłu jak oczyścić ten mechanizm z kurzu, żeby zmniejszyć opory...

Dzwigienka jest założona tak, aby sprężyna dawała jak największą siłę, śruba regulująca wkręcona jest do oporu.

 

Co może być przyczyną, że ta dźwignia nie chce odskoczyć? Druga nie a z tym problemu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmowałem, choć nie posmarowałem przed złożeniem. Ale wydaje mi się, że jak smarowałem samą dźwigienkę to zostało dosyć smaru i powinien się na piwot przenieść.

 

Poczytałem, że ludzie piszą o smarowaniu pancerzy, może rzeczywiście problem są opory w pancerzu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim ramieniu poluzuj sprezyne. Sprobuj tez przestawic delikatnie klocek. Moze idzie pod takim katem ze lapie za obrecz.

 

Poluzowanie sprężyny w przeciwnym ramieniu rozwiązało sprawę. Kurde, banalnie proste, a nie potrafiłem na to wpaść. Za bardzo byłem przywiązany do symetrii i wkręcałem obie śruby napinające sprężyny jednakowo.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symetria w V-BRAKE'ach to mit. Mi ostatnio przy centrowaniu kół ustawili właśnie symetrycznie zaciski do koła. Masakrycznie słabo hamowało. Musiałem oczywiście wrócić do domu i zrobić po swojemu. Nie jest to symetrycznie i nawet widać, że zaciski nie są symetrycznie, ale podczas zaciskania klocki w tym samym czasie dotykają obręczy. To powoduje, że mogę zmniejszyć skok klamki poprzez wykręcenie śruby baryłkowej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...