Skocz do zawartości

[Amortyzator Tył] RS Bar R Zepsute Tłumienie Powrotu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Amortyzator Tył Rock Shox Bar R prawdopodobnie 2011/2012

 

Mój problem jest taki że podczas rozbierania nieświadomy poźniejszego problemu spuściłem powietrze z komory olejowej(tej na dole zaznaczone na foto) w srodku jest tam normalny zawór samochodowy, ale ma gwint tylko taki wpustowy, a pompke mam do amortyzatorów, ale ma zwykły samochodowy gwint.

 

Jak potrząsam amortyzatorem to słychać że olej w srodku chlupocze czyli ta komora chyba nie jest pełna oleju, ale jak spuszczałem powietrze to z tego co pamietam to olej sie z tamtąd nie wydobywał.

 

Mógłby ktos objaśnić mi o co chodzi z ta komorą? po co tam jest powietrze?, bo amortyzator bez nigo teraz nie ma wogóle tłumienia powrotu.

 

Prosiłbym o jakies odpowiedzi/podopwiedzi jak to zrobić/napompować, jakiej przejścowki bym potrzebował? jest to zwykły zawór samochodowy tylko nie ma gwinytu zewnetrznego, a jest tylko ten wewnetrzny co wkreca sie ta "wkładke", no chyba że odkrecić zaworek i nalać oleju do pełna?

 

60id.jpg

 

o83v.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Komora jest po to zeby nie rozerwało tłumika i nie urwało ci nogi przy okazji jakiegoś dropa :D nie mogę znaleźć obrazka a rysować mi sie nie chce, chodzi o to ze w miarę wciskania tłoka poziom oleju zaczyna rosnąć i żeby to skompensować jakaś mądra głowa wymyśliła ruchomy tłok.

 

Równie dobrze można tam wsadzić jakąś sprężynę ale powietrze jest lżejsze ;) I niestety tłumik bez powietrza działać poprawnie nie będzie, zależnie o jego konstrukcji, mi nie działała kompresja a co za tym idzie blokada, musiałem u siebie zawór dorabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komora jest po to zeby nie rozerwało tłumika i nie urwało ci nogi przy okazji jakiegoś dropa :D nie mogę znaleźć obrazka a rysować mi sie nie chce, chodzi o to ze w miarę wciskania tłoka poziom oleju zaczyna rosnąć i żeby to skompensować jakaś mądra głowa wymyśliła ruchomy tłok.

 

Akurat wyobrażam sobie jak to wygląda i działa, bo w sumie to logiczne.

 

I niestety tłumik bez powietrza działać poprawnie nie będzie, zależnie o jego konstrukcji, mi nie działała kompresja a co za tym idzie blokada, musiałem u siebie zawór dorabiać.

 

Czyli rozumiem ze jakoś musze nabić tam ciśnienie, bo inaczej lipa z tłumienia powrotu.

 

Pytanie jak to teraz zrobić? Bo szukałem i jakoś nie specjalnie takie przejściówki są, na oko wydaje mi sie ze to rozmiar gwintu taki jak jest w preście na poczatku(ten co zakrecia sie na niego kapturek)

 

Kurcze no jakoś ludzie muszą to pompować przecież -tylko jaki jest patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puklus i Igorch Był taki temat serwisowania tylnego amortyzatora. Właściwie to był taki poradnik jak się do tego zabrać. Tam chyba był RAIDON, ale nie jestem w ogóle tego pewien. Było coś tam prawdopodobnie jak pompować tą komorę. Patent polegał na igle wklejonej w przewiercony imbus itd. Nie mogę tego tematu znaleźć teraz. :/ Może to wam pomoże. To jest wielkie chyba, ale coś mi się tak obiło o oczy. Było to ładnie zrobione ze zdjęciami nawet wszystkiego. Jak znajdę to podeśle. Może się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to  popatrzyłem i nazywa się to adapter "Air valve" koszt najmniej ok.50zł i to z zagranicy trzeba, czyli mija się z celem w moim przypadku, bo swojego to mam Sid'a XC a ten jest w innym rowerze co to będe go sprzedawał, ale chciałbym to zrobić zeby wszystko było ok.

 

Gdyby znalazły sie jakieś rysunki jak to zrobić to byłoby dobrze, ale już mniej wiecej wiem ze trzeba zawór presta, igłe do piłki i wkleić ja w zawór, problem w tym że nie mam ani tego ani tego, bo już pewnie byłbym w trakcie prac:)

 

Dziwne że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł, aby to dorabiać, skoro nie mozna tego dostać prtaktycznie chyba w PL, można by ładną sumkę zarobić, no nic ja będie musiał coś wykombinować z dorabianiem tego czy w jakikolwiek inny sposób to napompować.

 

A jeszcze takie pytanie ten zawór samochodowy jak się nie wciśnie tego trzpienia na środku to da sie wtłoczyć powietrze?

 

no to już wiem chyba wszystko, a jak teraz jeżdże bez tego powietrza w regulacji odbicie to coś się nie rozwali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jeszcze takie pytanie ten zawór samochodowy jak się nie wciśnie tego trzpienia na środku to da sie wtłoczyć powietrze?

 

Możliwe, że samo ciśnienie otworzy lekko zawór, ale będzie to szło bardzo powoli. Często na stacji te końcówki są wciśnięte, albo ich nawet nie ma i czasami da się tym napompować, ale słabo to idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprawdź jaki masz tam gwint ... jak np M4 to prawdopodobnie z wentyla można zrobić taki adapter, jak ja u siebie, tylko narzędzia do gwintowania trzeba zdobyć :P

20130529192.jpg

Ty masz o tyle lepiej ze to tylko adapter, masz zawór w środku, ja nie miałem więc tak konstrukcja póki co została :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ale to jest zwykły wentyl samochodowy? to na tym zdjęciu? zn tylko zagwintowany na końcu?

 

teraz mi tak przyszło na myśl żeby wziaść wentyl samochodowy dobrac srube co by sie wkrecała w jego srodek, przewiercic srube na wylot wzdłuż i wkrecić w wentyl i amor i moze by poszło tak, coś bede kombinował w każdym bądź razie bo muszę jakoś to zrobić jak zepsułem:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Taki zwykł to to nie jest bo ja miałem malutka dziurkę i musiałem nieźle kombinować by to działało, ale jeżeli patrzeć na to z boku to tak , wyjąłem go ze zwykłej dętki ;)



Taki zwykł to to nie jest bo ja miałem malutka dziurkę i musiałem nieźle kombinować by to działało, ale jeżeli patrzeć na to z boku to tak , wyjąłem go ze zwykłej dętki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to już zrobiłem.

 

Wyciełem wentyl samochodowy ze starej dętki i wkleiłem go w taka śrube regulacyjna od manetki, trzeba tylko gwint uszczelniać ten co sie wkreca w amortyzator, ale hasa tylko nie wiem ile powietrza nabijam bo robie to przez ten zawór bez otwierania go mechnicznie, tylko ciśnieniem, ale ogólnie to działa

 

 

znalazłem ze te komory maja takie cisnienia, tylko nie ma bara, to chyba poprostu pompką wbije do 250psi i tyle

Monarch 250 psi
Ario 1.1 250 psi
Ario 2.1 250 psi
Ario 3.2 500 psi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...