lukaszs Napisano 17 Lipca 2013 Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) tak jak w temacie problem dotyczy floata 32 RL dziś podczas jazdy a dokładnie przejeżdzania przez leżące na ścieżce kłody nastapił wybuch prawej goleni a mianowicie urwała sie nakrętka wraz z częścią śruby........ chodzi o śrubę widoczną na fotce mam wobec tego pytanie czy całe bebechy są do wymiany? Edytowane 17 Lipca 2013 przez lukaszs Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 17 Lipca 2013 Mod Team Napisano 17 Lipca 2013 Teoretycznie do wymiany jest tylko dolna część tłumika ( to czarne coś) śruba pękła sama z siebie? Czy może niedawno był serwis? Cytuj
jahoo84 Napisano 17 Lipca 2013 Napisano 17 Lipca 2013 Moze moge tobie pomóc! Mam taką nakretke /końcówkę wkrecana w tlumik, zeby nie wymieniac calego tlumika. Cytuj
lukaszs Napisano 17 Lipca 2013 Autor Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) właśnie problem jest nieco bardziej skomplikowany bo pękło to srebrne na które nakręcone jest to czarne czyli śruba przytrzymująca kartridż została w nakrętce............ pękło samo z siebie....... od kupna czyli od października 2012 r nie ruszałem nic ale wnioskuje że jakiś idiota za mocno dokręcił śrubę. nakrętkę znalazłem ale może być problem z wydobyciem pozostałej w niej śruby:-( Edytowane 17 Lipca 2013 przez lukaszs Cytuj
jahoo84 Napisano 17 Lipca 2013 Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) 2i regulaminu Kolego ja mam wlasnie to srebrne:-) jak chcesz to dzwon 668189767 Edytowane 17 Lipca 2013 przez Puklus Cytuj
lukaszs Napisano 17 Lipca 2013 Autor Napisano 17 Lipca 2013 rozkręcę to jutro i zobaczę jak to wygląda.......... Cytuj
lukaszs Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 a wiec wyglada to tak. zastanawia mnie kwestia przyczyny bo śruba nie była chyba jednak tak mocno dokęcona............. Teoretycznie do wymiany jest tylko dolna część tłumika ( to czarne coś) śruba pękła sama z siebie? Czy może niedawno był serwis? mój tłumik jest nieco inny ponieważ ten czarny element ma gwint zewnetrzny a nie wewnętrzny jak na powyższym zdjęciu....... Cytuj
lukaszs Napisano 21 Lipca 2013 Autor Napisano 21 Lipca 2013 Wszystko na dobrej drodze do szczęśliwego końca dzięki jahoo84 i małej dozie szczęścia (przy rozkrecaniu uszkodzonego elementu) amortyzator będzie naprawimy małym kosztem. zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić uszczelek . cały czas zastanawia mnie jak to się stało... ma ktoś jakieś pomysły? Cytuj
Kowal1986 Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 cały czas zastanawia mnie jak to się stało... ma ktoś jakieś pomysły?Wada materiałowa, zbyt mocno dokręcona nakrętka, albo oba powyższe przyczyny razem. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 23 Lipca 2013 Mod Team Napisano 23 Lipca 2013 cały czas zastanawia mnie jak to się stało... ma ktoś jakieś pomysły? Zbyt mocne dokręcenie nakrętki podczas wcześniejszego serwisu. Jak mnie pamięć nie myli to ten element jest aluminiowy i wymaga określonego momentu dokręcenia. Cytuj
lukaszs Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 no właśnie ale ja nie posiadam narzędzia którym mógłbym ten moment zmierzyć....... więc pewnie zrobie to na czuja:-) Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 23 Lipca 2013 Mod Team Napisano 23 Lipca 2013 Zalecany moment to ok 6Nm- czyli baaaardzo mało. Dla porównania- kasetę dokręcasz momentem ok. 40 Nm. Cytuj
netta1987 Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 (edytowane) siła nie taka mała bo tylce co mostek się dokręca Edytowane 23 Lipca 2013 przez netta1987 Cytuj
lukaszs Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 Więc na czuja ale lekko;-) jeżeli nie będzie ciekło to ok. Cytuj
lukaszs Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 przy "okazji" awari chyba wartobyłoby wymienic uszczeli no i oczywiście zalac swieżym olejem na znanym mportalu aukcyjnym są orginalne uszczelik FOXA i zamienniki Enduro...... co dziwne oryginały sa tańsze....co wybrać? olej Motorexa chyba będzie ok? Cytuj
jahoo84 Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 przy "okazji" awari chyba wartobyłoby wymienic uszczeli no i oczywiście zalac swierzym olejem na znanym mportalu aukcyjnym są orginalne uszczelik FOXA i zamienniki Enduro...... co dziwne oryginały sa tańsze....co wybrać? olej Motorexa chyba będzie ok? Witam kolegę! Jeżeli chodzi o uszczelki to o enduro słyszałem że przez to jakie są wysoki to otępiają trochę pracę amora. Ja ostatnio wymieniałem olej i fabrycznie był 10w w ladze z tłumikiem (otwarta kąpiel), zastosowałem zamiennik w postaci motorexa 10w i była masakra! Amor był bardzo stłumiony!!! Zlałem ten olej i zalałem 7,5w i teraz jest ok. Jeżeli masz możliwość to zalej oryginalnym foxem. Cytuj
lukaszs Napisano 25 Lipca 2013 Autor Napisano 25 Lipca 2013 w manualach foxa jest 10w....... czyli lepiej uszczeliki oryginalne foxa? Cytuj
Rulez Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 Owszem, 10W ale foxa, a nie zamiennika ... Uszczelki Endura mają różne opinie, nie całkiem pochlebne, więc nie wiem po co przepłacać ... Cytuj
Rulez Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 (edytowane) W tym dziale jest temat o olejach, 10W nie równa się 10 W., wystarczy przeczytać ... i słuchać starszych ... http://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/ Edytowane 25 Lipca 2013 przez Rulez Cytuj
Kranczi Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 Mysle ze chodzi wlasnie o za mocno dokrecona srubke, podobnie mialem w damperze ale tam nie ma tego srebrnego tylko mocowanie pod ze tak to nazwe sztyco-rame mi sie ulamalo.. Powod? wlasnie srubka Cytuj
lukaszs Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 Ok więc uszczelki FOX a olej motorexa 7,5 W Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 Motorex 7,5W ma znacznie mniejszą lepkość niż olej Foxa- prywatnie bym lał oryginalny ,ale to Twoja decyzja. Cytuj
jahoo84 Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Ja zastosowałem ten http://allegro.pl/weldtite-olej-amortyzatorow-suspension-fork-7-5wt-i3395377560.html jest naprawde ok. Praca jak dawniej. Cytuj
Rulez Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 No wiesz, ale ten olej : Olej ten sprawnie działa do 1000km użytkowania amortyzatorów - po tym okresie nalezy dokonać przeglądu amortyzatora i wymiany oleju w autoryzowanym serwisie rowerowym. Więc sam go nie może wymienić Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.