jasinski21444 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Witam. Poszukuje opon 26" do jazdy typu 45% asfaltu w tym dojazdy do lasu, czasem dłuższe wypady powyżej 100km a pozostałe 55% to las,teren . Mieszkam w wielkopolsce gdzie jest dużo piachu więc oponka musi dać rade Pozatym na podjazdach w lesie musi być lepsza od RK 2.2 która to na niektórych bardziej stromych sie ślizga i pozostaje pchać rower Opona musi mieć także niskie opory na szosie oraz być odporna na ścieranie i wytrzymać min 1 sezon (4000-6000km) Czy wymiana na zwijane x king 2.2 za 55zł pozwoli mi dalej podjeżdzać względem race kinga ? Czy może lepiej wybrać coś innego jak np.smart sam lub saguaro? Cena do 140zł komplet . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Przy dużym udziale asfaltu Smart Sam będą dobrym wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 X Kingi odpuść bo szybko się ścierają, a trakcji wiele więcej nie ma jak w RK. Z tych co podałeś ja bym zdecydowanie brał Saguaro (najprawdopodobniej będą to moje następne oponki jak RK zajadę ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Sznib co do saguaro to troche boje sie oporów na asfalcie , w tej chwili na rk przy trasie asfalt - las mniej więcej po połowie robie śr 27km/h i nie chciałbym z tego dużo stracić . Zostają x kingi 2.4 saguaro 2.2 lub smart samy 2.25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Ogólnie jak czytam wątki oponiarskie, to stwierdzam, że mieszanki Schwalbe dość dobrze wypadają przy "teście" ścieralności na asfalcie. Mam trekingowe Marathon Dureme. Znikome ślady zużycia mimo przejechanych kilku tyś km. Dodatkowo Smart Samy są zadziwiająco lekkie jak na drutowe opony z niskiej półki cenowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Michale, nie wiem czy wziąłeś pod uwagę, ale XK. 2.4 mogą nie wejść na obręcze 17mm. Wiem, że lubisz niskie ciśnienie, a wtedy XK ma dość spore opory toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 XK 2.4 na 17stkach ma 55.3mm to nie wiele więcej niż rk 2.2 . Masa osób na forum mtbr ma je właśnie na 17stkach . Jak ty w 2.2 pakujesz 4bary to dla ciebie nawet moje RK z 2barami z tyłu miało by duże opory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandacz Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Smart Sam słabo sobie radzi na trudniejszych, gruntowych podjazdach. Układ klocków powoduje, że jest całkiem szybką oponą w uniwersalnym zastosowaniu grunt/szuter/asfalt, ale jednocześnie utrudnia forsowanie stromych, rozmiędlonych "podejść". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 1. Jaką wysokość ma saguaro 2.2 ? 2. Saguaro będzie szybsze czy wolniejsze na twardym od x kinga 2.4 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Japuk1 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ja miałem X-kinga 2.2 drut i Saguaro 2.2 zwijane. Jakbym teraz miał kupowac opony, kupił bym x-kingi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Możesz powiedzieć coś wiecej na ten temat ? Argumenty za i przeciw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Japuk1 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 X-King dużo lepiej trzyma na piasku, czy innych tego typu nawierzchniach (jak jest sypko to fajnie się wgryza) przy czym opory toczenia nie są zbyt duże. W błocie też sobie radzi bardzo dobrze, nie ustępuje zbytnio Nobby Nic od Schwalbe. Saguaro jedzie lepiej na kamieniach, ale ogólnie jeździło mi się na niej gorzej niż na X-kingu którego na przodzie nie zależnie od warunków nie zmieniałem . Opory wydawały mi się podobne. Jeśli chcesz kupić tanio i żeby się nie zużywały za szybko to weź na przód X-Kinga (na tyle zużywa się dość szybko) a na tył polecam Hutchinson Python szczególnie w wersji z twardą mieszanką i wzmocnionym oplotem- nie do zajechania opona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Na jakim ciśnieniu jeździłeś na saguaro i xking ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekJ Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Mam XK 2.2 zwijke z przodu. Przy terenach zblizonych do Twoich i 85 kg pompuje od 1.8 do 2.2 w zaleznosci od jezdzonej nawierzchni. Zarowno trakcja jak i opory jak najbardziej in + .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Japuk1 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Nie wiem jakie ciśnienie miałem. Pompowałem po prostu tyle ile mi pasowało, żeby nie złapać snake ani żeby mie było twardo, pewnie coś ok 2-2,3 atmosfery, do tyłu trochę więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 kupiłem smart samy 2.1 zamiast race kingów 2.2 i uważam że na asfalcie są bardzo porównywalne a w piasku lepsze są Smarty. Jedyny minus przy czyszczeniu bieżnika podczas jazdy piasek leci w gębę w Continentalach w sumie prawie się nie czyści:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Która z opon będzie odrobine lepsza na podjazdach w lesie a na asfalcie średnia dużo nie spadnie ? Rk 2.2 przy ciśnieniu 1,5/2bar p/t musze prowadzić w niektórych miejscach przy podjazdach. Jestem prawie zdecydowany na XKing 2.4 , czekam aż ktoś mnie odwiedzie od tych gum lub też nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ja znowu jakiś czas temu przymusowo zmieniłem RK 2.0 na Geax AKA 2.2 i jest różnica głównie w terenie, bo lepiej się trzyma. Owszem tylko napędowa, ale rower prowadzi się inaczej. Na asfalcie różnicy nie widzę, może poza tym, że AKA trochę bardziej sobie buczy. Jak na razie mnie nie zawiodła, a już nie jeden raz bokiem najechałem na jakieś cuda. Natomiast RK poszedł, po pierwszym spotkaniu z kamieniem, gdy najechałem bokiem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekJ Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Jak dla mnie glowna przewaga XK nad Saguaro jest zachowanie na mokrym. Ta pierwsza jest sporo stabilnijesza i bardziej przewidywalna. Nie mniej Saguaro uwazam za bardzo dobra opone. Zastanow sie tylko nad tym rozmiarem 2.4, moim zdaniem 2.2 przy wspomnianych przez Ciebie warunkach jazdy jest w zupelnosci wystarczajaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 2.2 na obręczach 17mm ma małą szerokość 51mm gdzie mój rk 2.2 ma obecnie 53 z hakiem więc rozważam 2.4 Co do mokrego to nie jeżdze w deszcz tylko co najwyżej po deszczu , czasem kilku dniowym więc priorytetem poza niskim oporem na asfalcie jest dla mnie dobre zachowanie na piachu którego tu jest bardzo dużo i na wszelkim suchym/wilgotnym podłożu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 17 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Nie padła propozycja maxxisów ikon. Przy 2,2 ma stosunkowo duży balon, na asfalcie trochę buczy ale w stosunku do ssamów nie widzę wzrostu oporów, ścieralność dobra. Skuteczne na piaszczysty teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 AKA odpadają bo podobno szybko znikają na asfalcie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekJ Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Patrzac pod katem asfaltu Saguaro bedzie mialo przynajmniej 30% dluzsza zywotnosc od XK ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Kupiłem saguaro 2.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.