Skocz do zawartości

[serwis] Suntour XCR do remontu


stefan609

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Amortyzator swoje juz przeszedł, 2 lata jazdy i ma luzy + ostatnio stało się coś takiego (wywaliło uszczelnienie i zaczęły wyciekać płyny ustrojowe - jak na obrazku). :

zdj_cie_1.jpg

 

 

Czy znacie jakieś godne polecenia serwisy w POZNANIU gdzie mogę oddać taki sprzęt do regeneracji ?

A może da sie zregenerować we własnym zakresie ?

 

Jaki jest orientacyjny koszt takiej naprawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z tej lagi co pokazałeś to z tego co się orientuję to nic nie powinno wyciekć bo tłumik olejowy jest w drugiej. To co wycieka to może być jakaś woda z deszczu z rdzą, jeśli tak to raczj na złom.

Tak ze zdjęcia to jakiegoś czyszczenia czy smarowania to on chyba bardzo nie widział. Nie wiem czy jest sens oddawać go do serwisu bo wezmą równowartość używki na allegro.

Sciągnij sobie pdf z instrukcją z netu dokup uszczelki na i spróbuj sam go rozebrać wyczyścić i nasmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/141901-amortyzator-sr-suntour-xcr-rl-100mm-z-manetka-blokady-skoku-okazja/

 

Dopytaj się jakiej długości rura sterowa, czy posiada piwoty(jeśli będzie Ci to przeszkadzało), jaki jego stan faktyczny (zdjęcia goleni i uszczelek).

Edytowane przez Kowal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odzew. O ile poradzil bym sobie z wymiana uszczelki kurzowej o tyle nie był bym pewien jakosci pozostalych elementów widelca (wspomnialem o luzach itd). 

 

Zastanawiam sie nad zakupem nowych widelców http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-2013-i3350129532.html, ale moze watro dokolyc te 100zł i kupić coś o niebo lepszego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od twoich potrzeb ale żeby kupić coś o niebo lepszego to musisz dołożyć przynajmniej 200 i kupić Epicona.

 

 

A co do oleju to pierwsze słyszę żeby XCR miał olej w lewej ladze. Poza tym olej nie zostawił by raczej takich rdzawych zacieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzieki za odzew. O ile poradzil bym sobie z wymiana uszczelki kurzowej o tyle nie był bym pewien jakosci pozostalych elementów widelca (wspomnialem o luzach itd).    Zastanawiam sie nad zakupem nowych widelców http://allegro.pl/am...3350129532.html, ale moze watro dokolyc te 100zł i kupić coś o niebo lepszego ??

 

To co tutaj pokazujesz to jest totalny trup. W ogóle powinieneś się wstydzić pokazywać coś takiego, bo widać myślenie typu: jeżdżę i katuje, ale serwisu nie widuje. Tym bardziej, że można robić przy tym amortyzatorze samemu wszystko i jedyne co wymaga od użytkownika to częstego serwisu, a czym to już sprawa drugorzędna. Kup te co podałeś na allegro, czyli to samo, ale nowe, albo EPICON/RAIDON jeżeli Cię stać. I PAMIĘTAJ NA PRZYSZŁOŚĆ! Serwis!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katowany czy nie to inna sprawa ale ze zdjęcia wynika że nawet szmatki nie widział, o jakimś Brunoxienie wspomnę.

Żeby tak rozerwało uszczelkę kurzową to musiał być niezły syf na ladze.

 

Co do dokładania do droższego amora to jest jeszcze inna kwestia.

Im droższy amor tym częstszy, bardziej pracochłonny i droższy serwis. Więc temat do przemyślenia dla autora tematu.

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tutaj pokazujesz to jest totalny trup. W ogóle powinieneś się wstydzić pokazywać coś takiego, bo widać myślenie typu: jeżdżę i katuje, ale serwisu nie widuje. Tym bardziej, że można robić przy tym amortyzatorze samemu wszystko i jedyne co wymaga od użytkownika to częstego serwisu, a czym to już sprawa drugorzędna. Kup te co podałeś na allegro, czyli to samo, ale nowe, albo EPICON/RAIDON jeżeli Cię stać. I PAMIĘTAJ NA PRZYSZŁOŚĆ! Serwis!

 

Człowiek uczy się całe życie - a więc regularnie będę czyścił. Dzięki za poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj z tymi uszczelkami. Szkoda, że ich nie było kilka lat temu... W razie czego pozostaje kupno nowego widelca. Chyba, że już masz skorodowane golenie i wżery. Jeżeli tak, to kupno nowych uszczelek zda się na nic.

Edytowane przez kasperek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam, że poza uszczelkami także ślizgi nadają się do wyrzucenia i być może górne golenie są już w dolnej części skorodowane. Jeśli chcesz się z tym bawić, możesz. Ale osobiście dorzuciłbym trochę i kupił Raidona. Epicony straszliwie podrożały, nawet nie wiedzieć kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenthin dobrze mówi. Mój XCR jest powiedzmy, że w porównaniu do Twojego to jest bardzo dopieszczony, a po dwóch latach już siada. Działać, działa, ale wżery na goleniach górnych ma i to porządne, a dolne ślizgi są do wywalenia. Ogólnie niedługo też kupuje coś innego, bo nie warto inwestować w niego. Ewentualnie możesz kupić to samo, ale od razu musisz założyć, że jest to amortyzator na dwa lata maks i to z serwisem, czyli po prostu smarowaniem i czyszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady. Bardzo pomocne

Myślę że tej klasy widelec ma prawo się rozwalić i mieć luzy po 2ch latach dość intensywnej jazdy (latem i zimą). 

 

Jeśli chodzi o czyszczenie - oczywiście mogłem czyścić częściej, ale myślę że przedłużyło by to życie może o 2-3 miesiące, bo uszczelka kurzowa to jest to co widać ale pod uszczelką chyba jest więcej rozwalone. W nowym amorku będę zwracał na to większą uwagę.

 

Opcje zakupu:

  1. SUNTOUR XCR 279 zł + dostawa http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-2013-i3350129532.html
  2. SUNTOUR RIDEON 599zł + dostawa http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-x3-air-100mm-mod-2012-tarcza-i3349908745.html

 

Pytanie tylko jakie są różnice między tymi modelami bo cena jest 2x wyższa. Wiecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, luzy może mieć, bo mój też ma dwa lata i ma. Za to rozwalić się nie miał prawa i to nie jest normalne i naturalne dla niego. I jeszcze jedno: Mogłeś go w ogóle czyścić i serwisować, bo on tego nigdy nie widział zapewne!

 

Naprawdę? Różnica dwukrotna, no niemożliwe :o:D Poczytaj sobie na stornie czym te dwa amortyzatory się różnią. 

 

http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak, mój błąd. Myślałem o EPICONIE i jego dotyczy ten opis.

 

 

I możesz regulować tłumienie, jest lepszej klasy i nie rozleci się tak jak XCR i nie złapie tak szybko luzów. O ile będzie się go serwisować i o niego dbać! No i jest na pewno dużo lżejszy i ogólnie lepiej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...