ToMaZz Napisano 14 Lipca 2013 Napisano 14 Lipca 2013 Kłaniam,Decyzja zapadła! W związku z nadal rosnącym apetytem na offroadowe harce po korzeniach, kamulach i wszelakich coraz większych wertepach zamieniam swojego "29er'a" crossika na full'a Enduro. Budżet w okolicach 5k ale sprzęt nie musi być nowy. Główny priorytet dla mnie to dobra i przyszłościowa rama, geometria + system zawiechy.Osprzęt, wiadomo że jest ważny ale z czasem zmienny więc ustępuje na drugie miejsce.Przeznaczenie to wspomniane coraz większe wertepy, korzenie i kamule. Podjazdy jak i zjazdy no i niestety będzie też musiał pojeździć trochę po asfaltach ale domyślam się że to mu nie zaszkodzi. Nie ukrywam że jeżdzę dla siebie, sportu i przyjemności oraz nie zamierzam się tym sprzętem ścigać. Czyli bardziej niż wagę cenie sobie trwałość i przyjemność z jazdy Poczytałem już trochę o różnych systemach zawieszenia i z tej całej toerii wynikało, że najprowdopodniej przy takich zróżnicowanych zastosowaniach powinien najlepiej się sprawiać system wirtualny (tj. vpp, dw-link czy maestro) z uwagi na redukcję pompowania na podjazdach, eliminowanie wpływu hamowania na zawiechę czy małe lub żadne cofanie korb przy jednoczesnym zachowaniu bdb czułości. A przynajmniej tak to brzmi w teorii.. która zresztą często jest sprzed kilku lat Myślę o amortyzacji w okolicach 140-160mm. Miałem okazję chwilę się bujnąć na Giancie Anthem X3 model 2012 z 100mm + Maestro ale moje wrażenie było takie, że amortyzacji jest jeszcze za mało i że większe nierówności powinna wybierać lepiej... Więc "w mniej" nie chętnie bym chciał iść ale nie wykluczam więcej jeśli budżet i możliwość podjazdów nie zamykają takiej możliwości.Ponieważ większość czasu teraz jestem w UK to mam możliwość zakupienia czegoś tutaj i odnoszę jak na razie wrażenie, że używki w UK na ebayu potrafią chodzić w lepszych cenach niż w ojczyźnie.Za wszelkie propozycje, porady i podzielenie się swoimi dowświadczeniamy będę wdzięczny tym bardziej, że w fullach i ich modelach wogólę niestety się jeszcze nie orientuję.Pozdrawiam! Ps.Biker 180cm z wagą oscylującą miedzy 75kg a 83kg
ToMaZz Napisano 17 Lipca 2013 Autor Napisano 17 Lipca 2013 Przeglądałem już trochę ogłoszeń i widzę, że Giant Reign 2 z 2012r powinien spełnić te wymagania.Jakie są za, a jakie przeciw? A może jednak coś innego polecacie?Podrzucam co mi się jeszcze udało zaleźć:http://allegro.pl/kona-coilair-dozywotni...62713.htmlhttp://allegro.pl/specialized-big-hit-20...21761.htmlhttp://allegro.pl/specialized-sx-trail-t...32965.htmlhttp://allegro.pl/enduro-150-mm-skoku-gt...54741.htmlI co tu teraz wybrać?
Tormentor Napisano 17 Lipca 2013 Napisano 17 Lipca 2013 Uderz tutaj z tym tematem:http://endurotrophy.pl/forum/index.phphttp://emtb.pl/forumo/index.php Z linków, które podałeś, jedynie GT Force widzę pod Twoje zastosowanie.Big Hit II w rozmiarze S... no ładnie ktoś napisał na aukcji, ale w takim rozmiarze to to się nadaje tylko do DH - siedziałem, mierzyłem.Z tego co widzę, to średnio wiesz, czego chcesz, więc radziłbym się jeszcze zapoznać dobrze z tematem przed zakupem.
