Skocz do zawartości

[u-brake]Slaba sila hamowania, mimo wymiany klockow i regulacji


Kali

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam problem. Znajoma poprosila mnie o wymiane klockow w swoim starym rowerze (Peugeot, model dla mnie anonimowy)bo ledwo hamowal. No to zabralem sie do roboty i klops. Wszystkie klocki wymienione, linka odpowiednio naciagnieta, na sucho klocki dociskaja sie jak powinny a hamuje nadal jakby chcial a nie mogl. Nie mam juz pomyslow co dalej z tym dziadostwem mozna zrobic.
Jedyne co mi sie nasuwa na mysl ze te rowery tak maja jako ze to typowo miejski sprzet okolo 20-30 letni tak na oko. Do tego po raz pierwszy widze obrecze z takimi wglebieniami (na calej dlugosci obreczy sa takie malenkie fabryczne wglebienia. Sa ich setki i mysle ze moze one maja wplyw na oslabienie sily hamowania) i tak krotkie klocki okolo 35 mm. Jakies sugestie?

post-101826-0-50783500-1374083588_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie hamulce z tego co pamiętam (składak, damka) nie grzeszyły skutecznością.

Postaraj się tak wyregulować, żeby w momencie dotknięcia klocków do obręczy był jeszcze spory zapas ruchu klamki, żeby dało się mocniej zacisnąć zanik klamka zablokuje się o kierownicę.

 

Zwróć też uwagę na sztywność klamek. Część siły może iść zamiast w ciągnięcie linki, to na gięcie się klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przecież napisał U-brake czyli dawne szczękowe :P

 

Taaa te hamulce skuteczne nie były ale tył powinny blokować skutecznie. Na zdjęciu wygląda jak by kąty lekko sie nie zgadzały, na pewno klocki przylegają cała powierzchnią ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...