flood Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Witam, Zostałem szczęśliwym lub nie posiadaczem Roweru Schwinn Moab Pro. Jest to mój pierwszy tak zaawansowany technicznie rower i chyba go nie ogarniam bo po 10 kilometrach jazdy złapałem dwie gumy w tym samym momencie. Jechałem było ok. Zatrzymałem się a gdy chciałem po 2 minutach ponownie ruszyć okazało się że zarówno przednia jak i tylna opona są przebite. Zestaw jaki mam to: DT Swiiss XR.4.1d Continental Speed King 2.1 Heng Shin Tube 26x1.9x2.125 Dziury na dętkach pojawiły się od strony wentyla. Czyli tak naprawdę od strony styku dętki z felgą. A dokładnie jak to mniej więcej wymierzyłem w miejscu gdzie są otwory na feldze do skręcania szprych. Nie znalazłem żadnych dziur na oponie czy też wbitych nią kolcy. Identyczna sytuacja jst na obu felgach. Dodatkowo obie felgi nie mają tego gumowego wyłożenia zabezpieczającego dętkę przed kontaktem z felgą . W innych felgach zawsze takie miałem. Czy DT Swiss tego w tym modelu nie daje? Mój rower jest z 2009. Tai leżak magazynowy. Nie jeżdzony ale nie wiadomo co z nim robione w między czasie było. Może ktoś coś odmontował i domontował coś innego. Czy , bazując na waszym doświadczeniu, uważacie że możliwe jest żeby obie dętki przebiły się identycznie od strony felgi ale w tradycyjny sposób czyli przez coś ostrego z ulicy np szkło kolec (np dętka mogła się przekręcić w feldze) czy raczej uważacie że jest to niemożliwe i raczej jest to wina felg i trzeba je reklamować. Z góry dzieki za pomoc
shortee Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Sprawdź krawędzie obręczy i otworów pod nyple. Zainwestuj w opaski max. 10 zł w rowerowym
seraph Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Nie powinno się jeździć bez opasek, bo nypel lub krawędź otworu na nypel w obręczach stożkowych przetrze po pewnym czasie dętkę i kapeć murowany. Warto też sprawdzić czy szprychy nie wystają z nypli do środka tzn. czy nie są za długie.
flood Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 Sprawdź krawędzie obręczy i otworów pod nyple. Zainwestuj w opaski max. 10 zł w rowerowym Pod jakim względem mam je sprawdzić? Rower mimo że nowy ma porysowane oraz delikatnie poszczerbione krawędzie felg. Rozumiem że to leżak magazynowy ale przecież w tym miejscu akurat ciężko porysować felgę. Warto też sprawdzić czy szprychy nie wystają z nypli do środka tzn. czy nie są za długie. Ja mam nyple pochowane w feldze gdyż ona jest taka jakby piętrowa. Mimo to jednak otwory musiały poniszczyć dętko. I to mnie zastanawia czemu opasek nie było w zestawie od początku.
seraph Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 No masz komorową obręcz. Na jakim ciśnieniu jeździsz? Nie masz takich rozciągniętych "bąbli" na dętce od strony obręczy? Dziwne, że nie ma opasek, ale to, że obręcz ma porysowane krawędzie psuję tylko i wyłącznie wrażenie estetyczne.
beskid Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Nie jest możliwe aby na założonych oponach tak uszkodzić obręcz. To nie są w takim razie nowe obręcze stąd brak opaski. Koniecznie je załóż bo być może w tym jest problem. Jak nie pomoże to będziesz się martwił. Jeśli są na krawędziach zadziory to delikatnie usuń je pilnikiem.
flood Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 Na jakim ciśnieniu jeździsz? Nie masz takich rozciągniętych "bąbli" na dętce od strony obręczy? Nie wiem jakie było ciśnienie. Rower z wyjątkiem tego że ma 4 lata (które powinien teoretycznie przeleżał w magazynie lub na wystawie) powinien być kompletnie nowy (kupiłem go jako nowego w sklepie w tym tygodniu). Ja nim zrobiłem 10km i po tym czasie złapałem obie gumy. Nie wiem dokładnie o co z tymi bąblami chodzi. Ale chyba nie mam skoro nic takiego nie zauważyłem. Dętki po napompowaniu (zanim powietrze zejdzie bo jeszcze nie łatałem) nie mają żadnych bąbli. Nie jest możliwe aby na założonych oponach tak uszkodzić obręcz Być może w sklepie chcieli go sprzedać przez te 4 lata na części bo zauważyłem zamiast opasek na feldze cenę przyklejoną co raczej nie powinno się zdarzyć przy nowym rowerze aby pod opona i pod dętka na feldze w środku była cena.
beskid Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Nie wiesz i nikt Ci dokładnie nie powie co to za dętki i ile one mają lat. Moja dobra rada to kupić opaski i obydwie nowe porządne dętki. Koszt nie wielki a będziesz wiedział co masz. Guma parcieje więc jest szansa, ze po prostu zabija je upływ czasu.
flood Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 Nie wiesz i nikt Ci dokładnie nie powie co to za dętki i ile one mają lat. Moja dobra rada to kupić opaski i obydwie nowe porządne dętki. Koszt nie wielki a będziesz wiedział co masz. Guma parcieje więc jest szansa, ze po prostu zabija je upływ czasu. To jeszcze moje ostatnie pytanie. Czy to normalne że w rowerze są dwa rodzaje tarcz hamulcowych? Z tyłu mam SMRT64M a z przodu SMRT62M
Fenthin Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Nie jest to ani normalne, ani nienormalne. Tarcze masz takie, jakie sobie założysz.
flood Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 Bardziej mi chodziło czy rowery nowe prosto od producenta mają zawsze te same tarcze z przodu i z tyłu czy się mogą różnić. Wiem ze wielkością się mogą różnić ale czy typem? Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.