nagal Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Witam, Właśnie modernizuje 20 letni rower i zatrzymałem się na etapie dołożenia amortyzatora. Do tej pory dawałem rade bez, ale teraz ze względów zdrowotnych muszę coś zamontować. Dodatkowo chcę zmienić kierownicę, żeby trochę wyprostować sylwetkę podczas jazdy. Niestety nie mam zielonego pojęcia jak dobrać amortyzator i resztę części żeby to złożyć w całość. Jeżdżę po utwardzonych drogach i lesie, ważę 90 kilo. Rower jest "górski" ma jakieś 20 lat, rama aluminiowa, koła 26". Był składany u dystrybutora wheelerów. Zależy mi żeby modernizacji dokonać jak najniższym kosztem. Żeby rower nagle nie stał się atrakcyjny dla osób trzecich Możecie mi podpowiedzieć co gdzie pomierzyć, co sfotografować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Hamulce V-brake?Musimy znać średnicę rury sterowej i rodzaj sterów (nakręcane na gwintowaną rurę czy ahead na rurę gładką). Rura sterowa pewnie 1", ale warto się upewnić. Przygotuj się na to, że nie będziesz miał jakiegoś wielkiego wyboru, bo takich amortyzatorów jest raczej niewiele na rynku.Co do kierownicy to uwzględnij to, że amortyzator jest zawsze wyższy niż sztywny widelec i przód roweru się uniesie już od samej zmiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nagal Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Hamulce V-brake? Musimy znać średnicę rury sterowej i rodzaj sterów (nakręcane na gwintowaną rurę czy ahead na rurę gładką). Rura sterowa pewnie 1", ale warto się upewnić. Przygotuj się na to, że nie będziesz miał jakiegoś wielkiego wyboru, bo takich amortyzatorów jest raczej niewiele na rynku. Co do kierownicy to uwzględnij to, że amortyzator jest zawsze wyższy niż sztywny widelec i przód roweru się uniesie już od samej zmiany. hamulce taki zwykle, wtedy v brake nie bylo tzn ze mam zacząć od zdjęcia widelca? czy da sie to jakoś sprawdzić bez rozbiórki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 To hamulce pewnie cantilever. One są i tak montowane tak jak V-brake, więc bez różnicy. Da się. Jak masz zamontowaną kierownicę? Wpuszczoną do środka rury, czy mostek jest nałożony na rurę i zaciśnięty? Jest taka duża nakrętka na wierzchu sterów czy nie?Pewnie coś takiego: Jeśli wygląda to mniej więcej tak to masz klasyczne stery i gwintowaną rurę 1". Jeśli nie to może zrób zdjęcie lepiej i pokaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskra14 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Moim zdaniem inwestycja nieopłacalna - geometria może się zmienić, ciężko będzie dobrać jakiś sensowny amortyzator, a koszta wymiany wielu części mogą uskładać się nowy rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nagal Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Tak to wygląda w rzeczywistości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 http://allegro.pl/amor-xcm-hlo-najlepszy-na-1-gwint-dwa-kolory-i3384733947.html To jest najlepsze co możesz dostać i będzie pasowało bez kombinowania adapterów. Masz stery 1" na rurę gwintowaną tak jak się można było spodziewać i mostek wpuszczany. Wyjątkowo długi mostek z ciekawym wieszakiem linki. Zapomniałem niestety dodać, że w przypadku amortyzatora będziesz musiał pożegnać się z hamulcami tego typu i wymienić je na V-brake Nie pomyślałem... To jest bardzo duża ingerencja w rower i geometria się zmieni, ale jeśli rama jest aluminiowa to może się nawet opłacić. Bo musiałbyś inaczej go go sprzedać i kupić używkę, a pewnie sentyment jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nagal Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 http://allegro.pl/amor-xcm-hlo-najlepszy-na-1-gwint-dwa-kolory-i3384733947.html To jest najlepsze co możesz dostać i będzie pasowało bez kombinowania adapterów. Masz stery 1" na rurę gwintowaną tak jak się można było spodziewać i mostek wpuszczany. Wyjątkowo długi mostek z ciekawym wieszakiem linki. Zapomniałem niestety dodać, że w przypadku amortyzatora będziesz musiał pożegnać się z hamulcami tego typu i wymienić je na V-brake Nie pomyślałem... To jest bardzo duża ingerencja w rower i geometria się zmieni, ale jeśli rama jest aluminiowa to może się nawet opłacić. Bo musiałbyś inaczej go go sprzedać i kupić używkę, a pewnie sentyment jest. Zmiana roweru na pewno nie wchodzi w gre, no chyba że się cały połamie Ciesze się, że cena przystepna Znalazłem opis tej częsci co łączy rure sterową z kierownicą: WHEELER Wetrax CroMoly Gooseneck Bicycle Stem Black 120mm 25.4mm 1" (ST-615) czy ta kierownica będzie pasowac? http://allegro.pl/komfortowa-kierownica-25-4-zoom-alu-600x100x15-wwa-i3345745088.html Chciałbym jeszcze wymienić kierownice, tak żebym był bardziej wyprostowany i odciążył nadgarstki czy te części będą ok? http://allegro.pl/komfortowa-kierownica-25-4-zoom-alu-600x100x15-wwa-i3345745088.html http://allegro.pl/lekki-alu-regulowany-zoom-ahed-trzy-kolory-i3384541675.html http://allegro.pl/hamulce-v-brake-shimano-br-m590-deore-czarne-i3391008054.html Jeszcze żeby zwiększyć wygodę pomyślałem o nowy siedzisku http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-suntour-nex-26-6mm-czarna-i3381686715.html http://allegro.pl/zestaw-selle-royal-premium-siodelko-chwyty-gratis-i3366288420.html Czy taka sztyca się sprawdza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
augustmichal Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Zmiana roweru na pewno nie wchodzi w gre, no chyba że się cały połamie Ciesze się, że cena przystepna Znalazłem opis tej częsci co łączy rure sterową z kierownicą: WHEELER Wetrax CroMoly Gooseneck Bicycle Stem Black 120mm 25.4mm 1" (ST-615) czy ta kierownica będzie pasowac? http://allegro.pl/komfortowa-kierownica-25-4-zoom-alu-600x100x15-wwa-i3345745088.html Chciałbym jeszcze wymienić kierownice, tak żebym był bardziej wyprostowany i odciążył nadgarstki czy te części będą ok? http://allegro.pl/komfortowa-kierownica-25-4-zoom-alu-600x100x15-wwa-i3345745088.html http://allegro.pl/lekki-alu-regulowany-zoom-ahed-trzy-kolory-i3384541675.html http://allegro.pl/hamulce-v-brake-shimano-br-m590-deore-czarne-i3391008054.html Jeszcze żeby zwiększyć wygodę pomyślałem o nowy siedzisku http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-suntour-nex-26-6mm-czarna-i3381686715.html http://allegro.pl/zestaw-selle-royal-premium-siodelko-chwyty-gratis-i3366288420.html Czy taka sztyca się sprawdza? Mam tą sztycę, jestem bardzo zadowolony. Na pewno trzeba o nią dbać bardziej (smarować). Skrzypienie i luzy pojawią się wcześniej czy później, ale warto. Co do kierownicy to kwestia gustu oczywiście. Pewnie im wyżej tym wygodniej, ale mniej sportowo, a Twój rower może wyglądać dla niektórych śmiesznie z taką kierownicą od BMXa. Mostek wybrałeś zły. Nie szukaj niczego co ma w nazwie AHEAD. Potrzebujesz mostka 1", wpuszczanego, n.: http://allegro.pl/promax-wspornik-kierownicy-22-2-80-180-gdansk-i3359599917.html Do tego kierownica z mocowaniem 25,4. Za siodełko trochę wysoka cena. Ja jeżdżę na WTB Pure-V i jest mi bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.