Grand231 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Witam mam problem z moimi hamulcami Hygia SLP - otóż podczas wczorajszego treningu w górach podczas zjazdu hamulec się zapadł i przestał hamować, po chwili pompowania hamulce zaczął normalnie działać - chcę się was doradzić czym może być to spowodowane, czy zapowietrzony hampel daje takie efekty?. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Zapowietrzony mógł się tak zachować. Nie wiem, czy to możliwe, ale mocno rozgrzany płyn hamulcowy również może być tego przyczyną zapowietrzenia , w momencie jak się prawie zagotuje. A jak wiadomo płyn hamulcowy jest tym bardziej odporny na wysoką temperaturę im mniej ma wody, a tę bardzo lubi bo jest higroskopijny. Więc nawet małe nieszczelności w układzie mogą spowodować jego "uwodnienie" i w efekcie "gotowanie" się na zjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 15 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Tak, możliwe, że lekko przygotowałeś hamulec w związku z czym z wody w płynie uwolniło się powietrze (w zasadzie to chyba raczej sam tlen, mniejsza z tym) i hampel się zapadł. Pompując klamką powietrze przedostało się do zbiorniczka wyrównawczego i hamulec wrócił do 'normalnego stanu'. Wypadałoby go teraz odpowietrzyć i pomyśleć o większej tarczy, ewentualnie o ile to możliwe zmienić płyn na taki o wyższej temp. wrzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Jak nic zagotowałeś sobie hamulec, co za tym idzie zainwestuj w coś do chłodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Wypadałoby go teraz odpowietrzyć i pomyśleć o większej tarczy, ewentualnie o ile to możliwe zmienić płyn na taki o wyższej temp. wrzenia Hmm możliwe że została mi tam woda z odpowietrzenia bo wypychałem membranę w klamce w misce wody, mimo że chyba było tam sucho mogło zostać coś wody, płyn to Organika DOT 5.1 - więc nie wiem czy jest coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Zapadnięcie hamulca panowie nie uwierzycie spowodował praktycznie cały CZARNY DOT 5.1 - żeby było jasne był świeżo zalewany miesiąc temu..., co prawda ostatnio są błotne maratony ale żeby aż do takiej sytuacji doprowadzić ?!. Czy brud do DOT'a mógł się dostać przez tłoczki i o-ringi uszczelniające tam się znajdujące ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 A uszczelki są całe? Nic nie puszczają dota w zacisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Może problem leży w tym, że DOT 5.1 jest dużo bardziej higroskopijny od DOT 4? Do Twoich hamulców zalecany jest DOT 4 i może nie trzeba poprawiać fabryki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Do SLP z ceramicznymi tłoczkami zalecany jest DOT 5.1 i taki mam wlany. Nie mam pojęcia czemu DOT był czarny, albo SLP są hamplami tylko na w miarę suche warunki albo gdzieś jest nieszczelność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 A może przed wlaniem same przewody nie były suche? ( Nie wiem, czy Ty zalewałeś np. przy wymianie, czy masz fabryczny płyn) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Czyli zagotowałeś hamulec skoro tak sie zasyfił nie ma bata, układ jest nieszczelny a to się równa za ... wodzenie układu i zabrudzenie. Najprędzej winne by były uszczelki na tłokach. Pasuje je wyjąć i sprawdzić jak sie maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Czyli wycisnąć klocki i zobaczyć czy uszczelka jest w całości - w ogóle to kurcze niby SLP są mega lekkie ale w ogóle wychodzi na to że nadają się tylko na suche warunki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 No faktycznie wygląda delikatnie ale to nie przekłada sie na szczelność układu, to nie włoski silnik, który co 1000km lekko pali 1l oleju, bo jest luźno pasowany. Jeżeli nie pocą ci się przewody ani tłoki czy klamka jest to bynajmniej dziwne. Jeżeli dot był jak mówisz czarny to połowa niego to był syf zapewne z wodą i jego temp wrzenia drastycznie spadła, pytanie czemu tak sie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Ostatnio zmieniałem DOTa w moich hayesach trail , z przodu kolor mocno zaparzonej herbaty a z tyłu to samo co z przodu tylko miejscami czarny. U mnie była strasznie gumowa klamka nawet na zimno , po zmianie dota klamka twarda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Dot 4 lepiej działa niż dot 5.1 wg mnie i nie wymaga tyle konserwacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Dot 5.1 z tego co mnie sie wydaje ma wyższą temp wrzenia, jednak na nic to jak sie go zmiesza z woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Wycieków nie mam nigdzie - na tłoczkach i końcówkach przewodu jest jeszcze suche błoto - nie ma oznak DOT'a - no ale jednak gdzieś ten syf musiał dostać się do płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Dot 5.1 z tego co mnie sie wydaje ma wyższą temp wrzenia, jednak na nic to jak sie go zmiesza z woda Drogi puklusie, w rowerze nie ma potrzeby ładować dot5.1. Dot4 jest ciężki do przegrzania. Wg mnie 5.1 jeszcze nie jest dopracowaną mieszanką, a poza tym to sztuka dla sztuki jest (chyba że ciężkie dh uprawiamy cholera wie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Hmm możliwe że została mi tam woda z odpowietrzenia bo wypychałem membranę w klamce w misce wody Czy mógłbyś nieco dokładniej opisać co robiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Chciałem posmarować uszczelkę na tłoczku na klamce bo mi skrzypiała stąd wyciskałem tłoczek w misce z wodą. No ale nie ma z tego miejsca żadnego wycieku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 ale dlaczego w misce z wodą ? Co to za sposób ? I czym smarowałeś tą uszczelkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.