Skocz do zawartości

[przerzutka przednia] łańcuch obciera


am400d

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, parę tygodni temu złożyłem sobie dojazdówkę do jazdy po mieście. Założeniem było, złożyć rower na niskich komponentach (przerzutki, kierownice, mostki, pedały, widelec sztywny), trochę więcej zainwestowałem w ramę i koła. Wszystko po to, by rower można było bez strachu zostawić pod urzędem, supermarketem itd., zapięty.
Problem tkwi w napędzie, początkowo myślałem, że to suport, ale wymieniłem na dedykowany 113mm. Korba to alivio ten model: http://allegro.pl/ko...3340681244.html
przerzutka przednia:
http://allegro.pl/pr...284112992.html.
Przerzutka tylna:
http://allegro.pl/pr...3314721342.html
Sprawa jest dla mnie nietypowa, wcześniej nie miałem takich problemów z regulacją. Dotyczy ona biegów: 2:4,3,2,1 tutaj łańcuch obciera. Natomiast nie obciera w ogóle na biegach: 3:7,6,5,4,3,2. Co ciekawe, jak wyreguluję, by nie obcierał na 2:4, zaczyna od razu obcierać na 3:7. W grę wchodzą dosłownie milimetry i mówiąc szczerze, zastanawiam się czy to nie wina przerzutki? za wąska? Na 1:6,5,4,3,2,1 działa prawidłowo.
Dostałem podpowiedź, że przełożeń typu 2:4 się nie używa i lepiej zrzucić na mniejszą tarczę z przodu i z tyłu. Tylko nie kumam, skoro na bardziej skrajnych przełożeniach jakim  jest np. 3:2 nie obciera, to dlaczego obciera na 2:4,3,2? W moim napędzie dziewięciorzędowym w drugim bajku, problemu takiego nie mam.

Napisano

Już podaję wszystko:
korba to alivio m410:

Alivio M410
Mocowanie na kwadrat
Współpracuje z łańcuchami HG oraz 7-8 rzędowymi kasetami
Tarcze Hyperdrive SG-X
Współdziałanie z Dual-SIS
Kute na zimno aluminiowe ramiona mechanizmu korbowego
Rozmiar zębatek: 42x32x22 z osłoną (odkręcane)
Długość ramion: 175mm
Waga: 980g
Kolor: czarny
Przeznaczenie: MTB


Przerzutka to:
 

Model: FD-TX51
Grupa: Tourney
Obsługuje 3 przełożenia
Największa koronka: 48T
Tylna przerzutka kompatybilna: 5, 6, 7-rz
Stalowa prowadnica i obejma
Średnica mocowania: 31,8mm, 34,9mm
Ciąg dolny i górny
Kąt odchylenia: 66-69°
Przednia indeksowana zmiana przełożeń DUAL SIS
Zgodna z Hyperdrive
Kolor: srebrno-czarna
Waga: 182g
Gwarancja: 24 miesiące
 

Klamkomanetki SHIMANO Acera/Altus
ST-EF51 L/R
3/7 rzędowe dźwignie przerzutki/hamulca EZ-Fire Plus
dźwignie przerzutki/hamulca lewa 3 rzędowa i prawa 7 rzędowa
z kompletem linek przerzutki
3/7 rzędowa zmiana przełożenia EZ FIRE Plus dla płynnej i lekkiej zmiany biegów

Napisano

Ja mam tak samo. Używasz w ogóle takich przełożeń jak 2:4? Nie lepiej 1:6 np?

 

Lubię przełożenie 2:4 :) ale nie w tym rzecz, po prostu nie rozumiem dlaczego tak się dzieje, na pierwszy rzut oka to nielogiczne, jak już mówiłem, by przy mniej skrajnym położeniu łańcuch obcierał bardziej niż przy skrajnym na maxa.

Napisano

Możesz spróbować wyregulować to linką, skoro masz klamkomanetki.

 

U mnie nie było tego przed ostatnią wymianą linki. Po wymianie, 2:4 obciera. Nie wiem jak przy tych lepszych klamkomanetkach, ale przy moich wystarczy 1mm przesunięcia naciągu linki i już całkowicie inaczej przerzutka pracuje.

Napisano

Wrzuć 1x1 i zobacz gdzie jest łańcuch, czyli jak blisko i której krawędzi prowadnicy jest.

 

Łańcuch jest mniej więcej na środku, milimetr bliżej wewnętrznej strony wewnętrznej części prowadnicy. Tylko co to ma do rzeczy skoro ten parametr reguluję sobie śrubką low?

  • Mod Team
Napisano

A to ma bardzo wiele do rzeczy ;) No chyba ze masz mikro indeksacje to fakt, nie ma nic. Ustaw prowadnice gdy masz 1x1 maksymalnie blisko wewnętrznej strony ale tak by nie tarło, choć jak ci nie przeszkadza może sobie chrobolic :D

 

Takie ustawienie zapewni szybsza zmianę biegów. Później ustawienie precyzujesz baryłka przy manetce jak ją masz, jak nie ... no to trzeba to robić linką przy śrubie co jest ... dość pracochłonne :P

Napisano

A to ma bardzo wiele do rzeczy ;) No chyba ze masz mikro indeksacje to fakt, nie ma nic. Ustaw prowadnice gdy masz 1x1 maksymalnie blisko wewnętrznej strony ale tak by nie tarło, choć jak ci nie przeszkadza może sobie chrobolic :D

 

Takie ustawienie zapewni szybsza zmianę biegów. Później ustawienie precyzujesz baryłka przy manetce jak ją masz, jak nie ... no to trzeba to robić linką przy śrubie co jest ... dość pracochłonne :P

 

Czy przy takiej opcji, nie zacznie mi obcierać ukłąd: 1:2,3,4 itd? Na razie kręcąc samą baryłką udało mi się ustawić, że nie obciera na 2:4 :) może przy tym zostać? by nie kusić losu ;)

Napisano

Generalnie w prawidłowo wyregulowanej przerzutce na żadnym biegu nie powinno chrobotać, ale jak to z tym jest to każdy wie.

Nie powinno się używać tak różnie skrajnych przełożeń. Przyjęło się, że 1 przód obsługuje 3 bądź 4 duże zęby z tyłu. 3 obsługuje 3 bądź 4 najmniejsze koronki z tyłu, a 2 z przodu całą resztę. Wiadomo, że czasami używa się inaczej, ale aby jechać na 1x8 to szkoda mi nowego napędu :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...