stefan609 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Witam, Amortyzator swoje juz przeszedł, 2 lata jazdy i ma luzy + ostatnio stało się coś takiego (wywaliło uszczelnienie i zaczęły wyciekać płyny ustrojowe - jak na obrazku). : Czy znacie jakieś godne polecenia serwisy w POZNANIU gdzie mogę oddać taki sprzęt do regeneracji ? A może da sie zregenerować we własnym zakresie ? Jaki jest orientacyjny koszt takiej naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Akurat z tej lagi co pokazałeś to z tego co się orientuję to nic nie powinno wyciekć bo tłumik olejowy jest w drugiej. To co wycieka to może być jakaś woda z deszczu z rdzą, jeśli tak to raczj na złom. Tak ze zdjęcia to jakiegoś czyszczenia czy smarowania to on chyba bardzo nie widział. Nie wiem czy jest sens oddawać go do serwisu bo wezmą równowartość używki na allegro. Sciągnij sobie pdf z instrukcją z netu dokup uszczelki na i spróbuj sam go rozebrać wyczyścić i nasmarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Nie wiem czy kupi uszczelki do tego, a gdyby nawet to nie bedzie to zbyt opłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 http://www.alerower.pl/p2643,uszczelka-przeciwkurzowa-suntour-xcr.html Niby jest. A olej jest w lewej ladze, tej która jest na zdj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZeroCool Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Olej jest jak sobie wleje do lagi ze sprężyną która jest po lewej stronie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) http://www.forumrowerowe.org/topic/141901-amortyzator-sr-suntour-xcr-rl-100mm-z-manetka-blokady-skoku-okazja/ Dopytaj się jakiej długości rura sterowa, czy posiada piwoty(jeśli będzie Ci to przeszkadzało), jaki jego stan faktyczny (zdjęcia goleni i uszczelek). Edytowane 14 Lipca 2013 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan609 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Dzieki za odzew. O ile poradzil bym sobie z wymiana uszczelki kurzowej o tyle nie był bym pewien jakosci pozostalych elementów widelca (wspomnialem o luzach itd). Zastanawiam sie nad zakupem nowych widelców http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-2013-i3350129532.html, ale moze watro dokolyc te 100zł i kupić coś o niebo lepszego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Wszystko zależy od twoich potrzeb ale żeby kupić coś o niebo lepszego to musisz dołożyć przynajmniej 200 i kupić Epicona. A co do oleju to pierwsze słyszę żeby XCR miał olej w lewej ladze. Poza tym olej nie zostawił by raczej takich rdzawych zacieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Dzieki za odzew. O ile poradzil bym sobie z wymiana uszczelki kurzowej o tyle nie był bym pewien jakosci pozostalych elementów widelca (wspomnialem o luzach itd). Zastanawiam sie nad zakupem nowych widelców http://allegro.pl/am...3350129532.html, ale moze watro dokolyc te 100zł i kupić coś o niebo lepszego ?? To co tutaj pokazujesz to jest totalny trup. W ogóle powinieneś się wstydzić pokazywać coś takiego, bo widać myślenie typu: jeżdżę i katuje, ale serwisu nie widuje. Tym bardziej, że można robić przy tym amortyzatorze samemu wszystko i jedyne co wymaga od użytkownika to częstego serwisu, a czym to już sprawa drugorzędna. Kup te co podałeś na allegro, czyli to samo, ale nowe, albo EPICON/RAIDON jeżeli Cię stać. I PAMIĘTAJ NA PRZYSZŁOŚĆ! Serwis! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 (edytowane) Katowany czy nie to inna sprawa ale ze zdjęcia wynika że nawet szmatki nie widział, o jakimś Brunoxienie wspomnę. Żeby tak rozerwało uszczelkę kurzową to musiał być niezły syf na ladze. Co do dokładania do droższego amora to jest jeszcze inna kwestia. Im droższy amor tym częstszy, bardziej pracochłonny i droższy serwis. Więc temat do przemyślenia dla autora tematu. Edytowane 15 Lipca 2013 przez Roonin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan609 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 To co tutaj pokazujesz to jest totalny trup. W ogóle powinieneś się wstydzić pokazywać coś takiego, bo widać myślenie typu: jeżdżę i katuje, ale