Skocz do zawartości

[~5000zł] MTB full Enduro - używany lub nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kłaniam,

Decyzja zapadła! W związku z nadal rosnącym apetytem na offroadowe harce po korzeniach, kamulach i wszelakich coraz większych wertepach zamieniam swojego "29er'a" crossika na full'a Enduro. :thumbsup:

Budżet w okolicach 5k ale sprzęt nie musi być nowy. Główny priorytet dla mnie to dobra i przyszłościowa rama, geometria + system zawiechy.
Osprzęt, wiadomo że jest ważny ale z czasem zmienny więc ustępuje na drugie miejsce.

Przeznaczenie to wspomniane coraz większe wertepy, korzenie i kamule. Podjazdy jak i zjazdy no i niestety będzie też musiał pojeździć trochę po asfaltach ale domyślam się że to mu nie zaszkodzi. ;)

Nie ukrywam że jeżdzę dla siebie, sportu i przyjemności oraz nie zamierzam się tym sprzętem ścigać. Czyli bardziej niż wagę cenie sobie trwałość i przyjemność z jazdy :)

 

Poczytałem już trochę o różnych systemach zawieszenia i z tej całej toerii wynikało, że najprowdopodniej przy takich zróżnicowanych zastosowaniach powinien najlepiej się sprawiać system wirtualny (tj. vpp, dw-link czy maestro) z uwagi na redukcję pompowania na podjazdach, eliminowanie wpływu hamowania na zawiechę czy małe lub żadne cofanie korb przy jednoczesnym zachowaniu bdb czułości. A przynajmniej tak to brzmi w teorii.. która zresztą często jest sprzed kilku lat ;)

Myślę o amortyzacji w okolicach 140-160mm. Miałem okazję chwilę się bujnąć na Giancie Anthem X3 model 2012 z 100mm + Maestro ale moje wrażenie było takie, że amortyzacji jest jeszcze za mało i że większe nierówności powinna wybierać lepiej... Więc "w mniej" nie chętnie bym chciał iść ale nie wykluczam więcej jeśli budżet i możliwość podjazdów nie zamykają takiej możliwości.

Ponieważ większość czasu teraz jestem w UK to mam możliwość zakupienia czegoś tutaj i odnoszę jak na razie wrażenie, że używki w UK na ebayu potrafią chodzić w lepszych cenach niż w ojczyźnie.

Za wszelkie propozycje, porady i podzielenie się swoimi dowświadczeniamy będę wdzięczny  :icon_cool:
tym bardziej, że w fullach i ich modelach wogólę niestety się jeszcze nie orientuję.

Pozdrawiam!
 



Ps.
Biker 180cm z wagą oscylującą miedzy 75kg a 83kg

Napisano

Przeglądałem już trochę ogłoszeń i widzę, że Giant Reign 2 z 2012r powinien spełnić te wymagania.
Jakie są za, a jakie przeciw? A może jednak coś innego polecacie?

Podrzucam co mi się jeszcze udało zaleźć:
http://allegro.pl/kona-coilair-dozywotni...62713.html
http://allegro.pl/specialized-big-hit-20...21761.html
http://allegro.pl/specialized-sx-trail-t...32965.html
http://allegro.pl/enduro-150-mm-skoku-gt...54741.html
I co tu teraz wybrać? :verymad:

Napisano

Uderz tutaj z tym tematem:
http://endurotrophy.pl/forum/index.php
http://emtb.pl/forumo/index.php

 

Z linków, które podałeś, jedynie GT Force widzę pod Twoje zastosowanie.

Big Hit II w rozmiarze S... no ładnie ktoś napisał na aukcji, ale w takim rozmiarze to to się nadaje tylko do DH - siedziałem, mierzyłem.

Z tego co widzę, to średnio wiesz, czego chcesz, więc radziłbym się jeszcze zapoznać dobrze z tematem przed zakupem. 

 

Napisano

Dzięki za namiary.
Na emtb już się podpiołem ale coś słabo z odpowiedzią - za ładna pogoda ;)

No ja na razie najbardziej chylę się do używek Reginy 2 z 2012 z uwagi na maestro które przynajmniej w teorii powinno się spisać do tak uniwersalnych zastosowań, zawieszki 150mm i ceny już oscylującej w okolicach budżetu.

Btw. widziałem, że nówki 2013 już przeceniają na 7300, no ale to nadal ponad budżet.

A jak twoim zdaniem ten GT Force wypada w porównaniu do Reginy?
I jak IDrive w porównaniu do Maestro?

Napisano

Dzięki za namiary.

Na emtb już się podpiołem ale coś słabo z odpowiedzią - za ładna pogoda ;)

 

No ja na razie najbardziej chylę się do używek Reginy 2 z 2012 z uwagi na maestro które przynajmniej w teorii powinno się spisać do tak uniwersalnych zastosowań, zawieszki 150mm i ceny już oscylującej w okolicach budżetu.

 

Btw. widziałem, że nówki 2013 już przeceniają na 7300, no ale to nadal ponad budżet.

 

A jak twoim zdaniem ten GT Force wypada w porównaniu do Reginy?

I jak IDrive w porównaniu do Maestro?

 

Zerknij też na używane Speciale:) Dobre ramy, świetne geometrie.

Napisano

Zerknij też na używane Speciale:) Dobre ramy, świetne geometrie.

 

Widzę właśnie na forach, że specjale zbierają dobre opinie.

Niestety jak widać w moich propozycjach i widełkach budżetowych 5-6k nie wiele udało mi się znaleźć z tej stajni..

Napisano

 

 

Porozglądam się.

Tymczasem sprawdziłem jak tam geometria w sumpjumper'ach (2010) i wychodzi to tak:

"The M5 alloy FSR Elite frame is only 100g heavier than the carbon version and shares its geometry. The numbers – a 68.5° head angle and an effective 74.5° seat angle – are bang on for a 140mm trail bike"

 

Regina 2 2012: główka ramy 67,5° a siedziska 73,5° (nie rozróżnili czy to efektywne) (skok 150mm)

 

I tu nasuwa się pytanie na czym polega ta przewaga geo speca? Bo chyba jeszcze nie do końca kminie ;)

Na tych zdjęciach widać, że geo praktycznie taka sama, z tą różnicą że Regina ma widocznie mniejszy kąt head'a:

http://www.bikepedia.com/QuickBike/ImageZoom.aspx?itemid=21814&if=stumpjumper%20fsr%20comp.jpg

http://www.bikepedia.com/QuickBike/ImageZoom.aspx?itemid=19527&if=Reign_2_black.jpg

 

To by raczej przemawiało za Reginą...

 

Wynalazłem jeszcze coś takiego http://www.ebay.co.uk/itm/GIANT-REIGN-X0-FULL-SUSPENSION-160mm-FOX-SRAM-SHIMANO-HOPE-/290946224434?pt=UK_Bikes_GL&hash=item43bdbf1132

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...