Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] różnica między BR-M596, BR-M615, a BR-M675


fatalwalker

Rekomendowane odpowiedzi

Hamulce zamontowane. Nic nie piszczy nie obciera. Próbuje je dotrzeć. Rozgrzałem je do ponad 100 st z górki (ślina wrzała). Lepiej hamują teraz, ale przednim dęba nie robię nie podnosi mnie. Może trzeba dać im czasu.

I nie musiałem dawać tyle tych podkładek co w tamtym jak R7 zmieniłem. Teraz jest adapter 180 i jedna podkładka. I zauważyłem  że klocki mają z jednej strony takie nacięcie pod kontem. Co to jakiś patent Shimano?

Chyba dobrze je zamontowałem klocek jest równo z tarczą. Ale ma te ścięcie klocek. A klocki po obu stronach to okolice 1 mm może mniej. Na oko.

 

A regulacje klocków względem tarczy tak zrobiłem.  

 

Śruby były luźne nacisnąłem klakę, tam się klocki ustawiły i zakręciłem śruby  i cały czas trzymałem klamkę naciśniętą. 

 

 

2qmzoe1.jpg


Widać klocek jest równo z tarczą, ale jest ścięty i nie dotyka z 1-2 mm. A ile % klocka dotyka tarczy nie wiem chyba 98 % :D


1fivl2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest git , to ścięcie w klockach shimano jest po to żeby klocki nie hałasowały to że krawędzie są zaokrąglone sprawia że nie piszczą .

 

Co do regulacji to u mnie sposób podany przez ciebie nigdy nie działa -tarcza przy naciskaniu się wygina . Poluzuj śruby mocujące zacisk do adaptera i ustaw zacisk tak aby odległość obu klocków od tarczy była równa . Możesz poświecić latarką w zacisk - będzie łatwiej

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki lekki offtop: za M675 zapłaciłem (na grupowym zamówieniu z Czech autorstwa Beskidka) 390 zł po przeliczeniu na nasze. Jakaś promo była.

Co do działania (ważę 65 kg więc waga piórkowa, tarcze jakieś tanie 160mm CL) hamulce katapultują 1 palcem. Jeżdżąc po krakowskich dolinach/ŚLR (gdzie miejsc do ostrego hamowania nie brakuje) nie zdarzyło mi się jeszcze żeby przedni hamulec powiedział "ej stary nie dam rady" - na życzenie zawsze polecisz na twarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz miał gdzie rozgrzewać klocki to polecam RWD RED spiek, po wymianie z M06 na RWD w moich M596 to jestem pełen podziwu dla tak niskiego modelu.

Dzisiaj w Wiśle tarcze 160mm fioletowa, smród okładziny, a ja dalej jednym palcem robię co chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy klockach jakie posiadam zauważyłem dosć niekorzystną ich właściwość, otóż, klocki powinny szybko promieniować ciepło. Moje jednak, G03S, jak już sie nagrzeją, a grzałem je nad palnikiem :D to sa długo gorące .dłuuuuugo. Nie porównywałem tego z innymi rodzajami i modelami jednak to dość niekorzystne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki lekki offtop: za M675 zapłaciłem (na grupowym zamówieniu z Czech autorstwa Beskidka) 390 zł po przeliczeniu na nasze. Jakaś promo była.

Co do działania (ważę 65 kg więc waga piórkowa, tarcze jakieś tanie 160mm CL) hamulce katapultują 1 palcem. Jeżdżąc po krakowskich dolinach/ŚLR (gdzie miejsc do ostrego hamowania nie brakuje) nie zdarzyło mi się jeszcze żeby przedni hamulec powiedział "ej stary nie dam rady" - na życzenie zawsze polecisz na twarz.

 To ja tego nie mam a 71 kg ważę może że mam większą ramę 21 cala. Może moje muszą się dotrzeć. Bo przejechałem na nich z 6 km. I żeby przód podniosło to trzeba mieć amortyzator zablokowany na sztywno. A mi się coś przypomina że ja na otwartym jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy klockach jakie posiadam zauważyłem dosć niekorzystną ich właściwość, otóż, klocki powinny szybko promieniować ciepło. Moje jednak, G03S, jak już sie nagrzeją, a grzałem je nad palnikiem :D to sa długo gorące .dłuuuuugo. Nie porównywałem tego z innymi rodzajami i modelami jednak to dość niekorzystne.

Fizyka panie, fizyka. Musi być przepływ powietrza by radiator wykazał swoją wyższość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 To ja tego nie mam a 71 kg ważę może że mam większą ramę 21 cala. Może moje muszą się dotrzeć. Bo przejechałem na nich z 6 km. I żeby przód podniosło to trzeba mieć amortyzator zablokowany na sztywno. A mi się coś przypomina że ja na otwartym jeździłem.

 

Wystarczy jakieś 2 km przejechać, ino z klamką lekko wciśniętą, tak żeby klocki o tarczę leciutko tarły i się dotrą.

Jakaś ciekawa musi być ta technika hamowania żeby PRZÓD podniosło :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mają wysokie to mają większą pojemność cieplną, dłużej wytrzymają do przegrzania. Jak do tego dodasz radiator to masz "układ idealny". Wiadomo ideałem byłoby jakby układ błyskawicznie transportowal ciepło aut. Ale to wymaga aktywnych układów chłodzenia z cieszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

I tak i nie. Jak by był np z amelinium, fakt szybko by sie nagrzały ale tak samo szybko by sie schłodziły, tu długo się grzeją ale długo oddają ciepło. No ale mieszanka ścierna odporna na ścieranie, mieszka metalowa zawiera sporą część stali wysokowęglowej a to niestety kondensator cieplny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...