serwisu nie widuje. Tym bardziej, że można robić przy tym amortyzatorze samemu wszystko i jedyne co wymaga od użytkownika to częstego serwisu, a czym to już sprawa drugorzędna. Kup te co podałeś na allegro, czyli to samo, ale nowe, albo EPICON/RAIDON jeżeli Cię stać. I PAMIĘTAJ NA PRZYSZŁOŚĆ! Serwis! Człowiek uczy się całe życie - a więc regularnie będę czyścił. Dzięki za poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasperek Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 (edytowane) Spróbuj z tymi uszczelkami. Szkoda, że ich nie było kilka lat temu... W razie czego pozostaje kupno nowego widelca. Chyba, że już masz skorodowane golenie i wżery. Jeżeli tak, to kupno nowych uszczelek zda się na nic. Edytowane 15 Lipca 2013 przez kasperek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Stawiam, że poza uszczelkami także ślizgi nadają się do wyrzucenia i być może górne golenie są już w dolnej części skorodowane. Jeśli chcesz się z tym bawić, możesz. Ale osobiście dorzuciłbym trochę i kupił Raidona. Epicony straszliwie podrożały, nawet nie wiedzieć kiedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Fenthin dobrze mówi. Mój XCR jest powiedzmy, że w porównaniu do Twojego to jest bardzo dopieszczony, a po dwóch latach już siada. Działać, działa, ale wżery na goleniach górnych ma i to porządne, a dolne ślizgi są do wywalenia. Ogólnie niedługo też kupuje coś innego, bo nie warto inwestować w niego. Ewentualnie możesz kupić to samo, ale od razu musisz założyć, że jest to amortyzator na dwa lata maks i to z serwisem, czyli po prostu smarowaniem i czyszczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan609 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Dzięki wszystkim za porady. Bardzo pomocne Myślę że tej klasy widelec ma prawo się rozwalić i mieć luzy po 2ch latach dość intensywnej jazdy (latem i zimą). Jeśli chodzi o czyszczenie - oczywiście mogłem czyścić częściej, ale myślę że przedłużyło by to życie może o 2-3 miesiące, bo uszczelka kurzowa to jest to co widać ale pod uszczelką chyba jest więcej rozwalone. W nowym amorku będę zwracał na to większą uwagę. Opcje zakupu: SUNTOUR XCR 279 zł + dostawa http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-bialy-2013-i3350129532.html SUNTOUR RIDEON 599zł + dostawa http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-x3-air-100mm-mod-2012-tarcza-i3349908745.html Pytanie tylko jakie są różnice między tymi modelami bo cena jest 2x wyższa. Wiecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Tak, luzy może mieć, bo mój też ma dwa lata i ma. Za to rozwalić się nie miał prawa i to nie jest normalne i naturalne dla niego. I jeszcze jedno: Mogłeś go w ogóle czyścić i serwisować, bo on tego nigdy nie widział zapewne! Naprawdę? Różnica dwukrotna, no niemożliwe Poczytaj sobie na stornie czym te dwa amortyzatory się różnią. http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan609 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 (edytowane) 2i regulaminu nie cytujemy w całości poprzedzającego postu. Czyli różnica jest taka że RIDEON jest z systemem powietrznym, a XCR jest ze sprężyną (tak?) Edytowane 16 Lipca 2013 przez Puklus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 I możesz regulować tłumienie, jest lepszej klasy i nie rozleci się tak jak XCR i nie złapie tak szybko luzów. O ile będzie się go serwisować i o niego dbać! No i jest na pewno dużo lżejszy i ogólnie lepiej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Drogiego tego Raidona wynalazłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 A no tak, mój błąd. Myślałem o EPICONIE i jego dotyczy ten opis. I możesz regulować tłumienie, jest lepszej klasy i nie rozleci się tak jak XCR i nie złapie tak szybko luzów. O ile będzie się go serwisować i o niego dbać! No i jest na pewno dużo lżejszy i ogólnie lepiej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Fenthin ma racje, drogi ten Raidon, można kupić taniej. Tak swoją drogą to na głowę upadli z tymi cenami, to parę miesięcy temu Epicon kosztował 450zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.