ToMaZz Napisano 17 Lipca 2013 Autor Napisano 17 Lipca 2013 Dzięki za namiary.Na emtb już się podpiołem ale coś słabo z odpowiedzią - za ładna pogoda No ja na razie najbardziej chylę się do używek Reginy 2 z 2012 z uwagi na maestro które przynajmniej w teorii powinno się spisać do tak uniwersalnych zastosowań, zawieszki 150mm i ceny już oscylującej w okolicach budżetu.Btw. widziałem, że nówki 2013 już przeceniają na 7300, no ale to nadal ponad budżet.A jak twoim zdaniem ten GT Force wypada w porównaniu do Reginy?I jak IDrive w porównaniu do Maestro?
patigol Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 Dzięki za namiary. Na emtb już się podpiołem ale coś słabo z odpowiedzią - za ładna pogoda No ja na razie najbardziej chylę się do używek Reginy 2 z 2012 z uwagi na maestro które przynajmniej w teorii powinno się spisać do tak uniwersalnych zastosowań, zawieszki 150mm i ceny już oscylującej w okolicach budżetu. Btw. widziałem, że nówki 2013 już przeceniają na 7300, no ale to nadal ponad budżet. A jak twoim zdaniem ten GT Force wypada w porównaniu do Reginy? I jak IDrive w porównaniu do Maestro? Zerknij też na używane Speciale:) Dobre ramy, świetne geometrie.
ToMaZz Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 Zerknij też na używane Speciale:) Dobre ramy, świetne geometrie. Widzę właśnie na forach, że specjale zbierają dobre opinie. Niestety jak widać w moich propozycjach i widełkach budżetowych 5-6k nie wiele udało mi się znaleźć z tej stajni..
marcin_ostrów Napisano 18 Lipca 2013 Napisano 18 Lipca 2013 da się masz 4 stumpjumpery : http://allegro.pl/specjalized-stumpjuper-2010-l-gwarancja-i3404920313.html http://tablica.pl/oferta/specialized-stumpjumper-fsr-2011-rozmiar-l-sztyca-teleskopowa-joplin-ID2XtOd.html http://allegro.pl/specialized-stumpjumper-fsr-10-m-czerwona-anoda-i3382662299.html http://allegro.pl/specialized-stumpjumper-fsr-expert-m5-brain-i3394342539.html ale skupiłbym się na tym pierwszym . jak dobrze poszukasz na innych forach to zobaczysz że cena może być niższa M
ToMaZz Napisano 18 Lipca 2013 Autor Napisano 18 Lipca 2013 da się masz 4 stumpjumpery : http://allegro.pl/specjalized-stumpjuper-2010-l-gwarancja-i3404920313.html http://tablica.pl/oferta/specialized-stumpjumper-fsr-2011-rozmiar-l-sztyca-teleskopowa-joplin-ID2XtOd.html http://allegro.pl/specialized-stumpjumper-fsr-10-m-czerwona-anoda-i3382662299.html http://allegro.pl/specialized-stumpjumper-fsr-expert-m5-brain-i3394342539.html ale skupiłbym się na tym pierwszym . jak dobrze poszukasz na innych forach to zobaczysz że cena może być niższa M Porozglądam się. Tymczasem sprawdziłem jak tam geometria w sumpjumper'ach (2010) i wychodzi to tak: "The M5 alloy FSR Elite frame is only 100g heavier than the carbon version and shares its geometry. The numbers – a 68.5° head angle and an effective 74.5° seat angle – are bang on for a 140mm trail bike" Regina 2 2012: główka ramy 67,5° a siedziska 73,5° (nie rozróżnili czy to efektywne) (skok 150mm) I tu nasuwa się pytanie na czym polega ta przewaga geo speca? Bo chyba jeszcze nie do końca kminie Na tych zdjęciach widać, że geo praktycznie taka sama, z tą różnicą że Regina ma widocznie mniejszy kąt head'a: http://www.bikepedia.com/QuickBike/ImageZoom.aspx?itemid=21814&if=stumpjumper%20fsr%20comp.jpg http://www.bikepedia.com/QuickBike/ImageZoom.aspx?itemid=19527&if=Reign_2_black.jpg To by raczej przemawiało za Reginą... Wynalazłem jeszcze coś takiego http://www.ebay.co.uk/itm/GIANT-REIGN-X0-FULL-SUSPENSION-160mm-FOX-SRAM-SHIMANO-HOPE-/290946224434?pt=UK_Bikes_GL&hash=item43bdbf1132
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.