rzymo Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 Myślałem że łatwiej mi to pójdzie, ale zbyt długo mam hamulce tarczowe Szukam komponentów do kół 28" pod V-ki. Opony już są - Conti SpeedRide 28x1.6" + dętki Tour28 Light (taki zestaw to ~530g na koło). Ja sam bez ubrań - 78-79kg, z tyłu czasem nieduży bagaż. Można więc założyć, że koła mają znieść 100kg. I teraz tak: * obręcze - tu mam największy problem, albo Accenty za złotych 55, albo DT TK540 za 220zł. Nie widzę nic pomiędzy, ciężko mi też namierzyć jakieś obręcze lżejsze niż 500g. Jest wytrzymały szosowy Mavic Open Pro (440g/170zł), ale to tylko 15mm w środku. Raczej za mało... Mam co prawda dwie używane sztuki Alexrims ACE-18 (17mm) - 440g + 454g, ale obręcze wydają mi się zbyt lekkie w kontekście ich ceny (swoją drogą - chętnie odstąpię za worek miedziaków). * piasty (tył 130mm) - taki zestaw Chosenów (~235zł/440g) http://www.chosen-hubs.com/pro.php?sid=4&tid=26&p_no=18 wygląda sensownie. Tylne Novateki poniżej 300g z ich alu ośkami do mnie nie przemawiają. Zwłaszcza że mam na sumieniu jedną ośkę z 812'tki (się wzięła i pękła). Chyba że Shimano, ale nie wiem jak uszczelnione są piasty szosowe... * szprychy - tu albo 2-1.8-2 (DT Comp, Cn454, Sapim Race), albo Cn424.
wojtasin Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 1. Miałem koła z obręczami ace-18, ważę ~85 kg, do tego często woziłem na nich sakwy, przez cały okres użytkowania nie miałem z nimi żadnych problemów, teraz jeździ na nich mój sporo cięższy brat - też bezproblemowo. 2. Tanie accenty są według mnie ok, też się dobrze spisywały pod sakwami i mną. 3. To ile chcesz za te alexy?
rzymo Napisano 14 Lipca 2013 Autor Napisano 14 Lipca 2013 to rowerek na miasto?Też, taka hybryda przełaju z crossem. Baranek i te sprawy. @wojtasin - ja jestem zadowolony pół na pół. Jedna ACE-18 mi poszła dosyć szybko, z drugiej byłem b. zadowolony.
dovectra Napisano 15 Lipca 2013 Napisano 15 Lipca 2013 Też, taka hybryda przełaju z crossem. Baranek i te sprawy. a... to tak jak u mnie.. właśnie tylna stara araya dostała w tyłek na krawężniku - i się łamie co w zamian może jednak accenta? może jakaś rigida (mam w drugim rewerku, dosyć pancerne , ale nie za lekkie zac 2000)
rzymo Napisano 15 Lipca 2013 Autor Napisano 15 Lipca 2013 Chciałem trochę lżej, ale chyba się nie da bez znacznego rozszerzenia budżetu... Accenty + Choseny + szprychy 2-1.8-2 + mosiężne nyple i już się robi prawie 1900g.
Mod Team adamos Napisano 16 Lipca 2013 Mod Team Napisano 16 Lipca 2013 Nie widzę nic pomiędzy, ciężko mi też namierzyć jakieś obręcze lżejsze niż 500g. rzymo, a na KinLin XR-270 zerknąłeś?http://fairwheelbikes.com/kinlin-xr270-clincher-rim-p-1215.htmlhttp://www.wheelbuilder.com/kinlin-xr-270-rim.html
dovectra Napisano 16 Lipca 2013 Napisano 16 Lipca 2013 No ja wziłem właśnie rigidy w wersji mniej pancernej zac 19, Ale po doświadczeniach na krawężnikach, i przystosowaniu roweru do wypraw, no musi oczkowana, i szeroka. Alex ace 18 miały za małą boczną sztywność. pozdro
rzymo Napisano 16 Lipca 2013 Autor Napisano 16 Lipca 2013 Obręcz fajna, tylko niecałe 14mm w środku to już za mało... Co innego jakbym jeździł na typowo szosowych oponach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.