Skocz do zawartości

[Opony] Wybór 26". Schwalbe vs Continental ?

GIZIU

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, właśnie dojechałem do pracy i zauważyłem że na tylnej oponie mam dwa rozcięcia (wychodzi dętka na wierzch). W związku z tym stoję przed wyborem opon. Rower to Cube Reaction Team. Jeżdżę nim po asfalcie i po lesie. Obecnie mam Schwalbe Rocket Ron z przodu i Racing Ralph z tyłu. Rozmiar 26x2.25. Co wybrać ? Nie szukam jakichś "wypasów" bo w maratonach nie jeżdżę, ale nie chcę czegoś gorszego. Podobają mi się wizualnie Continentale Race King. Co sądzicie ? Jestem zielony w oponach i bardzo proszę o pomoc w wyborze. 

P.S. Czy mam też wymieniać dętki ?

• Mod Team
Napisano

Race Kingi również do wytrzymałych opon nie należą. Kup Saugaro od Geaxa, drutówki są tanie. Oponki będą cięższe od konkurencji od Conti i Schwalbe, ale za to wytrzymalsze. Dętek nie musisz zmieniać.

Napisano

Zapomniałem napisać że opony które mam, są w wersji EVO TL Ready.  Widzę że w cenie jednej Racing Ralph Evo TL-Ready kupię dwie Race Kingi zwijane 2.2. Gdzie jest haczyk ?

Napisano

Ja nie chcę już widzieć u siebie Race Kingów. Owszem opony bardzo uniwersalne, ale ostatnio albo mam pecha, albo nie umiem jeździć - jeden laczek co 2 tygodnie.

Napisano

Ani Schwalbe evo ani Conti RK nie są oponami wytrzymalymi i rozciecia i rozdarcia zdarzają się stosunkowo często. Jeśli chcesz bezawaryjnych gum o dobrych właściwościach to Geax Saguaro to dobry wybor, chociaż nie jest też tak że geaxy to lek na całe zło.

Napisano

fajny rower ale nie jesteś wyczynowcem to nie wiem czy drogie wylajtowane opony maja sens- im lżejsza tym niestety delikatniejsza ;) 

Poszukał bym kompromisu i tyle - większość obecnych opon to szmacianki i są bardzo  delikatne po bokach.

Race kingi są ok ale haczyk w cenie jeden- zwijka nie waży wiele mniej od drutowanej i tutaj Schwalbe są lepsze.